C20ne 274 graden nokkenas

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) C20ne 274 graden nokkenas

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207640
    AsconaC
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 July 2005

      Hoi,

      Weet iemand toevallig hoeveel graden een standaard nokkenas van een c20ne is.

      Want ik zat op deze site te kijken en daar staat:

      http://www.baarr.nl/2005/05/18/verschil-tussen-c20ne-en-20seh/

      c20ne
      Steuerzeiten-Dauer (Einlass): 274 graden
      Einlass öffnet vor OT: 23 graden
      Einlass schließt nach UT: 71 graden
      Auslass öffnet vor UT: 60 graden
      Auslass schließt nach OT : 35 graden

      Maar op een paar topics op het opelforum staat dat dat al een scherpe nokkenas is?

      http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=86289&page=2#pid1168575

      Hoop dat iemand hier meer informatie over heeft.

      Met vriendelijke groet,

      AsconaC

      #17428663
      sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 November 2005

        ja klopt ik had het er over..

        bij mteck bied men er een aan. vandaar dat ik het had over een “snelle” nokkenas van 274 graden,

        klepspeling 0.00mm 0.00mm
        duratie [0.1mm+s] 271° 271°
        duratie [1.0mm+s] 225° 224°
        klep lift
        11.35mm 11.35mm NODIGE ONDERDELEN
        nok lift 6.90mm 6.90mm
        klep spreiding 110° 110° nokvolgers: O.E.M.
        timing [1.0mm+s] 0/45° 43/ 1° veerschotels: O.E.M.
        lift in BDP
        1.00mm 1.10mm klepveren: O.E.M.

        ik meend dat ze 274 graden waren maar zie nu 271 graden staan..

        #17428664
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          neem een nokkenas van dbilas. goeie prijzen en net spul..
          Mtech vraagt naar mijn idee teveel voor de spullen..

          Rechtstreeks bij dbilas krijg je betere prijzen..

          Ook zou ik gelijk sterkere klepveren monteren, de standaard komen gewoon te sloom omhoog.
          Voor straat gebruik zou je ook nog een 286 graden as kunnen pakken..

          Iets heftiger bovenin..

          Ook gelijk even je chip laten aanpassen, want de ong 6800 rpm standaard zijn echt te weinig :P

          #17428665
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Wat kost zoiets nou? is dat wat voor op mn carb motor?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.