Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › c20let setup voor 350pk? Waar hebben jullie je Zuigersproeie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2009 om 18:55 #17531540
Kijk dat is mooie informatie :D
9 oktober 2009 om 19:35 #17531541Advies gevraagd
Welke type gesmede zuigers kan ik het beste kopen ?
Waar kan ik ze beste vandaan halen heb je eventueel site?Gr Michael
10 oktober 2009 om 08:44 #1753154210 oktober 2009 om 09:03 #17531543origineel gepost door Corsa_GSi
OF gewoon allebij van een XE erin, werkt ook prima :angel
Wel met iets meer werk en verstelbare nokkenastandwielen, dan krijg je er echt iets meer uit.Is wel ergens een documentje over op Internet.
Gevonden :)
http://www.totalvauxhall.co.uk/resources/totalvauxhall/TOV76.tech_LPDF.pdf
http://www.vauxhall-sport-forum.com/phpBB2/xe-inlet-cam-mod-t1893.htmlje kan dus niet zomaar een XE inlaat nokken as plaatsen zonder dat je een verstelbare poely gebruikt?:hmmz
10 oktober 2009 om 10:08 #17531544origineel gepost door jason
origineel gepost door Corsa_GSi
OF gewoon allebij van een XE erin, werkt ook prima :angel
Wel met iets meer werk en verstelbare nokkenastandwielen, dan krijg je er echt iets meer uit.Is wel ergens een documentje over op Internet.
Gevonden :)
http://www.totalvauxhall.co.uk/resources/totalvauxhall/TOV76.tech_LPDF.pdf
http://www.vauxhall-sport-forum.com/phpBB2/xe-inlet-cam-mod-t1893.htmlje kan dus niet zomaar een XE inlaat nokken as plaatsen zonder dat je een verstelbare poely gebruikt?:hmmz
Jawel gewoon erin!
Alleen met het verstellen haal je er nog iets meer uit10 oktober 2009 om 10:10 #17531545oke das mooi
:thumbup:thumbup10 oktober 2009 om 10:24 #17531546Omega’s!
Met originele zuigers moet 350pk ook kunnen hoor
11 oktober 2009 om 07:25 #17531547is dit nu standaart 86,25 yourie?
of al overmaats?11 oktober 2009 om 08:04 #17531548zuigerbodemkoeling moet je gewoon laten plaatsen..
Of je moet onder die hoek kunnen boren..De meeste mensen hebben gewoon de machine’s er niet voor..
Heb ook de methode met het gaatje in de lagerschaal…Werkt perfect volgens alle geleerden :angel
11 oktober 2009 om 09:58 #17531549origineel gepost door jason
is dit nu standaart 86,25 yourie?
of al overmaats?1e overmaat
11 oktober 2009 om 10:32 #17531550betreffende de zuigers.
Je
Omega
Wossner
WisecoKeuze genoeg denk ik zo
11 oktober 2009 om 16:33 #17531551zijn de omega zuigers origineel al gesmeden…
zijn er mensen die boven de 350/400pk standaart zuigers hebben gebruikt?11 oktober 2009 om 19:17 #17531552origineel gepost door Corsa_GSi
OF gewoon allebij van een XE erin, werkt ook prima :angelDe uitlaat van een standaard XE verstoort de uitlaat gassen naar de Turbo dus beter is standaard nokkenas LET of speciale (snelle) as !!!
11 oktober 2009 om 19:55 #17531553origineel gepost door youri_corsa_gsi
origineel gepost door jason
is dit nu standaart 86,25 yourie?
of al overmaats?1e overmaat
oh dacht dat dat 86,5 was
goed weer wat wijzer :P13 oktober 2009 om 07:45 #17531554Originally posted by gonzo powerrr
origineel gepost door Corsa_GSi
OF gewoon allebij van een XE erin, werkt ook prima :angelDe uitlaat van een standaard XE verstoort de uitlaat gassen naar de Turbo dus beter is standaard nokkenas LET of speciale (snelle) as !!!
Kwestie van goed de timing zetten, heb er ook 2 XE’s in met de uitlaat anders getimed.
Werkt bij mij toch prima met 265pk bij 0.8 bar op dit moment met standaard K16, Z20LET injectoren, komplete groep A uitlaat, EDS hoedje en dumpvalve, 55mm buizen, en FMIC. En last but not least VEMS!
Er moet trouwens meer uit te halen zijn, maar de turbo doet raar. :(
En wat de zuigers betreft met een goede afstemming, kan je met een hoge CR ook veel vermogen draaien.
