C-kadett remprobleem

Forumindex Forums Modellen Kadett C-kadett remprobleem

  • Dit onderwerp bevat 0 stemmen en heeft 11 reacties.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244445

    Hulkie
    Participant
    • Topics 49
    • Reacties 713
    • Offline
    • Lid sinds:
      2 May 2008

    Beste forumleden en liefhebbers,

    Ik wil jullie wijsheid even raadplegen. Het gaat over mijn remsysteem van mijn c-kadett.
    Als ik pomp tijdens remmen kan ik mijn pedaal helemaal naar de bodem pompen.
    Bij het eenmalig instampen van de rem heb ik wel gewoon remdruk, maar na even pompen
    (zachtjes pompen ben ik de remdruk kwijt en bij hard pompen behoud ik hem) als ik dan mijn voet erop hou
    zakt het pedaal heeeeeeeeeel langzaam weg.

    Het remsysteem is orgineel (van 1.2 automaat) en de remdrukverdeler is er tussen uit.
    Nu is mijn vraag wat is er kapot? (hoofdremcylinder of die bal achter de hoofdremcylinder?)
    van welke andere auto is het plug en play en kan ik dit mee vervangen?
    – omega?
    – rekord???

    mvg Gerry

    #17962527

    Mad Max
    • Topics 10
    • Reacties 282
    • Offline
    • Lid sinds:
      25 September 2010

    Die bal erachter bedoel je de rembekrachtiger mee denk ik?

    Mijn eerste vraag is waarom zou je pompen om te remmen?
    Daarnaast, als je drukverlies heb kan dat lek overal zitten, dus niet perse je hoofdremcilinder.

    Max

    #17962528

    Hulkie
    Participant
    • Topics 49
    • Reacties 713
    • Offline
    • Lid sinds:
      2 May 2008

    nou het viel me op na een noodrem vanmorgen. ik kon het pedaal verder indrukken als normaal. vandaar.
    dus om er zeker van te zijn dat ik een volgende keer kon remmen pompte ik een paar keer.
    en toen ondekte ik dit.

    #17962529

    076 wokkel
    • Topics 21
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 December 2008

    Ik denk een lekke hoofdrem cilinder,

    Blijft je vloeistof pijl wel goed?
    Je kan even bij alle remmen kijken of er een cilinder of klauw lekt.
    Het is in ieder geval niet goed.

    #17962530

    Hulkie
    Participant
    • Topics 49
    • Reacties 713
    • Offline
    • Lid sinds:
      2 May 2008

    Ik ga nu mijn vloeistof pijl in de gaten houden. En anders zet ik hem met kerst even omhoog
    en kijk ik even als ik problemen ondervind tijdens het remmen.
    Hij remt nog wel als een blok (meteen druk) heb kap al open gehad en hij lekt nergens bij hoofdremcilinder.
    Kan zijn dat hij de bekrachtiger in lekt, maar die kans lijkt me klein.
    Even afwachten en ervaren wat het is.

    En dat allemaal door zo’n kklote mercedes die hem er even voorgooit!

    #17962531

    jojonopel
    Participant
    • Topics 12
    • Reacties 376
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 September 2006

    Het is niet noodzakelijk meteen een andere (nog slechtere ?) pomp er op te monteren.
    Je hebt bij de Kadett C twee verschillende merken hoofdrempompen, ATE en Delco.
    De ATE zijn goed te reviseren ( nieuwe rubbertjes erin), de Delco iets moeilijker ( heel nieuw
    interieur erin )
    Dat lost meestal het probleem op.

    #17962532

    kiyamizio
    • Topics 73
    • Reacties 1379
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 February 2010

    Kan wezen dat het vacuum naar 2x snel remmen weg ik uit de bekrachtiger

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17962533

    schuitje
    • Topics 10
    • Reacties 1089
    • Offline
    • Lid sinds:
      28 April 2009

    heb ik ook gehad, was de hoofdremcilinder lek. ik zou even goed kijken onder de hoofdremcilinder waar hij aansluit op de bekrachtiger. daar zag ik bij mij een heel klein spoortje remolie lopen.

    #17962534

    Hulkie
    Participant
    • Topics 49
    • Reacties 713
    • Offline
    • Lid sinds:
      2 May 2008

    oorzaak gevonden.

    KAPOTTE hoofdremcilinder.

    Oplossing?????!?!?????????

    hoofdremcilinder van een monza/senator?
    Bekrachtiger van c1?

    schijnt te passen en goed te werken dan heeft de HRC een diamter van 23 mm ipv
    de standaard 19 a 20mm. Dus heb ik ook meer remdruk.

    Kan iemand bevestigen of dit een goede oplossing is en van welke type monza/senator
    ik de hoofdremcilinder moet hebben?
    en heeft iemand nog iets in de verkoop????

    #17962535

    schuitje
    • Topics 10
    • Reacties 1089
    • Offline
    • Lid sinds:
      28 April 2009

    kadett rembekrachtiger kan je niet zo maar een grotere opzetten, heb ik ook geprobeerd met een van een manta b geloof ik.
    dan zit je klem tegen je binnenscherm. maar de hrc zou wel moeten kunnen denk ik.

    heb ik nog niet geprobeerd helaas.
    maar volgens mij is de boutafstand wel gelijk van de hrc

    #17962536

    Hulkie
    Participant
    • Topics 49
    • Reacties 713
    • Offline
    • Lid sinds:
      2 May 2008

    hey schuitje

    Ik ben gisteren bij de Romijn familie geweest in Renswoude en die hebben me wederom
    uit de brand geholpen door een juiste HRC te verkopen.

    Nu heb ik dus een C1 rembekrachtiger en een HRC van een Commodore. En het past.
    Enkel is het pijpje wat uit de HRC steekt van de commodore wat groter in diameter
    dus moet ik het pijpje van de Kadett HRC afslijpen en in die van de Commo maken.
    Alles staat al in de primer en zondag heb ik tijd het te monteren.

    Hopelijk remt het als een blok

    ps. bekrachtiger van een b- manta lukt inderdaad niet. die komt NET tegen je binnenscherm aan :p

    #17962537

    schuitje
    • Topics 10
    • Reacties 1089
    • Offline
    • Lid sinds:
      28 April 2009

    mooizo :thumb

    ben benieuwd

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.