Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › c kadett city 2..5 V6 ombouw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 mei 2011 om 20:27 #17238510
Beste kadett liefhebbers,
Ik ben sinus van ojik kom uit bemmel en ben al jaren een c kadett liefhebber vooaral de city. Naar al een paar jaar met een 2.0 E. Gereden te hebben en weer een nieuwe uidaging zoek heb ik besloten om er een X25XE in te gaan bouwen.Ben nu een paar weken bezig en ik wilde dit graag op het forum zetten om andere mensen met deze ombouw mee te laten genieten.
6 mei 2011 om 06:08 #17888529ik ben reuze benieuwd, ben namelijk net hetzelfde aan het doen bij een A manta.
blok ligt erin met nieuwe motorsteunen en een nieuwe baksteun.6 mei 2011 om 06:59 #17888530Kijk mijn eerste reactie top.
Een A manta is ook een mooie auto en vooral een om een V6 in te bouwen.
Ik heb de motorsteunen ook klaar nu maar het meeste werk tot nu toe is om het blok zo in te bouwen dat ik nog genoeg ruimte onder over houdt voor een carter want die moet ik zelf maken en veel ruimte blijft er niet over maar het gaat hoop ik net , heb ook het stuurhuis moeten laten zakken,zal vanavond een paar foto”s hier op plaatsen.6 mei 2011 om 07:49 #17888531Carter van een omega geen idee
v6 is top rijd er me in een e kadett gsi
6 mei 2011 om 08:54 #17888532heb het stuurhuis ook 2 cm laten zakken en 2 cm dichter op de as gemaakt.
het originele carter heb ik gebruikt, en het past allemaal precies maar houd niks over.
het enige minpunt is dat het blok aardig ver naar voren zit, wat de gewichtsverdeling niet echt ten goede komt.de manta is van een forumlid hier en niet van mij trouwens.
er zit nog zo’n 5 cm ruimte tussen het blok en brandschot.
het wordt alleen nog afwachten of er een fatsoenlijke radiateur tussen het blok en front past :hmmz6 mei 2011 om 15:53 #17888533Kijk nog meer mensen die een v6 in een ctje bouwen. Ik rijd nu ruim een jaar met mijn aero met mv6. Dat rijd heerlijk. Ik ben benieuwd hoe het jou vergaat met het inbouwen. Zal deze topic blijven volgen. Mocht je willen zien hoe hij er bij mij in ligt. De 15de ben ik in beekbergen bij het c treffen.
6 mei 2011 om 19:18 #17888525Top man, dus jij hebt er een in liggen is die ook uit een omega of uit een vectra,de
15e ben ik er nu zeker dan maar effe een dagje niet knutselen kom ik even bij jouw langs.
Ga morgen weer het blok erin hangen en dan ga ik de stuurstang aanpassen en het stuurhuis en een steun maken voor de bak.6 mei 2011 om 20:15 #17888524mooi binnekort nog meer 6 cilinders in de c kadett
ik heb al een city met een c30ne motor en binnekort gaat mijn c station naar de rdw
voor een v6 keuring maar das met een ford v6.de andere station komt een mv6 maar die hangt nog in de bokken dus duurt nog wel effe. want wil je het goed doen is het toch aardig wat werk. :roll:7 mei 2011 om 06:22 #178885107 mei 2011 om 07:15 #17888509@16v kadett c wrote:
ik heb er ook even aan ziten denken maar toch een 16v gepakt hier wat foto,s van mijn zoektoch
de eerste blijft superdik die heeft ook een achteras van een vectra of calibra er onder zitten :wors :wors
ik heb de mijne iets verder het shutsbord in moeten maken ivm het duel-ram systheem7 mei 2011 om 17:24 #17888534Mooi dat je de 15de ook komt. Wat voor bak ga jij eigenlijk gebruiken?
Wat me bij alle drie de foto’s een afknapper vindt is dat die lelijke computer bak onder de kap zit. Maar die eerste is een pracht coupe. Die heeft hem geloof ik al 10 jaar geleden omgebouwd. Toen de tijd een keer bij de Blitz hitz gewien.
