C Ascona register

Forumindex Forums Modellen Ascona C Ascona register

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 206)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225246
    asconahobbyist
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 June 2008

      bij de afdeling Kadett GSi is het een leuk overzicht geworden.
      Ook van de C Ascona zijn er volgens mij erg weinig over.
      Lijkt me leuk om een soort registertje bij te houden van de C Ascona.
      En dan alleen nog bestaande auto’s,
      Anders wordt het lijstje erg lang vrees ik

      teller staat nu op 74

      Ik zal aftrappen met mijn huidige en ex Ascona’s

      actieve kentekens.
      KH-73-TS 1.6S Ascona J rood 1983 (Asconahobbyist)
      KH-88-SJ 1.6S wit Ascona J 1983 (Asconahobbyist)
      SL-66-NT 1.8S Traveller blauw 1988 (Kapitein Iglo)
      TT-49-BL 1.6N touring goud 1986
      SR-28-HT 1.8S traveller goud 1987
      RR-65-DT 2.0NE zwart 1987
      LX-80-NF 1.6S LS bruin 1985
      PX-95-FZ 1.6S LS groen 1986
      SB-53-FT 1.6SV LS blauw 1987
      JV-04-LT 1.6S luxus groen 1983
      TG-68-ND 1.6i LS goud 1988
      HG-57-KZ 1.6S groen 1981
      TH-24-VN 1.6i LS grijs 1988
      RH-68-JZ 1.6S LS aut. goud 1987
      HG-24-GP 1.6 SR wit 1981
      SH-10-SR 1.6S LS blauw 1987
      SZ-41-KK 1.8S LS rood 1988
      RS-38-VB H&T Cabrio wit 1987 (paulgijssen)
      NK-36-LS H&T Cabrio 1985 (johnC)
      SY-58-JD 1.8S Traveller 1988 (Kadett C)
      KS-46-BD 1.6S bruin 1984 (Lampie0)
      JY-58-XF 1.6S luxus groen 1983 (michiel HOCN)
      RK-89-YJ 2.0i GT wit 1987
      RF-48-LG 1.6S LS goud 1987 (zit een C20NE in)
      NL-63-TD 1.6S LS geel 1985 C20XE (Redmen)
      TP-47-SH 1.8i H&T Cabrio rood (Arjen)
      NJ-24-YJ 1.6sh 5-drs GT blauw 1985 (ASCONA C/CC GT)
      HH-07-YJ 1.3S automaat berlina 1981
      jf-23-sp 1.6S basis 1982 (ex C20LET) (kipracing)
      TH-63-JB blauwe sedan 1.8 van ’88 (Paul GSI 16V)
      SN-29-LY 18S HB 1987
      SL-89-FT 1.6SV aut. blauw 1987
      PH-70-TJ 1.6S mexico rood 1986
      RR-08-TR 1.6SV HB grijs 1987
      SZ-90-TH 1.8S 1988 blauw
      PB-86-NG 1.6S Cabrio wit 1986
      SL-89-FT 1.6S aut. 1987 blauw
      PV-65-YB 1.6S LS 1986 groen
      JY-35-HY 1.8 SR/E 1983 zilver
      NG-86-ZT 1.6S GT Cabrio zilver 1985
      NG-73-FV 1.8i GT cabrio rood 1985 (Winny)

      Import.
      28-ZK-DS 1.6N LS mexico rood 1987 (oeteldonkie)
      PN-RD-62 1.6S berlina blauw 1983 (Asconahobbyist)
      04-HVK-1 1.6S wit 1984 (Asconahobbyist)
      73-XZ-DV 1.6S aut. bruin 1982
      HT-DG-04 2.0 16V Cabrio H&T 1985
      95-NBX-7 1.6D blauw 1985
      49-XF-FG 1.3S blauw 1982
      99-LFH-4 1.6 touring oranje 1984
      30-JVK-5 1.3 LS grijs 1985
      57-GBZ-1 1.3S groen 1982
      98-ZB-BX 1.8i berlina groen 1984 (postbusmanta)
      68-LKV-2 1.6S berlina rood 1985 (Arjen)
      94-KZN-3 1.3N Ascona J groen 1984
      98-KXK-8 1.6S groen 1981 (roysmit)
      12-ZS-HR 1.3S groen (haro)
      98-KXK-8 1.6S (Roy)
      01-JPV-8 1.6SH SR wit 1982 (arjen)
      74-NDG-5 1.6sh 5-drs GT/Sport (ASCONA C/CC GT)
      70-HJN-4 1.6S automaat
      46-ZR-TT 1.3S rood
      25-TJ-JG 1.6S automaat rood
      10-JZG-1 1.3S automaat luxus 1982
      TZ-FZ-33 1.8 SR/E HB 1984 grijs
      16-hgx-6 beige 2 deurs
      79-GVN-2 1.6S touring groen 1984
      13-KNL-6 1.6S SR HB rood 1984
      57-KTB-6 1.3S Ascona J 2 drs blauw 1983
      95-NKX-9 1.6D basis bord. rood 1982
      16-LJF-7 1.6D GL bord rood 1987
      56-HFD-3 1.3S Luxus 1983
      19-NTN-8 1.6D GLS 1986
      34-NXK-4 1.6S touring 1984 goud
      99-LNH-7 1.3S LS 1985 zilver

