C-kadett remprobleem

Forumindex Forums Modellen Kadett C-kadett remprobleem

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244445
    Hulkie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 May 2008

      Beste forumleden en liefhebbers,

      Ik wil jullie wijsheid even raadplegen. Het gaat over mijn remsysteem van mijn c-kadett.
      Als ik pomp tijdens remmen kan ik mijn pedaal helemaal naar de bodem pompen.
      Bij het eenmalig instampen van de rem heb ik wel gewoon remdruk, maar na even pompen
      (zachtjes pompen ben ik de remdruk kwijt en bij hard pompen behoud ik hem) als ik dan mijn voet erop hou
      zakt het pedaal heeeeeeeeeel langzaam weg.

      Het remsysteem is orgineel (van 1.2 automaat) en de remdrukverdeler is er tussen uit.
      Nu is mijn vraag wat is er kapot? (hoofdremcylinder of die bal achter de hoofdremcylinder?)
      van welke andere auto is het plug en play en kan ik dit mee vervangen?
      – omega?
      – rekord???

      mvg Gerry

      #17962527
      Mad Max
        Lid sinds:
        25 September 2010

        Die bal erachter bedoel je de rembekrachtiger mee denk ik?

        Mijn eerste vraag is waarom zou je pompen om te remmen?
        Daarnaast, als je drukverlies heb kan dat lek overal zitten, dus niet perse je hoofdremcilinder.

        Max

        #17962528
        Hulkie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 May 2008

          nou het viel me op na een noodrem vanmorgen. ik kon het pedaal verder indrukken als normaal. vandaar.
          dus om er zeker van te zijn dat ik een volgende keer kon remmen pompte ik een paar keer.
          en toen ondekte ik dit.

          #17962529
          076 wokkel
            Lid sinds:
            23 December 2008

            Ik denk een lekke hoofdrem cilinder,

            Blijft je vloeistof pijl wel goed?
            Je kan even bij alle remmen kijken of er een cilinder of klauw lekt.
            Het is in ieder geval niet goed.

            #17962530
            Hulkie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 May 2008

              Ik ga nu mijn vloeistof pijl in de gaten houden. En anders zet ik hem met kerst even omhoog
              en kijk ik even als ik problemen ondervind tijdens het remmen.
              Hij remt nog wel als een blok (meteen druk) heb kap al open gehad en hij lekt nergens bij hoofdremcilinder.
              Kan zijn dat hij de bekrachtiger in lekt, maar die kans lijkt me klein.
              Even afwachten en ervaren wat het is.

              En dat allemaal door zo’n kklote mercedes die hem er even voorgooit!

              #17962531
              jojonopel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 September 2006

                Het is niet noodzakelijk meteen een andere (nog slechtere ?) pomp er op te monteren.
                Je hebt bij de Kadett C twee verschillende merken hoofdrempompen, ATE en Delco.
                De ATE zijn goed te reviseren ( nieuwe rubbertjes erin), de Delco iets moeilijker ( heel nieuw
                interieur erin )
                Dat lost meestal het probleem op.

                #17962532
                kiyamizio
                  Lid sinds:
                  5 February 2010

                  Kan wezen dat het vacuum naar 2x snel remmen weg ik uit de bekrachtiger

                  Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

                  #17962533
                  schuitje
                    Lid sinds:
                    28 April 2009

                    heb ik ook gehad, was de hoofdremcilinder lek. ik zou even goed kijken onder de hoofdremcilinder waar hij aansluit op de bekrachtiger. daar zag ik bij mij een heel klein spoortje remolie lopen.

                    #17962534
                    Hulkie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 May 2008

                      oorzaak gevonden.

                      KAPOTTE hoofdremcilinder.

                      Oplossing?????!?!?????????

                      hoofdremcilinder van een monza/senator?
                      Bekrachtiger van c1?

                      schijnt te passen en goed te werken dan heeft de HRC een diamter van 23 mm ipv
                      de standaard 19 a 20mm. Dus heb ik ook meer remdruk.

                      Kan iemand bevestigen of dit een goede oplossing is en van welke type monza/senator
                      ik de hoofdremcilinder moet hebben?
                      en heeft iemand nog iets in de verkoop????

                      #17962535
                      schuitje
                        Lid sinds:
                        28 April 2009

                        kadett rembekrachtiger kan je niet zo maar een grotere opzetten, heb ik ook geprobeerd met een van een manta b geloof ik.
                        dan zit je klem tegen je binnenscherm. maar de hrc zou wel moeten kunnen denk ik.

                        heb ik nog niet geprobeerd helaas.
                        maar volgens mij is de boutafstand wel gelijk van de hrc

                        #17962536
                        Hulkie
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 May 2008

                          hey schuitje

                          Ik ben gisteren bij de Romijn familie geweest in Renswoude en die hebben me wederom
                          uit de brand geholpen door een juiste HRC te verkopen.

                          Nu heb ik dus een C1 rembekrachtiger en een HRC van een Commodore. En het past.
                          Enkel is het pijpje wat uit de HRC steekt van de commodore wat groter in diameter
                          dus moet ik het pijpje van de Kadett HRC afslijpen en in die van de Commo maken.
                          Alles staat al in de primer en zondag heb ik tijd het te monteren.

                          Hopelijk remt het als een blok

                          ps. bekrachtiger van een b- manta lukt inderdaad niet. die komt NET tegen je binnenscherm aan :p

                          #17962537
                          schuitje
                            Lid sinds:
                            28 April 2009

                            mooizo :thumb

                            ben benieuwd

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.