Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Brandstofdruk verhogen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 september 2008 om 10:00 #17207641
Hoi,
Weet iemand toevallig hoeveel de brandstof druk van een standaard c20ne is.
Ik heb de volgende opstelling en vraag me af of het verstandig is de brandstofdruk te verhogen en met hoeveel bar.
Irmscher inlaat
Lexmaul spaggetti 4-2-1
rechte pijp voor naar achter
Open luchtfilter
Chip 7000 toerenIs het verstandig de brandstofdruk te verhogen en zo ja naar hoeveel bar?
Is het tevens verstandig mijn injectoren te verwisselen met die van een 16v?
Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft :wors
Met vriendelijke groet,
AsconaC
8 september 2008 om 10:23 #17428666ik vermoed dat jou brandstof druk 2.5 bar is als jou moter in een ascona zit en daar ook hoort?
meen dat sommige astra gsi c20ne motoren met het nieuwe type motronic op 3 bar draaien.
je kan altijd een verstelbare benziene druk regelaar doen, en dan kijken wat volgens jou het beste loopt,
en 3 bar moet denk ik zoizo kunnen anders zou een astra daar niet mee rijden je kan met 3.5 bar expirimenteren, echter heb ik ook met z,n uitlaallijn gereden als jou op een c20ne en de terugslag in de uitlaat was bij mij enorm al met 2.5 bar waardoor mijn uitlaat kapot is geknalt zeg maar, hoe erg dit bij jou wordt met een hogere benzien druk…..
16v injectoren heb ik zelf nog geen ervaring mee. bepaalde heren met verstand raden dit af op een redelijk standaard moter.
andere zweren er weer bij.. ik zou sw16v eens vragen hij reed hiermee ook op zijn voormalige 8v moter.
wanneer ik tijd heb wil ik er ook mee gaan expirimenteren met 16v injectoren, kost toch geen drol….
15 september 2008 om 10:41 #17428667Hoe kun je nu zeggen klooi er maar mee!?
je weet niets tijdens het rijden,met een beetje pech heb je benzine in je olie:mad:
Wideband erin en kijken hoe het mengsel is;)
Is het mengsel goed,afblijven van de brandstofdruk.
Meten=weten…
gr15 september 2008 om 15:13 #17428668ik zou ook gaan voor of een wide band oplossing of een uurtje op de test bank..
dan weet je het helemaal zeker…16v injectoren heb ik toen niet mee gereden met deze setup..
alleen bij 8200 rpm in de 4 trok die het net niet…Ik had alleen een heeeel extreme nokkenas erin zitten.
Maar standaard injectoren zouden het moeten kunnen redden..Zoals gezegd is meten is weten..
Haal gewoon een instelbare drukregelaar ben je overal vanaf.. :vertag15 september 2008 om 15:38 #17428669origineel gepost door stoppelflieger
Hoe kun je nu zeggen klooi er maar mee!?
je weet niets tijdens het rijden,met een beetje pech heb je benzine in je olie:mad:
Wideband erin en kijken hoe het mengsel is;)
Is het mengsel goed,afblijven van de brandstofdruk.
Meten=weten…
grdaar moet ik je gelijk in geven meten is weten idd,
maar benziene bij de olie met 0,5 bar meer benziene druk bij een licht geoptimalizeerde moter?
ik ken mensen die 4.5 bar benziene druk op een geoptimalizeerde c20xe voor dagenlijks rijden… en er bij zweren. en gaat al jaren goed… , nou vind ik dat ook wat overdreven en kan ik me voorstellen dat dat wel te veel van het goede is..
waar ik op doelde is als hij verzuipt en niet beter door trekt als voorheen kan je hem met een verstelbare altijd nog terug zetten..
maar je hebt gelijk..meten is weten, maar niet iedereen heeft dat tot zijn beschikking. of wil dat soort geld uitgeven aan een c20ne.
15 september 2008 om 19:15 #17428670Ik ken mensen die met een gechipte ecu zelfs al benzine in de olie kregen.
Was met een zogenaamde rally,fase5 chip van marktplaats.
Als die de druk ook nog omhoog zouden gooien:cry
Wideband is duur maar als je gaat tunen is hij gewoon nodig.
das dus ook de reden dat ik er vanaf blijf:P -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.