Brombeer bij starten…

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Brombeer bij starten…

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    TijnGsi16v

Hoi allen,

heb sinds een paar dagen een raar geluid bij het starten van men vectra c 1.9 cdti 120pk…

Het geluid is op het moment dat ie aanslaat, dan bromt ie heel even. Is een raar geluid, nog nooit gehoord…

Lijkt een beetje op het euvel van men vroegere astra td, precies de starter die nog even doorgaat…

Kan moeilijk een gelijkaardig geluid omschrijven, vandaar dat ik het maar brombeer noem..
      (kreun van een zebra misschien) :hmmz

Waarschijnlijk zal het de starter wel zijn zeker? Nog iemand die dit heeft?

Grtz Tijn

Lemmens
      Deelnemer

Als je startmotor blijft hangen dan merk je dat wel, da’s geen brommen. :) Mijn vectra B bromt ook bij (met name) koude start waarbij ‘t lijkt alsof de uitlaat lek is. Dat blijkt niet het geval maar ‘t is bij mij een hitteschild dat los om de pijp zit dat herrie veroorzaakt. Wellicht dat ‘t bij jou in dezelfde hoek gezocht kan worden. Moet er nog een keer onder kruipen maar heb er met dit weer dus echt geen zin in. ;)

TijnGsi16v

bedankt voor de reactie, maar zo een geluid is het echt niet…

het is echt een geluid dat van de motor komt, geen trilling oid

Grtz

wim-v6
          Deelnemer

@Lemmens wrote:

Als je startmotor blijft hangen dan merk je dat wel, da’s geen brommen. :) Mijn vectra B bromt ook bij (met name) koude start waarbij ‘t lijkt alsof de uitlaat lek is. Dat blijkt niet het geval maar ‘t is bij mij een hitteschild dat los om de pijp zit dat herrie veroorzaakt. Wellicht dat ‘t bij jou in dezelfde hoek gezocht kan worden. Moet er nog een keer onder kruipen maar heb er met dit weer dus echt geen zin in. ;)

Secundaire luchtpomp kan er ook wat van bij deze motoren

1.9 diesel. Veranderd het al je gasgeeft, en in welke vorm??

TijnGsi16v

Hoi,
              Neen het geluid veranderd niet bij gasgeven, het is ook alleen maar op de moment dat ie aanslaat.

Dan hoor ik een seconde of 2 dat geluid…

Ken je dat geluid bij die oude kadettjes/astra’s niet? Ze starten en kreunen dan nog eventjes na…

Kan het echter bij deze vec niet plaatsen wat het is..

En waarvoor dient die secondaire pomp dan eigenlijk?

Grtz

wim-v6
              Deelnemer

ow een gare startmotor (lagers ervan versleten), alleen heb ik dat nooit gehad bij mijn vorige opels (zelfs niet met 570.000km op de klok en 1e startmotor), alleen bij andere merken!!!!!

(we rijden dan ook niet een paar duizend kms per jaar, en nauwelijks korte stukjes hier met de Opels)

oja 1x met mijn Combo gehad voor een weekje, daaran vanzelf over gegaan, maar toen had ik door zo diep water gereden dat ik een onderwater startmotor heb gehad haha…

TijnGsi16v

Hij doet het ook niet elke keer als ik hem start, de kans dat ie het doet is 1 op 2.. en hij heeft nu 152 dkm.

Zolang ie nog goed start laat ik het maar zo dan denk k.

vindt het wel gek dat ik de enige ben die dit probleem heeft, evenals het ruitenwisserprobleem (startpositie te hoog) maarja….

Bedankt voor de reacties!! Grtz

wim-v6
                  Deelnemer

zakt wel ver genoeg, maar komt weer omhoog???

zo ja, armpje op de motor verplaatsen..

.

willem

Spacejam
                    Deelnemer

Hoort een beetje bij die motor. De eerste paar seconde kan hij ooit wat onregelmatig lopen, met koud weer komt het vaker voor.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.