Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › C Ascona register
- Dit onderwerp bevat 205 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 februari 2024om 22:11 door Michael 86.
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2010 om 12:54 #17225246
bij de afdeling Kadett GSi is het een leuk overzicht geworden.
Ook van de C Ascona zijn er volgens mij erg weinig over.
Lijkt me leuk om een soort registertje bij te houden van de C Ascona.
En dan alleen nog bestaande auto’s,
Anders wordt het lijstje erg lang vrees ikteller staat nu op 74
Ik zal aftrappen met mijn huidige en ex Ascona’s
actieve kentekens.
KH-73-TS 1.6S Ascona J rood 1983 (Asconahobbyist)
KH-88-SJ 1.6S wit Ascona J 1983 (Asconahobbyist)
SL-66-NT 1.8S Traveller blauw 1988 (Kapitein Iglo)
TT-49-BL 1.6N touring goud 1986
SR-28-HT 1.8S traveller goud 1987
RR-65-DT 2.0NE zwart 1987
LX-80-NF 1.6S LS bruin 1985
PX-95-FZ 1.6S LS groen 1986
SB-53-FT 1.6SV LS blauw 1987
JV-04-LT 1.6S luxus groen 1983
TG-68-ND 1.6i LS goud 1988
HG-57-KZ 1.6S groen 1981
TH-24-VN 1.6i LS grijs 1988
RH-68-JZ 1.6S LS aut. goud 1987
HG-24-GP 1.6 SR wit 1981
SH-10-SR 1.6S LS blauw 1987
SZ-41-KK 1.8S LS rood 1988
RS-38-VB H&T Cabrio wit 1987 (paulgijssen)
NK-36-LS H&T Cabrio 1985 (johnC)
SY-58-JD 1.8S Traveller 1988 (Kadett C)
KS-46-BD 1.6S bruin 1984 (Lampie0)
JY-58-XF 1.6S luxus groen 1983 (michiel HOCN)
RK-89-YJ 2.0i GT wit 1987
RF-48-LG 1.6S LS goud 1987 (zit een C20NE in)
NL-63-TD 1.6S LS geel 1985 C20XE (Redmen)
TP-47-SH 1.8i H&T Cabrio rood (Arjen)
NJ-24-YJ 1.6sh 5-drs GT blauw 1985 (ASCONA C/CC GT)
HH-07-YJ 1.3S automaat berlina 1981
jf-23-sp 1.6S basis 1982 (ex C20LET) (kipracing)
TH-63-JB blauwe sedan 1.8 van ’88 (Paul GSI 16V)
SN-29-LY 18S HB 1987
SL-89-FT 1.6SV aut. blauw 1987
PH-70-TJ 1.6S mexico rood 1986
RR-08-TR 1.6SV HB grijs 1987
SZ-90-TH 1.8S 1988 blauw
PB-86-NG 1.6S Cabrio wit 1986
SL-89-FT 1.6S aut. 1987 blauw
PV-65-YB 1.6S LS 1986 groen
JY-35-HY 1.8 SR/E 1983 zilver
NG-86-ZT 1.6S GT Cabrio zilver 1985
NG-73-FV 1.8i GT cabrio rood 1985 (Winny)Import.
