Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › brandstofpomp SEH
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2008 om 19:33 #17207482
Hallo,
Ik heb mijn D kadett omgebouwd naar 20SEH maar als ik nu de auto op contact zet dan draait de brandstofpomp niet.. hij draait em dus niet op druk.
Als ik de sleutel verder draai ( dus de auto start ) dan draait de pomp wel.
Wat kan dit zijn ???
11 augustus 2008 om 21:15 #17419492dat is normaal zover ik weet…heeft mijn seh ook altijd gedaan
11 augustus 2008 om 21:54 #17419493origineel gepost door Govers
dat is normaal zover ik weet…heeft mijn seh ook altijd gedaanMaar als je de auto op contact zet moet je de brandstofpomp eerst op druk horen pompen…
Maar denk dat ik het al gevonden heb, de SEH komt uit een kadett van 87… dat schema is anders dan een kadett van 88 tot 91… Dus ik denk dat ik de contact geschakelde plus niet goed aangesloten heb op het relais.
Morgen maar eens naar kijken…
11 augustus 2008 om 22:13 #17419494ik weet niet meer precies hoe dat zat….heb wel paar keer mijn relais vv omdat die bleef hangen. Misschien dat die niet meer schakeld
11 augustus 2008 om 22:26 #17419495origineel gepost door Govers
ik weet niet meer precies hoe dat zat….heb wel paar keer mijn relais vv omdat die bleef hangen. Misschien dat die niet meer schakeldIk hoor em wel gewoon klikken… Ik ga morgen in iedergeval het relais anders aansluiten, volgens het andere schema en dan maar kijken… Ik heb btw nog een ander relais geprobeerd… die had ik nog liggen van men 16 klepper…
11 augustus 2008 om 22:37 #17419496druk pas bij contact , het is geen GOLF…
11 augustus 2008 om 22:47 #17419497origineel gepost door robbyrood
druk pas bij contact , het is geen GOLF…Ik bedoel.. dat je de pomp hoort als je de auto op contact zet… das met men 16 klepper ook zo.
Het is toch niet normaal als de pomp alleen maar draait als je de sleutel verder dan contact draait ( oftewel de auto start ) als de sleutel dan weer terug gaat ( dat de startmotor niet meer draait ) dan gaat de pomp ook weer uit.
12 augustus 2008 om 11:45 #17419498origineel gepost door robbyrood
druk pas bij contact , het is geen GOLF…Blijkbaar weet jij wel hoe het zit… kun je me dat niet uitleggen hoe het dan zit bij een Kadett ?
Dat zou wel fijn zijn want dan kan ik het bij men auto voor elkaar maken…
13 augustus 2008 om 10:44 #17419499Ik rij een orginele kadett seh en bij mij hoor je de pomp ook niet op contact
15 augustus 2008 om 14:21 #17419500nee zoals gezegd, meestal slaan ze even kort aan. maar gaan niet echt draaien, pas wanneer er een signaal van je ecu afkomt dat de krukas draait zal je relais bekrachtigd worden, pomp gaan draaien en je ontsteking actief zijn.
Ja zowel pomp als ontsteking worden geschakeld via dit relais.. :angel
15 augustus 2008 om 19:25 #17419501origineel gepost door corsaboy
nee zoals gezegd, meestal slaan ze even kort aan. maar gaan niet echt draaien, pas wanneer er een signaal van je ecu afkomt dat de krukas draait zal je relais bekrachtigd worden, pomp gaan draaien en je ontsteking actief zijn.Ja zowel pomp als ontsteking worden geschakeld via dit relais.. :angel
Ok thanks allemaal ! weet ik in ieder geval zeker dat de kabels goed zitten.
7 september 2008 om 10:46 #17419502Jupz zowel bij mijn C20XE / 20SEh als mijn C20NE ging de pomp pas draaien bij starten en niet bij op contact zetten (tis geen Golf :P )
als je systeem goed is, dan blijft hij rustig een maand op druk staan. mijn Combo (C20XE) stond al 2 weken stil, draai de benzine slang los, Splash zo naar de overkant van de straat.
dat was het laatste wat ik verwachte eigenlijk.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.