Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › c kadett city 2..5 V6 ombouw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juni 2011 om 21:50 #17888636
Passen bij deze klauwen alleen 15″ of ook 13″ velgen? Welke barry bedoel je eigenlijk?
10 juni 2011 om 08:02 #17888637Je kunt er wel 13 op zetten ik weet alleen niet welke heeft ook met de et waarde te maken ik ga zelf 15inch gebruiken.barry zit ook hier op het forum onder de naam sniksnak ofzo ik heb wel zijn nummer 0623487492.
10 juni 2011 om 08:05 #17888638inderdaad, zijn mooie schijven, heb ze ook op mijn manta met kadett GSI klauwen.
helaas passen zulke klauwen niet op mijn kadett met standaard 13 inch stalen velgen.
10 juni 2011 om 09:21 #17888639En welke remslangen of remleidingen heb je erbij gebruikt?
10 juni 2011 om 10:15 #17888640@commodorebc30se wrote:
@CQPV6 wrote:
mooi mooi mooi… :thumbup :thumbup
Heb alleen even een opmerking over de stand van je stuurstangen tov je draagarmen.
Doordat je het stuurhuis zover hebt laten zakken staan nu op de foto de stangen bijna recht en je draagarmen schuin naar beneden…. Als de auto nu inveert, word de afstand van wielnaaf tot wielnaaf langer en de afstand van hart stuurkogel tot hart stuurkogel word korter…. met als gevolg dat je wielen enorm op toespoor komen tijdens dit inveren, wat de wegligging niet bepaald ten goede komt.Voor een goede werking van de stuurinrichting zou de hoek van de stuurstangen ongeveer gelijk moeten zijn aan de hoek van de draagarmen.
Dit is geen kritiek of zo, ben zelf ook op zoek naar een oplossing voor dit probleem.
Zolang je de auto maar stug genoeg afveerd heb je geen enkel probleem. Mijn aero stuurt prima en doet geen vreemde dingen op slechte wegen.
Ja dat snap ik ;) maar als je heel hard moet remmen, duikt de auto iets… En juist op zo’n moment is een goede stand van de voorwielen redelijk van belang.. Maar idd als ie bijna niet veert heb je er waarschijnlijk weinig last van king:
23 juni 2011 om 18:29 #17888641Wat is rustig hier de laatse tijd. Hoe staat het met het met de ombouw?
24 juni 2011 om 12:28 #17888642Ben nog steeds bezig heb nu de baksteun af en ben nu bezig met de aandrijfas is nog een heel gedoe een kant omega andere kant c kadett en wil er een schuifstuk tussen maken,normaal schuift ie in de bak maar kan niet met een omegabak, maar komt helemaal goed zal een foto maken van de as.
Sinus.
24 juni 2011 om 12:56 #1788860124 juni 2011 om 13:01 #17888528Dit moet hem gaan worden. Het lange stuk is van de omega het korte stukje met het schuifstuk en kruiskoppeling is ook van een omega en die losse kruiskoppeling is van mijn oude as en die moet op het schuifstuk komen waar nu nog de kruiskoppeling zit van de omega zit. Makkelijk he hahahahahah ik maak het mij graag makkelijk.
Sinus.
24 juni 2011 om 13:05 #1788852724 juni 2011 om 13:13 #17888643Het blok ligt er ook weer voor de 30ste keer in en de stuurstang is perfect geworden en nu ook nog met het carter beginnen ik wilde eigenlijk de orginele alluminium carter laten verlassen maar ik hoor allemaal verschillende verhalen dus ik weet het eigenlijk niet meer zo goed, nu ben ik al op ebay wezen kijken voor een stalen carterpan maar valt ook tegen heb er 1 gevonden in trier, wat kan ik het beste doen iemand een idee daarover.
Sinus
24 juni 2011 om 13:18 #17888644ik meende dat een carterpan van een vectra v6 van staal was.
26 juni 2011 om 12:40 #17888645Alu carterpan van mijn Saab motor is ook verlast, ging prima. En dat is niet de eerste die we verlast hebben om iets passend te krijgen. Als je maar een goed lasser hebt kom je een heel eind. ;)
4 augustus 2011 om 17:57 #17888646Hè Sinus,
Hoe gaat het met de ombouw? Het is de laatste tijd stil rond dit project.