      #17719916
      Oeteldonkie
        Lid sinds:
        12 March 2009

        28-zk-ds sedan, mexico rood

        #17719917
        Oeteldonkie
          Lid sinds:
          12 March 2009

          wat is trouwens het verschil tussen de mijne 1.6N LS en bijvoorbeeld een 1.6S LS?

          #17719918
          Christian-tsx
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 May 2008

            volgens mij de pk’s.

            bij d kadett heeft een 1.3n 60 pk dacht ik. en mijn 13s 75pk. ik heb een varajet carburateur erop zitten.

            reed je gisteren nog over de kloosterdijk in beerzerveld, langs mijn werk? reed hier een rode c ascona. later nog een b ascona in bronskleur.

            #17719919
            asconahobbyist
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 June 2008

              1.6N heeft een lagere compressieverhouding en loopt op normale benzine (euro) en een 1.6SH heeft een 2 traps varajet carburateur en heeft eigenlijk 98 nodig.
              de 1.6N heeft 75 pk
              de 1.6S(H) heeft 90 pk (tot mj. 87)
              de 1.6S(V)heeft 82 pk (va. mj.87) met electronisch geregelde carburateur

              #17719920
              Oeteldonkie
                Lid sinds:
                12 March 2009

                origineel gepost door Christian-tsx
                volgens mij de pk’s.

                bij d kadett heeft een 1.3n 60 pk dacht ik. en mijn 13s 75pk. ik heb een varajet carburateur erop zitten.

                reed je gisteren nog over de kloosterdijk in beerzerveld, langs mijn werk? reed hier een rode c ascona. later nog een b ascona in bronskleur.

                ja klopt dat was is, moest ff een velg wegbrengen, had gister een klapband, dus als je dacht dat ik lelijke velgen had, die ene was een thuiskomer ;)

                #17719921
                Kadett C
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  De mijne is SY-58-JD.
                  Het is een blauw-zilveren 1.8s vijfdeurs.
                  Zitten wel wat opties op, zoals: een rechterbuitenspiegel, getinte ruiten, centrale vergrendeling, trekhaak, extra knipperlichten op de spatborden en dat was het.
                  Ik gebruik hem om er dagelijks mee naar m’n werk te rijden (25.000 per jaar).
                  Maar eigenlijk had ik hem gekocht omdat ik een bouwval-gezocht huis had gekocht.
                  Zo’n Ascona is dan dé ideale oplossing:
                  + goedkoop in aanschaf
                  + 1987, dus in de oldtimerverzekering
                  + onderhoudsintervallen van 40.000 km zijn geen probleem
                  + op de sloop voldoende onderdelen
                  + de 1.8s kan een beste aanhanger trekken
                  + door de achterklep kunnen lekkere lange lengtes hout 3.20 is geen probleem met de klep dicht
                  + de zitting van de achterbank heb ik verwijderd, dus met de rugleuning plat een grote vlakke laadvloer (gaan met gemak 20 zakken cement in:o)
                  + er past heel veel afval in en je mag bij de vuilnisbelt gewoon gratis storten (moet je met een busje niet proberen)
                  + je staat in dezelfde file en hebt hetzelfde uitzicht als iemand die een dure Ster rijdt
                  + afschrijving en onderhoud nihil, dus ondanks het verbruik van 1:12,5 goedkoper dan een diesel in dezelfde klasse

                  De enige nadelen vind ik:
                  – hoge tildrempel bij de achterklep
                  – geen stuurbekrachtiging icm verlaging alleen voor en Winterreifen is wel eens lastig fileparkeren

