Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 september 2008 om 21:01 #17359999
origineel gepost door Automatic-freak
-Dorpels aanlassen bij de originele puntlassen is het beste (daar waar het deurrubber normaal zit).
Hey, bedankt voor je informatie!
Ja dat begrijp ik, maar ik bedoel de overgangen die vanaf de puntlassen naar buiten gaan.
De 2 overgangen voor en achter aan het bovenste dorpel deel.
Lastig uit te leggen, maar ik kom er vast wel uit.3 september 2008 om 19:10 #17360000origineel gepost door Jaydeem
origineel gepost door Automatic-freak
-Dorpels aanlassen bij de originele puntlassen is het beste (daar waar het deurrubber normaal zit).
Hey, bedankt voor je informatie!
Ja dat begrijp ik, maar ik bedoel de overgangen die vanaf de puntlassen naar buiten gaan.
De 2 overgangen voor en achter aan het bovenste dorpel deel.
Lastig uit te leggen, maar ik kom er vast wel uit.Die kun je het beste lassen op een vlak gedeelte, dit is het makkelijkste strakmaken …
Bij deze (4-deurs) zijn ze er volledig aangezet, omdat puur de bovenkant van de dorpels slecht waren (veel ml in de dorpels) !!
Mvg Erik
3 september 2008 om 19:16 #17360001Hier nog wat foto’s van een City die ik eens gelast heb ..
Hopelijk heb je er wat aan …
Mvg Erik
3 september 2008 om 21:14 #17360002Hey, ben ik ook mee bezig, die “overgangen” zoals jij ze noemt.
Die van de B-stijl heb je die over elkaar gemaakt, of tege elkaar aan gzet en dan gelast of…?3 september 2008 om 21:23 #17360003Tegen elkaar en dus niet over elkaar.
Met een tussenruimte van ong. 1mm zodat je het mooi kunt vollassen (apparaat niet te hoog afstellen, anders breng je teveel warmte in en smelt je de plaat ‘weg’)
Mvg Erik
4 september 2008 om 09:26 #17360004ok merci
4 september 2008 om 20:54 #17360005nice pictures! Strak werk :)
heb de eerste wielrand erop zitten, was wel lastig allemaal voor de eerste keer….. als ik de andere kant ga doen ga ik de binnenwielrand ook helemaal vervangen denk ik…. maakt het een stuk makkelijker.
En heb hem overlapt op de bestaande plaat, niet echt goed ik weet het, maar het werd me iets te lastig allemaal, is ook de eerste keer zoiets voor me.
Alle stukken onder de dorpel zijn hersteld nu, en de dorpel kan er morgen op, dan de deurstijl boven fixen, en een nieuw kapje erop zetten, dus heb ik van het weekend pas 1 kant van de auto klaar….. maarja leerles he :)Zal van het weekend wel foto’s posten
4 september 2008 om 21:17 #17360006Ach ff foto’s uploaden, zo gepiept.
Opbouwende kritiek op mijn werk mag, wil graag leren hoe ik het beter kan doen.
Iets te groot uitgeslepen vond ik zelf…
Nog verder aflassen?
Moet ik nog aflassen, maar vind het zelf aardig netjes
Niet helemaal orgineel meer maargoed…
wegslijpen
Hier ben ik geeindigd
Zo de overgang maken?
Morgen weer verder :)
Nog iets wat ik wil weten, in welke volgorde zet ik de bodem en wielkasten in de lak?
Nu doe ik;
– over de lassen zincspray, afkitten, dan alles in de menie, en hieroverheen wil de bodyshutz doen, moet ik daar nog lak overheen doen?Na het weekend meer foto’s.
Groeten!
7 september 2008 om 18:54 #17360007Zo van het weekend druk geweest, en 1 kant is klaar nu. Moet van de week wel weer werken maar de auto mag nog ff binnen blijven staan, ff wat naden afkitten en de boel in de menie zetten.