28-ZK-DS 1.6N LS mexico rood 1987 (oeteldonkie)
PN-RD-62 1.6S berlina blauw 1983 (Asconahobbyist)
04-HVK-1 1.6S wit 1984 (Asconahobbyist)
73-XZ-DV 1.6S aut. bruin 1982
HT-DG-04 2.0 16V Cabrio H&T 1985
95-NBX-7 1.6D blauw 1985
49-XF-FG 1.3S blauw 1982
99-LFH-4 1.6 touring oranje 1984
30-JVK-5 1.3 LS grijs 1985
57-GBZ-1 1.3S groen 1982
98-ZB-BX 1.8i berlina groen 1984 (postbusmanta)
68-LKV-2 1.6S berlina rood 1985 (Arjen)
94-KZN-3 1.3N Ascona J groen 1984
98-KXK-8 1.6S groen 1981 (roysmit)
12-ZS-HR 1.3S groen (haro)
98-KXK-8 1.6S (Roy)
01-JPV-8 1.6SH SR wit 1982 (arjen)
74-NDG-5 1.6sh 5-drs GT/Sport (ASCONA C/CC GT)
70-HJN-4 1.6S automaat
46-ZR-TT 1.3S rood
25-TJ-JG 1.6S automaat rood
10-JZG-1 1.3S automaat luxus 1982
TZ-FZ-33 1.8 SR/E HB 1984 grijs
16-hgx-6 beige 2 deurs
79-GVN-2 1.6S touring groen 1984
13-KNL-6 1.6S SR HB rood 1984
57-KTB-6 1.3S Ascona J 2 drs blauw 1983
95-NKX-9 1.6D basis bord. rood 1982
16-LJF-7 1.6D GL bord rood 1987
56-HFD-3 1.3S Luxus 1983
19-NTN-8 1.6D GLS 1986
34-NXK-4 1.6S touring 1984 goud
99-LNH-7 1.3S LS 1985 zilver27 augustus 2010 om 13:06 #1771991628-zk-ds sedan, mexico rood
27 augustus 2010 om 14:25 #17719917wat is trouwens het verschil tussen de mijne 1.6N LS en bijvoorbeeld een 1.6S LS?
27 augustus 2010 om 14:36 #17719918volgens mij de pk’s.
bij d kadett heeft een 1.3n 60 pk dacht ik. en mijn 13s 75pk. ik heb een varajet carburateur erop zitten.
reed je gisteren nog over de kloosterdijk in beerzerveld, langs mijn werk? reed hier een rode c ascona. later nog een b ascona in bronskleur.
27 augustus 2010 om 15:44 #177199191.6N heeft een lagere compressieverhouding en loopt op normale benzine (euro) en een 1.6SH heeft een 2 traps varajet carburateur en heeft eigenlijk 98 nodig.
de 1.6N heeft 75 pk
de 1.6S(H) heeft 90 pk (tot mj. 87)
de 1.6S(V)heeft 82 pk (va. mj.87) met electronisch geregelde carburateur27 augustus 2010 om 17:10 #17719920origineel gepost door Christian-tsx
volgens mij de pk’s.bij d kadett heeft een 1.3n 60 pk dacht ik. en mijn 13s 75pk. ik heb een varajet carburateur erop zitten.
reed je gisteren nog over de kloosterdijk in beerzerveld, langs mijn werk? reed hier een rode c ascona. later nog een b ascona in bronskleur.
ja klopt dat was is, moest ff een velg wegbrengen, had gister een klapband, dus als je dacht dat ik lelijke velgen had, die ene was een thuiskomer ;)
27 augustus 2010 om 17:29 #17719921De mijne is SY-58-JD.
Het is een blauw-zilveren 1.8s vijfdeurs.
Zitten wel wat opties op, zoals: een rechterbuitenspiegel, getinte ruiten, centrale vergrendeling, trekhaak, extra knipperlichten op de spatborden en dat was het.
Ik gebruik hem om er dagelijks mee naar m’n werk te rijden (25.000 per jaar).
Maar eigenlijk had ik hem gekocht omdat ik een bouwval-gezocht huis had gekocht.
Zo’n Ascona is dan dé ideale oplossing:
+ goedkoop in aanschaf
+ 1987, dus in de oldtimerverzekering
+ onderhoudsintervallen van 40.000 km zijn geen probleem
+ op de sloop voldoende onderdelen
+ de 1.8s kan een beste aanhanger trekken
+ door de achterklep kunnen lekkere lange lengtes hout 3.20 is geen probleem met de klep dicht
+ de zitting van de achterbank heb ik verwijderd, dus met de rugleuning plat een grote vlakke laadvloer (gaan met gemak 20 zakken cement in:o)
+ er past heel veel afval in en je mag bij de vuilnisbelt gewoon gratis storten (moet je met een busje niet proberen)
+ je staat in dezelfde file en hebt hetzelfde uitzicht als iemand die een dure Ster rijdt
+ afschrijving en onderhoud nihil, dus ondanks het verbruik van 1:12,5 goedkoper dan een diesel in dezelfde klasseDe enige nadelen vind ik:
– hoge tildrempel bij de achterklep
– geen stuurbekrachtiging icm verlaging alleen voor en Winterreifen is wel eens lastig fileparkerenGroeten, MArk
27 augustus 2010 om 17:31 #17719922ks46bd bruin 16.s bj 1984
27 augustus 2010 om 17:59 #17719923origineel gepost door Kadett C
De mijne is SY-58-JD.
