c18xe opvoeren of c20xe plaatsen?

Forumindex Forums Techniek Ecotec c18xe opvoeren of c20xe plaatsen?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207509
    boerbeun
    • Topics 8
    • Reacties 41
    Lid sinds:
    15 August 2008

    ik zit me dus af geruime tijd af te vragen:

    wil iets met de Astra GSi gaan doen. maar weet niet goed wat verstandigste keus is.

    Ik heb een Astra GSi c18xe. 190.XXX op de klok.
    en twijfel wat ik dus wil.

    bij de c18xe:
    – andere nokkenassen plaatsen.
    – chippen
    – spaghetti spruitstuk (is al besteld)

    OF..

    een C20XE erin zetten en die op kenteken laten zetten.

    wat mijn twijfelpunten zijn:

    hoor van c20xe rijders dat ze gemiddeld 450km op 1 tank doen. ik doe met de c18xe 600 km op 1 tank.

    Een c20xe is 1 sec sneller op de 100 als de c18xe.
    maar na de aanpassingen zal de de c18xe sneller zijn.
    verbruik zal dan evenveel zijn als een standaard c20xe?

    twijfel beetje wat ik wil doen..

    gaat me er beetje om dus dat kosten/baten plaatje niet duidelijk is. 2 liter kost evenveel in aanschaf als de c18xe opvoeren..

    gr frank

    #17419929
    nicocorsa
    • Topics 27
    • Reacties 777
    Lid sinds:
    6 June 2006

    als je die 1.8 16v gaat opvoeren moet je ook denke aan het verloren vermogen van je kilometer stand die zal na zovele duizende kilometer’s ook niet meer het beste geven .

    al eens gedacht aan ene motor revisie en deelse tuning kost wat geld maar ben je wel zeker een deftig blok te hebben

    #17419930
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    ik zou dan toch voor de 16klepper gaan

    eerlijk gezegt heb ik geen idee wat het verbruik is
    heb ik van geen 1 auto die ik heb:o

    maar standaard zitten die 16v,s al op redelijke prestaties
    wil je daar een beetje bij dan ben je met n chippie al klaar;)

    zitten hier wel meer mensen die zweerden bij de 8 kleppers

    maar rijden nu toch met een 16 v;);):jerry:jerry:jerry

    #17419931
    boerbeun
    • Topics 8
    • Reacties 41
    Lid sinds:
    15 August 2008

    origineel gepost door nicocorsa
    als je die 1.8 16v gaat opvoeren moet je ook denke aan het verloren vermogen van je kilometer stand die zal na zovele duizende kilometer’s ook niet meer het beste geven .

    al eens gedacht aan ene motor revisie en deelse tuning kost wat geld maar ben je wel zeker een deftig blok te hebben

    hetgene ik een beetje tegenop zie:

    blok reviceren zal flinke cent kosten. en kan eigelijk niet zonder me auto. dus moet 2e blok kopen. die oplappen, en dan ook nog tunen wordt een te duur grapje. gezien het inrijden misschien geen slecht idee om na verloop vant ijd te tunen. :hmmz

    maar ik zit dus te kijken dat als ik een 2 liter neem, het makkelijker is om spullen te vinden voor tuning, kan blok ” er zo” in hangen zonder problemen. al moet ik ook de ABS aanpassen en voor ETC ook aansluiten.

    denk dat in 2 liter geval donor astra kopen beter verhaal is.

    weet iemand hoe duur een fabrieksklaar opel onder blok is? c18xe?

    dan ben ik al een heel eind.

    #17419932
    corres
    Bijdrager
    • Topics 70
    • Reacties 1587
    Lid sinds:
    12 April 2006

    astra verkopen en een snellere goede auto weer kopen.
    ben je van alle problemen af.
    met het minste werk.
    als je inruilt hoef je ook niet zonder auto te zitten.
    wat een werk haal je je op de hals.
    terwijl er zat 2.0 liters cq 16 kleppers kant en klaar te koop staan

    #17419933
    boerbeun
    • Topics 8
    • Reacties 41
    Lid sinds:
    15 August 2008

    vind jij “effe” een GSi ZONDER roest…

    van deze weet ik dat er weinig aan mankeert, miskoop is zo gedaan. Gaat me nietzozeer om het snellere, maar meer om het bouwen

    #17419934
    Corsa_GSi
    Bijdrager
    • Topics 35
    • Reacties 4306
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Je begint al met 25pk en weet ik hoeveel nm koppel achterstand tov een c20xe.

    Ga je tunen (beiden in vergelijking) dan loopt het verschil verder op. En er zijn meer dingen te krijgen denk ik voor de c20xe.

    En beiden moet je reviseren de kosten daarvoor zijn ongeveer gelijk.

    Omkeuren bij deze ombouw is dacht ik heel simpel, omdat de astra met dit blok ook geleverd is.
    FF RDW site checken en navragen.

    #17419935
    sjoerdie
    Bijdrager
    • Topics 30
    • Reacties 2138
    Lid sinds:
    19 September 2005

    ga voor een c20xe.

    al het tuningspul voor een c18xe is schijtduur.

    ik zou zeggen, koop en astra gsi met c20xe erbij, en je hebt alles.

    wat je overhoud aan onderdelen kun je verkopen. evenals je huidige c18xe blok.

    al met al zal het kostenplaatje dan niet zo hoog uitkomen als je denkt.

    de c20xe fris je op als deze verder goed en mooi loopt. dus nieuwe koppakking,(eventueel kop alvast maken tegen het scheuren) distributieriempje en de reut. keerringetjes ed.

    Als je dan nog wil gaan tunen is er meer als zat voor te krijgen, en tegen schappelijke prijzen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.