13 oktober 2009 om 08:31 #17531555origineel gepost door gonzo powerrr
origineel gepost door Corsa_GSi
OF gewoon allebij van een XE erin, werkt ook prima :angelDe uitlaat van een standaard XE verstoort de uitlaat gassen naar de Turbo dus beter is standaard nokkenas LET of speciale (snelle) as !!!
jaja hier 730pk met originele xe nokkenassen,en originele timing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
but i drove it a little bit rich, so say about 710-730hp maybe.http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/293172-insaneswedes-astra-mki.html
13 oktober 2009 om 09:16 #17531556origineel gepost door geert666
origineel gepost door gonzo powerrr
origineel gepost door Corsa_GSi
OF gewoon allebij van een XE erin, werkt ook prima :angelDe uitlaat van een standaard XE verstoort de uitlaat gassen naar de Turbo dus beter is standaard nokkenas LET of speciale (snelle) as !!!
jaja hier 730pk met originele xe nokkenassen,en originele timing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
but i drove it a little bit rich, so say about 710-730hp maybe.http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/293172-insaneswedes-astra-mki.html
:wtf:wors:wors:wors:o:kewlpics
wel even wat werk om 29 pagina’s door te lezen maar WAUW!!:vertag13 oktober 2009 om 13:39 #17531557origineel gepost door geert666
origineel gepost door gonzo powerrr
origineel gepost door Corsa_GSi
OF gewoon allebij van een XE erin, werkt ook prima :angelDe uitlaat van een standaard XE verstoort de uitlaat gassen naar de Turbo dus beter is standaard nokkenas LET of speciale (snelle) as !!!
jaja hier 730pk met originele xe nokkenassen,en originele timing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
but i drove it a little bit rich, so say about 710-730hp maybe.http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/293172-insaneswedes-astra-mki.html
Verschilt per type turbo, een standaard turbo heeft veel teveel weerstand. Door de R zo te kiezen dat turbo minder weerstand geeft kun je met xe nokkenassen goed weg komen.
26 oktober 2009 om 19:34 #17531558Hoi
Waar hebben jullie je zuigersproeiers laten doen ? (eventueel totaal prijs)
Gr Cheungy
26 oktober 2009 om 21:49 #17531559Bij Vmax.
Dacht dat het iets van 200 of 250 Euro koste..28 oktober 2009 om 19:09 #17531560hoe boord v-max de sproeiers zelfde manier als EDS of met een groef in het blok?
27 december 2009 om 11:38 #17531561origineel gepost door geert666
origineel gepost door jason
origineel gepost door Corsa_GSi
OF gewoon allebij van een XE erin, werkt ook prima :angel
Wel met iets meer werk en verstelbare nokkenastandwielen, dan krijg je er echt iets meer uit.Is wel ergens een documentje over op Internet.
Gevonden :)
http://www.totalvauxhall.co.uk/resources/totalvauxhall/TOV76.tech_LPDF.pdf
http://www.vauxhall-sport-forum.com/phpBB2/xe-inlet-cam-mod-t1893.htmlje kan dus niet zomaar een XE inlaat nokken as plaatsen zonder dat je een verstelbare poely gebruikt?:hmmz
Jawel gewoon erin!
Alleen met het verstellen haal je er nog iets meer uitdus het nut van de nokkenas een halve tand verzetten.
is het verkleinen van de klepoverlap.
dit is dan dus 8 graden op de nokkenas poely?( is dit nu nog afhankelijk of je de oude of de nieuwere type poely hebt) oude heeft 42 tanden
nieuwe heeft 46 tanden
of wordt er gesproken over de graden van de krukas poely welke 720 graden is?
en voor alle duidelijkheid moet de inlaat poely als je er voor staat nu dus tegen de klok in verzetten?(links om)27 december 2009 om 15:24 #17531562Als je de poelie van de inlaat naar links verdraaid dan gaat de inlaatklep later open en betekent minder overlap.
Je moet het anders ff uit tekenen dan zie je het veel beter als je er nog nooit mee hebt gespeeld.27 december 2009 om 15:55 #17531563ik heb nog een stuk op de max boost site over gevonden.
http://www.max-boost.co.uk/max-boost/cylhead/cams_C20LET.htm
@Miruni :thumbup vondt hier ook links om om overlap te verkleinen27 december 2009 om 16:29 #17531564Die sproeiers moet je ff op c20let forum kijken daar was iets mee aan de hand, daar zit een veertje in en dat gingen kapot!!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.