Brandstofdruk opvoeren

Forumindex Forums Modellen Corsa Brandstofdruk opvoeren

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Vans-91

Hey,

Ik heb een corsa x14xe met:
      -Powerbox
      -Middendemper vervanger
      -Cold air intake

Nu trekt hij wel redelijk maar nog niet goed genoeg.
      Nou zei een vriend van me dat hij iets beter wil gaan lopen als ik er een brandstofdrukregelaar opzet en de druk een klein beetje omhoog gooi.

Nou ben ik niet zo handig op het motorisch gebied. Maar klopt dat?
      Want dan kan ik natuurlijk handmatig me brandstof druk opvoeren.

Grts Kevin

freek corsa
      Deelnemer

Als je zeker wil weten dat het iets doet, dan kun je nu een run op de testbank doen.
        Dan na het monteren van de brandstofdrukregelaar weer op de testbank, dan kun je zien wat hij doet met welke brandstofdruk.

Het kan ietsje schelen in vermogen.

corsaagsi
        Deelnemer

Ik denk persoonlijk dat je beter voor een chip op maat kan gaan.. Dan heeft die powerbox ook wat meer nut (het blijkt dat de toerenbegrenzer roet in het eten gooit voor de powerbox, omdat hij dan juist in ze beste toerengebied zit)

Vans-91

Oke,

ja ik heb met een weekje of 2/3 een rvs spruitstuk dus dat zorgd er ook weer beter voor.
            En hier kan ik hem bij atec tuning laten chippen op maat voor 325 euro.

Dus dat komt dan wel goed:)

Corsa_GSi
            Deelnemer

euhm… voor je huidige setup hoef je echt niet je brandstofdruk te verhogen, deden ze bij Mantzel ook niet.

Alleen als je andere nokkenassen plaatst, dan kan je je brandstofdruk verhogen.

En je moet goed navragen of ze bij ATEC wel een chip op maat kunnen maken, want volgens mij zijn ze alleen dealer van Superchips uit de UK!!
              Ze hebben geen rollenbank om je auto op te meten, dus ze zullen alleen een andere chip of programma laden wat ze vanuit uit Superchips UK krijgen!!

En laatste tip, laat je auto pas chippen op een rollenbank als je alles aan je motor hebt aangepast wat je wilt aanpassen. Je moet hem na elke aanpassing opnieuw laten afstellen!!

Vans-91

Oke,

Ja ik was daar langs geweest een maandje geleden en toen vroeg ik het over chippen, en toen zei hij dat hij hem op maat kan laten chippen. Maar zal het wel extra navragen of hij dan op een rollerbank word gechipt.

Maar dan maakt hij daarna 7500/7600 toeren toch ofso, Maar is dat niet slecht voor die ecotec blokjes?
                Of kunnen ze dat wel aan als je er niet al tevaak in gaat zitten.

wim-v6
                Deelnemer

Wou zeggen, mijn apparaat loopt al te rijk, standaard X16XE met mantzel powerbox en lexmaul spagetti, rookt zwart bij het leven met gasgeven, en nee, alle sensoren werken juist…

Willem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.