Het is een blauw-zilveren 1.8s vijfdeurs.
Zitten wel wat opties op, zoals: een rechterbuitenspiegel, getinte ruiten, centrale vergrendeling, trekhaak, extra knipperlichten op de spatborden en dat was het.
Ik gebruik hem om er dagelijks mee naar m’n werk te rijden (25.000 per jaar).
Maar eigenlijk had ik hem gekocht omdat ik een bouwval-gezocht huis had gekocht.
Zo’n Ascona is dan dé ideale oplossing:
+ goedkoop in aanschaf
+ 1987, dus in de oldtimerverzekering
+ onderhoudsintervallen van 40.000 km zijn geen probleem
+ op de sloop voldoende onderdelen
+ de 1.8s kan een beste aanhanger trekken
+ door de achterklep kunnen lekkere lange lengtes hout 3.20 is geen probleem met de klep dicht
+ de zitting van de achterbank heb ik verwijderd, dus met de rugleuning plat een grote vlakke laadvloer (gaan met gemak 20 zakken cement in:o)
+ er past heel veel afval in en je mag bij de vuilnisbelt gewoon gratis storten (moet je met een busje niet proberen)
+ je staat in dezelfde file en hebt hetzelfde uitzicht als iemand die een dure Ster rijdt
+ afschrijving en onderhoud nihil, dus ondanks het verbruik van 1:12,5 goedkoper dan een diesel in dezelfde klasseDe enige nadelen vind ik:
– hoge tildrempel bij de achterklep
– geen stuurbekrachtiging icm verlaging alleen voor en Winterreifen is wel eens lastig fileparkerenGroeten, MArk
dan heb je een LS Traveller uitvoering,je hebt dan ook een 5 bak als het goed is.
Een C Ascona is inderdaad een ideale wagen,t rijdt ook gewoon domweg goed en is erg betrouwbaar!
Ik merk wel dat ze nu duurder worden,kon je een jaar of 5 geleden voor 350 euro een heel net exemplaar kopen,nu ben je zeker wel minimaal 800 kwojt voor eentje vanaf 1987,de oudere in mooie staat doen zomaar 1500 tot 2500 euro.28 augustus 2010 om 19:04 #17719924Ja dat Traveller kan wel kloppen.
Ik heb zo’n slome 5 bak, waarmee je zuinig mee kunt rijden..?
80 in z’n vijf is wel leuk, maar zodra je gas moet bijgeven echt terugschakelen, terwijl de motor in de eerste vier versnellingen best pittig is.
Altijd leuk als je bij het stoplicht staat met een auto waar je het niet aan af ziet dat ie best snel is, al heel wat zure Tupperware gezichtjes gezien.
De mijne was ook geen goedkope: 3 jaar geleden 1000 euro, maar ongeveer 80.000 kilometer verder een mooie km/kostprijs wat betreft afschrijving toch?Groeten, MArk
30 augustus 2010 om 21:52 #17719925Dat is waar!
De 1.8S motor was erg sterk,je merkte ook echt wanneer je de 2de trap van de carburateur opentrapte,dan ging ie er aardig vandoor!
Ze zijn redelijk onverwoestbaar,die blokjes!30 augustus 2010 om 21:56 #17719926Wat asconahobbyist al zegt kan ik beamen.
Onverwoestbaar die blokkies.
Die van mij had op het laatst 322.000km gelopen en altijd starten en altijd goed lopen nooit wat mee gehad.Als ik weer een mooie vind zal ik het zeker niet laten om er een te kopen.
