Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Brandstofrelais
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 mei 2008 om 16:14 #17207122
Sinds kort start me auto niet nadat ik hem rijdend weg gezet heb.. bij de garage is uitgekomen dat het me brandstofrelais zou moeten zijn die naast me koelvloeistofresevoir hangt.
Dus ik naar de opel dealer met het relais, kunnen ze hem niet meer bestellen .. :swear
op de sloop heb ik ook al ff gezocht maar kon er geen vinden.. waar zou ik nog meer kunnen zoeken voor het relais ?
Het betreft een kadett e cabrio c20ne en het gm onderdeel nr is 90 240 698
31 mei 2008 om 22:53 #174098453 juni 2008 om 19:43 #17409846Ook ik zit met het relais probleem. De mijne denkt dat hij een viberator is. Na dat ik mijn alarm eruit heb geknipt(storing ergens) hoor ik nu alleen een duidelijke “klik” van mijn start-relais maar verder nix. Na het contact opnieuw ingeschakeld te hebben rattelt deze nog steeds. Het gaat om een relais met het GM nr;90378651.
Heb wel gewoon stroom op het aansluitblokje op pen 30(rood) en 85(rood/blauw)
Het is geen massa-probleem want als ik het draadje meteen op de minpool van de accu leg, blijft hij trillen.
WIE WEET!!
11 juni 2008 om 11:47 #17409847Denk het gevonden te hebben.
Mijn massa-kabel van mijn motorblok ziet een groen en roestig. Tevens zit er nog verf op het chassis waar deze kabel bevestigt zit.
Heb nu een kabel van mijn bak op de accu gezet en de startmotor wil wel draaien, alleen de kabel smelt een beetje. Dus ben goed op weg.13 juni 2008 om 19:07 #17409848Hulde hulde.
Vandaag weer een grote stap verder. Mijn motor draait weer, alleen slaat deze nog niet aan. Het was dus toch de massa die niet deugde, van het blok naar het chassis.
Na meten en proberen kwam ik er dus achter dat de brandstofpomp niet draait, op het moment dat de sleutel omgedraait wordt. Weer dat pokke relais wat niet helemaal doet, wat hij moet doen.
Morgen toch nog maar eens langs de dealer voor een diagram of info.15 juni 2008 om 01:17 #17409849Zouden de contacten op het printplaatje in het relais misschien niet los zitten ?
Ik had daar namelijk ook een keer last van , wel dan bij een honda was dat maar daar had ik ook een probleem mee met het brandstof relais.
Ik heb die toen open gemaakt en alle contactpuntjes opnieuw even gesoldeerd, of even aangetikt zodat het tin weer goed vloeide. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.