                  Groeten, MArk

                  #17719922
                  lampie1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 March 2009

                    ks46bd bruin 16.s bj 1984

                    #17719923
                    asconahobbyist
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 June 2008

                      origineel gepost door Kadett C
                      De mijne is SY-58-JD.
                      Het is een blauw-zilveren 1.8s vijfdeurs.
                      Zitten wel wat opties op, zoals: een rechterbuitenspiegel, getinte ruiten, centrale vergrendeling, trekhaak, extra knipperlichten op de spatborden en dat was het.
                      Ik gebruik hem om er dagelijks mee naar m’n werk te rijden (25.000 per jaar).
                      Maar eigenlijk had ik hem gekocht omdat ik een bouwval-gezocht huis had gekocht.
                      Zo’n Ascona is dan dé ideale oplossing:
                      + goedkoop in aanschaf
                      + 1987, dus in de oldtimerverzekering
                      + onderhoudsintervallen van 40.000 km zijn geen probleem
                      + op de sloop voldoende onderdelen
                      + de 1.8s kan een beste aanhanger trekken
                      + door de achterklep kunnen lekkere lange lengtes hout 3.20 is geen probleem met de klep dicht
                      + de zitting van de achterbank heb ik verwijderd, dus met de rugleuning plat een grote vlakke laadvloer (gaan met gemak 20 zakken cement in:o)
                      + er past heel veel afval in en je mag bij de vuilnisbelt gewoon gratis storten (moet je met een busje niet proberen)
                      + je staat in dezelfde file en hebt hetzelfde uitzicht als iemand die een dure Ster rijdt
                      + afschrijving en onderhoud nihil, dus ondanks het verbruik van 1:12,5 goedkoper dan een diesel in dezelfde klasse

                      De enige nadelen vind ik:
                      – hoge tildrempel bij de achterklep
                      – geen stuurbekrachtiging icm verlaging alleen voor en Winterreifen is wel eens lastig fileparkeren

                      Groeten, MArk

                      dan heb je een LS Traveller uitvoering,je hebt dan ook een 5 bak als het goed is.
                      Een C Ascona is inderdaad een ideale wagen,t rijdt ook gewoon domweg goed en is erg betrouwbaar!
                      Ik merk wel dat ze nu duurder worden,kon je een jaar of 5 geleden voor 350 euro een heel net exemplaar kopen,nu ben je zeker wel minimaal 800 kwojt voor eentje vanaf 1987,de oudere in mooie staat doen zomaar 1500 tot 2500 euro.

                      #17719924
                      Kadett C
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Ja dat Traveller kan wel kloppen.
                        Ik heb zo’n slome 5 bak, waarmee je zuinig mee kunt rijden..?
                        80 in z’n vijf is wel leuk, maar zodra je gas moet bijgeven echt terugschakelen, terwijl de motor in de eerste vier versnellingen best pittig is.
                        Altijd leuk als je bij het stoplicht staat met een auto waar je het niet aan af ziet dat ie best snel is, al heel wat zure Tupperware gezichtjes gezien.
                        De mijne was ook geen goedkope: 3 jaar geleden 1000 euro, maar ongeveer 80.000 kilometer verder een mooie km/kostprijs wat betreft afschrijving toch?

                        Groeten, MArk

                        #17719925
                        asconahobbyist
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 June 2008

                          Dat is waar!
                          De 1.8S motor was erg sterk,je merkte ook echt wanneer je de 2de trap van de carburateur opentrapte,dan ging ie er aardig vandoor!
                          Ze zijn redelijk onverwoestbaar,die blokjes!

                          #17719926
                          Ascona19
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 March 2006

                            Wat asconahobbyist al zegt kan ik beamen.
                            Onverwoestbaar die blokkies.
                            Die van mij had op het laatst 322.000km gelopen en altijd starten en altijd goed lopen nooit wat mee gehad.

                            Als ik weer een mooie vind zal ik het zeker niet laten om er een te kopen.

                            Mvg michel

                            #17719927
                            Ascona19
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 March 2006

                              De ascona van mij was trouwens de sr-52-xv.

                              Mvg michel

                              #17719928
                              asconahobbyist
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 June 2008

                                hij is helaas 8-2008 gesloopt!
                                Als je een mooie vindt kan je die Irmscher set er wel opzetten!:thumbup

                                #17719929
                                asconahobbyist
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 June 2008

                                  weer eentje erbij gezet.
                                  Er zijn er toch wel meer??