Groet Paul
2 oktober 2011 om 19:12 #17888648Beste volgers na lange afwezigheid op dit forum zit ik nu op de bank superbikes te kijken en ga ik jullie weer effe helemaal op de hoogte brengen van de stand van zaken tot nu, ik ben ondanks mijn afwezigheid hier wel gewoon doorgegaan met het project, het blok gaat er volgende week definitief in voor de laatste keer om er verloopig niet meer uit te gaan, het was een hele klus om alles heel netjes pas te krijgen,de motor, de omegabak, het carter, de stuurstang en nog meer dingen, kwa carroserie is alles nu klaar heb ook de bodem gelijk gedaan helemaal kaal lopen krabben met een brander en een beitel is nu klaar met stone nog wat helemaal gespoten de achteras ook weer netjes gemaakt nieuwe remleidingen maken van de week en nog wat andere dingen.
Het blok is ook zo goed als af een alluminum carter laten maken is heel mooi geworden, een nieuwe olieaanzuigbuis gemaakt het past allemaal net, de egr er helemaal afgehaald en een bende vacuum slangen zijn ook weg nieuwe hitteschilden voor de spruitstukken,multiriem moeten zoeken omdat die een stuk korter was omdat de airco en stuurbekrachtiging is vervallen en nog meer maar dat weet ik effe nu niet, ik weet wel dat je er minimaal een jaar over moet doen als je het een beetje goed wil doen,ik doe alles zelf met de hulp van mijn kameraad ruben en hij is ook bezig met een c kadett coupe helemaal van nul tot een superstrak kedettje dus we zijn er superdruk mee, en we zijn er nog niet pppffffff hahahaha maar ja je moet toch een hobby hebben zegt de dokter altijd hahahaah, zal van de week ook weer wat foto’s erop zetten.Sinus.
24 oktober 2011 om 08:29 #17888650Hey Sinus
Leuk dat het weer opschiet met de kadett
Ik ben ook bezig met dit blok maar dat had je al gezien,
welke multieriem heb je gevonden die past?
Ik heb nu de 1.2 eruit en kan beginnen met puzzelen :DSucces met de city
Jerno
8 november 2011 om 20:00 #178886518 november 2011 om 20:03 #178886528 november 2011 om 20:05 #178886538 november 2011 om 20:13 #178886548 november 2011 om 20:17 #178886558 november 2011 om 20:26 #17888656Alles is zo een beetje klaar nou allemaal nog kleine dingen doen en dan de uitlaat nog en dan is ie eindelijk klaar, is echt een grote klus geweest met ook wel wat tegenslagen dat ik dacht ik kap ermee en gewoon weer een 4 cilindertje erin, maarja dan laat je het gewoon effe rusten en na een paar dagen wil je toch weer verder en dat resulteerde goed zodat ik vanavond voor het eerst de auto de garage heb uitgereden wel een tering herrie geen uitlaat maar het was alles waard alle gezeik en de rest, dus het ziet er goed uit en maak alles nu rustig af wordt toch winter en in het voorjaar lekker knallen.
Sinus
9 november 2011 om 11:36 #17888657blijft een machtig gezicht :wors , zeker in combinatie met de zwarte body krijgt ie echt een muscle uiterlijk.
hou ons op de hoogte ;)
9 november 2011 om 21:09 #17888649leuk project hoor. ziet er goed uit allemaal.
btw; zie ik het nou goed, hebben jullie een boxer? (ik heb het over een hond en niet 1 of andere porsche :jerry )
25 februari 2012 om 18:24 #17888658beste mensen,
na weer een lange afwezigheid zijn we er weer en ja de kadett is helemaal en rdw gekeurd afgelopen dinsdag en sinsdien eindelijk effe lekker kunnen knallen en het gaat perfect remt goed de hydraulische koppeling werkt ook top hij stuurt top eigenlijk is alles top ben er echt blij mee na 9 maanden knutselen zit het er eindelijk op en nu genieten,hierbij nog wat foto’s.
sinus.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.