Mvg michel
30 augustus 2010 om 21:57 #17719927De ascona van mij was trouwens de sr-52-xv.
Mvg michel
30 augustus 2010 om 22:05 #17719928hij is helaas 8-2008 gesloopt!
Als je een mooie vindt kan je die Irmscher set er wel opzetten!:thumbup1 september 2010 om 13:40 #17719929weer eentje erbij gezet.
Er zijn er toch wel meer??1 september 2010 om 20:21 #17719930de mijne ook inport:
98-kxk-8 groen
1,6 sgroeten roy
1 september 2010 om 21:20 #17719931en weer bijgewerkt!
3 september 2010 om 09:53 #1771993212-ZS-HR
13S groen automaat
is te koop3 september 2010 om 10:07 #17719933ik had een grijze c met 1.8s 4 deurs
met kenteken tk-19-kv gekocht voor €275,- en een ruime 2 jaar mee gereden en dan nog verkocht voor €300,-daarna heb ik nog een 2 deurs c gehad met een 2.0seh handschakel erin met op papier een 1.6 automaat kenteken weet ik niet meer maar dat was een rap ding deze had ik gekocht omdat z toendertijd met kadett e sedan hadden gejat bij mij voor de flat… dat was schrikken toen ik thuis kwam…
BPR
3 september 2010 om 15:27 #17719934he asconahobbyist mooi lijstje man en leuk dat ik er ook in sta.:thumbup:P
zijn er zo weinig c ascona’s ? en al helemaal met een c20xe
dacht dat net zoals bij de corsa a het inbouwen van een c20xe wel populair was bij de ascona cplus dat de mijne ook nog stuurbekrachtiging heeft en met zoon 2 liter kan je al helemaal veel trekken achter je auto:angel
3 september 2010 om 16:54 #17719935ik weet ook niet waarom dat zo is,je ziet aan de jouwe dar er best wat sportiefs van te maken valt.
ik snap het ook niet echt want ze rijden beter als een E Kadett en niet veel minder als een Vectra A.
En zeker in Duitsland had je vaak hele mooie uitvoeringen,ik heb een keer een import 2.0i GLS exklusiv uit 1988 gehad,dat was echt een vol ding,met schuifkanteldak,stuurbekrachtiging,electrische ramen en spiegels.
Je had zelfs de 2.0 GT/sport met de 2.0 SEH motor met 130 pk,dat liep gewoon 200 km,en zelfs een boordcomputer en ABS was al mogelijk.
Mooi spul,jammer dat er nog maar zo weinig van over is.
Dat ding van jou zal al helemaal als een duivel lopen met 150 pk!3 september 2010 om 18:56 #17719936sonde is dat he dat er zo veel moois te krijgen was en dat er niks meer van over is
want vind het prachtige auto’s en heb er een hoop plezier van ook kwa onderhoudja dat blokje bij mij gaat zelf ver boven de 200 hij heeft ook iets meer dan de standaard 150 pk
zit lexmaul op de inlaad en luchtvolumehuis is bewerkt en spagettie er opik weet nie je foto wil laten staan anders haal ik hem zo weer weg hoor maar zo ziet me blokje er nu uit
5 september 2010 om 22:08 #17719937Netjes hoor.
Misschien nog een fototje van de rest van de auto.Keep de ctjes alive.
Mvg michel
5 september 2010 om 22:53 #17719938Ascona 1.6SR, 01-JPV-8, Originele auto, Duitse import
Ascona 1.8i Cabrio automaat, Hammond & Thiede, TP-47-SH.
Ascona C, 1.6S Berlina, 68-LKV-2, Originele auto, Duitse import
6 september 2010 om 07:50 #17719939Mijn ascona staat nu bij de schade hersteller, kwam een boer tegen die zijn aanhanger iets te vol had geladen, en hij gooide een lading grint over mijn auto heen.
rechterkant, dak, voorruit, motorkap en grill beschadigd… 1150 euro schade…maar word in zijn geheel overgespoten… :) en alle deukjes en krasjes die er al in zaten ben ik nu ook mooi kwijt:)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.