                                  #17719930
                                  roysmit
                                    Lid sinds:
                                    18 September 2005

                                    de mijne ook inport:
                                    98-kxk-8 groen
                                    1,6 s

                                    groeten roy

                                    #17719931
                                    asconahobbyist
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 June 2008

                                      en weer bijgewerkt!

                                      #17719932
                                      haro
                                        Lid sinds:
                                        3 September 2010

                                        12-ZS-HR
                                        13S groen automaat
                                        is te koop

                                        #17719933
                                        bpr
                                          Lid sinds:
                                          24 July 2010

                                          ik had een grijze c met 1.8s 4 deurs
                                          met kenteken tk-19-kv gekocht voor €275,- en een ruime 2 jaar mee gereden en dan nog verkocht voor €300,-

                                          daarna heb ik nog een 2 deurs c gehad met een 2.0seh handschakel erin met op papier een 1.6 automaat kenteken weet ik niet meer maar dat was een rap ding deze had ik gekocht omdat z toendertijd met kadett e sedan hadden gejat bij mij voor de flat… dat was schrikken toen ik thuis kwam…

                                          BPR

                                          #17719934
                                          Redmen
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 February 2007

                                            he asconahobbyist mooi lijstje man en leuk dat ik er ook in sta.:thumbup:P

                                            zijn er zo weinig c ascona’s ? en al helemaal met een c20xe
                                            dacht dat net zoals bij de corsa a het inbouwen van een c20xe wel populair was bij de ascona c

                                            plus dat de mijne ook nog stuurbekrachtiging heeft en met zoon 2 liter kan je al helemaal veel trekken achter je auto:angel

                                            #17719935
                                            asconahobbyist
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              23 June 2008

                                              ik weet ook niet waarom dat zo is,je ziet aan de jouwe dar er best wat sportiefs van te maken valt.
                                              ik snap het ook niet echt want ze rijden beter als een E Kadett en niet veel minder als een Vectra A.
                                              En zeker in Duitsland had je vaak hele mooie uitvoeringen,ik heb een keer een import 2.0i GLS exklusiv uit 1988 gehad,dat was echt een vol ding,met schuifkanteldak,stuurbekrachtiging,electrische ramen en spiegels.
                                              Je had zelfs de 2.0 GT/sport met de 2.0 SEH motor met 130 pk,dat liep gewoon 200 km,en zelfs een boordcomputer en ABS was al mogelijk.
                                              Mooi spul,jammer dat er nog maar zo weinig van over is.
                                              Dat ding van jou zal al helemaal als een duivel lopen met 150 pk!

                                              #17719936
                                              Redmen
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                21 February 2007

                                                sonde is dat he dat er zo veel moois te krijgen was en dat er niks meer van over is
                                                want vind het prachtige auto’s en heb er een hoop plezier van ook kwa onderhoud

                                                ja dat blokje bij mij gaat zelf ver boven de 200 hij heeft ook iets meer dan de standaard 150 pk
                                                zit lexmaul op de inlaad en luchtvolumehuis is bewerkt en spagettie er op

                                                ik weet nie je foto wil laten staan anders haal ik hem zo weer weg hoor maar zo ziet me blokje er nu uit

                                                #17719937
                                                Ascona19
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  27 March 2006

                                                  Netjes hoor.
                                                  Misschien nog een fototje van de rest van de auto.

                                                  Keep de ctjes alive.

                                                  Mvg michel

                                                  #17719938
                                                  Arjen
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    Ascona 1.6SR, 01-JPV-8, Originele auto, Duitse import

                                                    Ascona 1.8i Cabrio automaat, Hammond & Thiede, TP-47-SH.

                                                    Ascona C, 1.6S Berlina, 68-LKV-2, Originele auto, Duitse import

                                                    #17719939
                                                    Oeteldonkie
                                                      Lid sinds:
                                                      12 March 2009

                                                      Mijn ascona staat nu bij de schade hersteller, kwam een boer tegen die zijn aanhanger iets te vol had geladen, en hij gooide een lading grint over mijn auto heen.
                                                      rechterkant, dak, voorruit, motorkap en grill beschadigd… 1150 euro schade…

                                                      maar word in zijn geheel overgespoten… :) en alle deukjes en krasjes die er al in zaten ben ik nu ook mooi kwijt:)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 206)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.