Dan tijd vinden voor de andere kant, en daarna de motorruimte spuiten, zit eindelijk een beetje vooruitgang in, soms moeilijk om door te gaan, en toen ik alle roest weer zag, vroeg ik me af waar ik aan begonnen was….. maar ik ga door hahaextra laagje menie kan nooit kwaad
alle griptangen geplunderd uit de werkplaats
meteen hele voorkant maar kaal geschuurd
Bovenkant nieuw gemaakt uit 2 plaatjes, had ook een nieuwe deurstijl, maar die pasvorm leek nergens op, en een nieuw kapje natuurlijk
hele hoek nieuw gemaakt
laagje zinc erop, lijkt al heel wat :)
ik ben tevreden tot zover, wel wat beginners foutjes gemaakt met het pas maken van de dorpel, maar het is goed gekomen.
En ik was er van uit gegaan dat de dorpel perfect zou passen, maar moest hem aan 1 kant nog best een stuk uit elkaar buigen.
De andere kant zal me makkelijker af gaan nu :)Groeten!
7 september 2008 om 19:50 #17360008Hallo,
ziet er goed uit. Zeker als het de eerste keer is. Even een algemene opmerking; ik zie veel op het forum dat de complete spatbordrand er in wordt gelast. Het is beter dat maar een klein stuk wordt gebruikt. Bijvoorbeeld een paar centimeter. En ook de ronde vorm volgen.
7 september 2008 om 20:28 #17360009origineel gepost door Arjen
Hallo,ziet er goed uit. Zeker als het de eerste keer is. Even een algemene opmerking; ik zie veel op het forum dat de complete spatbordrand er in wordt gelast. Het is beter dat maar een klein stuk wordt gebruikt. Bijvoorbeeld een paar centimeter. En ook de ronde vorm volgen.
ja dat is een fout geweest van me, toen ik de boel eruit geslepen had, dacht ik waarom haal ik er zoveel uit :hmmz
en toen kwam er net een collega van een andere vestiging langs, en die zegt me; waarom slijp je er zoveel uit, paar cm is genoeg….. gvd hij had het al vaker gedaan….de andere kant maar “beter” doen, lijkt me ook makkelijker om alleen de onderkant van de dorpel weg te slijpen, omdat met de bovenkant niks mis is, of niet?
7 september 2008 om 20:38 #17360010nog een opmerking, hoe schuren jullie metaal?
Iemand ervaring met die flexibele schuurschijfjes voor op de slijtol? Ik kende het nog niet, en werkt echt super, had in een paar min alles blank geschuurd met 2 schijfjes korrel 60, 5 euro per 5 :P bij de lokale bouwmarkt
7 september 2008 om 21:11 #17360011Het beste is om in de buurt te blijven van een knik of een vouw. Dan heb je minder kans op vervorming door de hitte.
8 september 2008 om 19:30 #17360012moet ik de wielrand nog helemaal aflassen? Heb nu propjes om de 1.5 cm.
Niet dat over een jaar de plamuur los komt……
8 september 2008 om 19:53 #17360013aflassen! want na idd enige tijd kan de plamuur gaan scheuren door trillingen
9 september 2008 om 18:17 #17360014Yep, aflassen dat spul. Doe je dat niet gaat het toch weer werken en krijg je scheurvorming.
Voor de rest net werk voor iemand die het nog nooit gedaan heeft hoor. Dat komt helemaal goed, alleen de volgende wielrand mooi zo klein mogelijk houden maar daar was je zelf ook al achter:P
9 september 2008 om 19:13 #17360015oke aflassen dus, is de boel wel goed weg te plamuren? Omdat ik de wielrand er nogal “groot” op heb zitten.
Heb geen ervaring met plamuren en strak maken, dat laat ik ook aan de spuiter over. Spuiten heb ik wel vaker gedaan, en ga de motorruimte wel zelf spuiten, weer een mooie oefening :)
Weet alleen de kleur nog niet….. ford focus st oranje, of een mooie grijs tint. Zijn totaal verschillende kleuren, of lekker opvallen, of gewoon een nette kleur :)
Kleur moet ook bij chroom passen, en de zwarte velgen met chromen ringen, lastig, maar ik kan er nog even over nadenken.9 september 2008 om 19:16 #17360016Ik heb net hetzelfde gedaan met men kadettje c1, de wielrand véél te groot gelaten en ik ben er ettelijke uren mee bezig geweest om deze mooi strak te krijgen. Maar geduld is een schone deugd en na enige tijd kwam de vorm er wel mooi in. Het lastige is om de naad mooi recht te laten lopen omdat ge daar juist mee uw plaat overgang zit.