7 mei 2011 om 17:27 #17888535Ik heb een x30xe uit een omega ingebouwd
7 mei 2011 om 17:44 #17888536Je maatje Ruben was straks bij me, ik zou het stuurhuis daar laten waar hij is, je krijgt namelijk bumbsteering. ik had dit bij mijn coupe, heb alles er weer uit getrokken en het stuurhuis op de originele plaats gezet. als je namelijk over een bv spoorwegovergang rijd, gaat je stuur dingen doen die niet wilt.geen houden aan…….
ik vond het in ieder geval veels te link, en heb weer een nieuw voortrein gebouwd en die er onder gezet;)
suc6 met de ombouwGr. CCG
7 mei 2011 om 18:29 #17888537@CCG wrote:
Je maatje Ruben was straks bij me, ik zou het stuurhuis daar laten waar hij is, je krijgt namelijk bumbsteering. ik had dit bij mijn coupe, heb alles er weer uit getrokken en het stuurhuis op de originele plaats gezet. als je namelijk over een bv spoorwegovergang rijd, gaat je stuur dingen doen die niet wilt.geen houden aan…….
ik vond het in ieder geval veels te link, en heb weer een nieuw voortrein gebouwd en die er onder gezet;)
suc6 met de ombouwGr. CCG
ik heb mijn stuurhuis ook verlaagt en merk niets weet wel van een vriend die had hem tever verlaagt dat was ook tever en ging ook raar doen toen heben we bij mij maar 2cm gedaan en is goed
7 mei 2011 om 18:42 #17888538beste allemaal,
Heb vandaag samen met mijn maat het blok er helemaal pas ingekregen met de omega 5 bak eraan moesten wel het schakelmechanisme inkorten maar mijn maat( ruben) kan top lassen dus dat was geen probleem, hij ligt nu voor 90% goed in de auto moet alleen nog een paar dingen uitkloppen en dan is het top.
We zijn ook begonnen om een nieuwe carterpan te maken.
ik moet effe uitzoeken hoe ik foto’s moet posten dan zet ik ze erop.bedankt,
Sinus.
7 mei 2011 om 19:04 #17888539leuke ombouw die je gaat doen, ben je volgens mij nog nooit tegengekomen met die city kom zelf uit gendt en heb mom. een blauwe coupe die afkomstig is uit bemmel. i.i.g. succes met de ombouw en blijf het volgen hierzo.
Gr. Harald
7 mei 2011 om 21:08 #17888540Zo te lezen pak je het totaal anders aan als dat ik het heb gedaan. Ben benieuwd hoe het eind resultaat er uit gaat zien. Het is dat ik elke keer weer problemen heb met foto’s op deze site te plaatsen. Anders had ik even laten zien hoe het er bij mij uit ziet.
7 mei 2011 om 21:41 #17888541@commodorebc30se wrote:
Zo te lezen pak je het totaal anders aan als dat ik het heb gedaan. Ben benieuwd hoe het eind resultaat er uit gaat zien. Het is dat ik elke keer weer problemen heb met foto’s op deze site te plaatsen. Anders had ik even laten zien hoe het er bij mij uit ziet.
jij hebt toch de uitlaat voor de motor door lopen dus dat je maar aan een kant langs je bak een uitlaat hebt :hmmz
ja en bij elke v6 vind ik de computerbak een doorn int oog echt lelijk. die wil ik bij de mijne straks iig weg hebben
8 mei 2011 om 05:47 #17888542@commodorebc30se wrote:
Zo te lezen pak je het totaal anders aan als dat ik het heb gedaan. Ben benieuwd hoe het eind resultaat er uit gaat zien. Het is dat ik elke keer weer problemen heb met foto’s op deze site te plaatsen. Anders had ik even laten zien hoe het er bij mij uit ziet.
met de foto,s moet je deze paken doe ik ook is http://fotopocket.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; dan doe je bladeren en dan upoaden en dan de 2de link paken en in je venster van hier plaken en dan staan ze er op
dus :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics
8 mei 2011 om 15:31 #178885438 mei 2011 om 15:43 #17888544top dit werk echt goed met http://fotopocket.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; bedankt nu kan ik een beetje foto’s gaan posten.
bedankt 16v kadett c of hoe je ook heet.
dit is dus mijn kadettje en heb hem al een paar jaar hij is redelijk strak maar wel knetterhard heb er alles zelf en met hulp aan gedaan om hem zo te krijgen hij was rood maar is nu matzwart aan de buitenkant maar gewoon rood van binnen, ik vond de combinatie wel leuk, mijn hobby is op vrouw en kinderen natuurlijk mijn kadettje ben er in principe bijna elke avond wel mee bezig, ben er vorig jaar mee op zandvoort geweest en in lelystad dat is echt leuk.
mijn mailadres is c.ojik1@upcmail.nl voor degenen die ook foto’s naar mij willen mailen.
8 mei 2011 om 15:47 #178885458 mei 2011 om 16:10 #17888546http://img.photobucket.com/albums/v225/gertbijvank/Beekbergen%20HKBC%202011/IMG_3731.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
8 mei 2011 om 16:11 #17888547even een kinkje geplaatst naar een foto van mijn aero.
8 mei 2011 om 16:12 #17888548http://img.photobucket.com/albums/v225/gertbijvank/Beekbergen%20HKBC%202011/IMG_3732.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.