9 september 2008 om 19:19 #17360017origineel gepost door Goossens Bjorn
Ik heb net hetzelfde gedaan met men kadettje c1, de wielrand véél te groot gelaten en ik ben er ettelijke uren mee bezig geweest om deze mooi strak te krijgen. Maar geduld is een schone deugd en na enige tijd kwam de vorm er wel mooi in. Het lastige is om de naad mooi recht te laten lopen omdat ge daar juist mee uw plaat overgang zit.oke, wat een toeval. Maar een beetje ervaren spuiter lukt dat wel dus?
Heb je daar geen foto’s van? :)vorige post van me was ik nog aan het aanpassen :P
9 september 2008 om 21:14 #17360018Een beetje ervaren spuiter gaat dat wel voor mekaar krijgen ja.
Om even antwoord te geven op je vraag over die bodyschutz.
Je kunt er lak overheen zetten (mits je de overspuitbare versie gebruikt) maar dat moet niet.
Dat is naar eigen inzicht en eigen keuze te bepalen ;)10 september 2008 om 21:44 #17360019Zeker compleet aflassen, het werkt gegarandeerd … daarna eerste laag strakzetten met aluminium-plamuur (dit wordt veel harder), dan pas met fijn-plamuur …
Pas wel op met zink-spray, dit wil wel eens een slechte hechting veroorzaken met lak, kit en body-schutz.
Verder ziet het er zeker niet slecht uit … nou nog ff de andere kant !!
Mvg Erik
11 september 2008 om 20:47 #17360020Oke, ga het morgenavond aflassen, wat kitten nog, en dan menie erop. Het is nu nogal druk op het werk, dus auto moet weer naar buiten.
Neem over 2 a 3 weken nog een keer vrij, zodat ik de andere kant kan doen, zou vet zijn als ik dan ook de motorruimte gespoten krijg, kan ik weer een beetje gaan opbouwen, daar kijk ik naar uit :)Maar zinc slechte ondergrond? Ik meende dat het gewoon als een grondverf gebruikt kon worden? Als we hier op het werk onderdelen spuiten doen we er meestal eerst zinc onder, nog niks raars gemerkt.
Ow ps. heb nu wat dingen gekit met kleef en dicht van wurth, is een elastisch blijvende kit, schuurbaar, en overspuitbaar, vind het echt superspul, of zou strijkkit beter zijn?
11 september 2008 om 20:55 #17360021Hechting op zinc-spray is echt afhankelijk van de aflak-verf (merk verf en toevoegingen aan het verf; zoals verharder en verdunners).
Ik zou voor strijkkit kiezen, want daarvan weet ik zeker dat het goed gaat met spuiten, je zou die van wurth kunnen testen op hechting voordat je daadwerkelijk gaat spuiten …
Mvg Erik
14 september 2008 om 19:41 #17360022origineel gepost door Automatic-freak
origineel gepost door Jaydeem
origineel gepost door Automatic-freak
-Dorpels aanlassen bij de originele puntlassen is het beste (daar waar het deurrubber normaal zit).
Hey, bedankt voor je informatie!
Ja dat begrijp ik, maar ik bedoel de overgangen die vanaf de puntlassen naar buiten gaan.
De 2 overgangen voor en achter aan het bovenste dorpel deel.
Lastig uit te leggen, maar ik kom er vast wel uit.Die kun je het beste lassen op een vlak gedeelte, dit is het makkelijkste strakmaken …
Bij deze (4-deurs) zijn ze er volledig aangezet, omdat puur de bovenkant van de dorpels slecht waren (veel ml in de dorpels) !!
Mvg Erik
met nieuwe techniek gelast :hmmz co2 met een koperlegiring werkt goed kun je de las zelfs vlakschuren met p80:thumbup ipv slijpschijven
14 september 2008 om 20:01 #17360023@pipo, klopt en waarschijnlijk ken je de auto ook wel waar deze dorpels in zijn gelast (is compleet gelast met koper).
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.