Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › brandstof pomp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2008 om 21:01 #17206495
Hallo,
wat zijn de (begin) symptomen van het stuk gaan van de brandstofpomp van een 2003 2.0 dti motor? Hij hield vorige week ineens in en er brande een lampje (met zo’n steeksleuteltje)… Na op de vluchtstrook even uit en aan gedaan te hebben is het ook weer in orde en is het nog niet weer gebeurd.
Iemand een idee??9 januari 2008 om 21:07 #17383442als er een lampje ging branden moet je je moter laten uitlezen!
als het goed is heeft hij een foutcode opgeslagen waar het in zit!!!
17 januari 2008 om 12:13 #17383443brandstofpomp bijvan de vectra geeft meestal weinig tekenen voordat hij er mee ophoudt ik zette de mijne even in de loods gewoon 100% goed wilde hem weer starten en heeft hem nooit meer gedaan ja na reparatie van 1100 euro maar blijven super autos
17 januari 2008 om 12:13 #17383444brandstofpomp bijvan de vectra geeft meestal weinig tekenen voordat hij er mee ophoudt ik zette de mijne even in de loods gewoon 100% goed wilde hem weer starten en heeft hem nooit meer gedaan ja na reparatie van 1100 euro maar blijven super autos
19 januari 2008 om 17:05 #17383445origineel gepost door AstraArjen
Hallo,wat zijn de (begin) symptomen van het stuk gaan van de brandstofpomp van een 2003 2.0 dti motor? Hij hield vorige week ineens in en er brande een lampje (met zo’n steeksleuteltje)… Na op de vluchtstrook even uit en aan gedaan te hebben is het ook weer in orde en is het nog niet weer gebeurd.
Iemand een idee??laat hem uitlezen maar kijk ook even de vacuum slangetjes na. exact zelfde probleem heb ik 2 weken geleden ervaren. bij het uitlezen 0400 …. deze vacuum potjes of zoiets ik weet niet precies wat het zijn zitten gemonteerd naast je accu aan de linker kant van de auto… deze zitten met rubberen slangejtes op de potjes gedrukt. deze slangetjes waren bij mij allemaal uitgedroogt. na dit vervangen te hebben liep de wagen wonderbaarlijk een stuk beter en meer kracht.
25 januari 2008 om 23:33 #17383446De meeste brandstofpompen gaan bij ongeveer 180.000 kilometer. Als ze stuk gaan doen ze het de eerste 100 meter als je weg rijd of hij start helemaal niet meer. Een brandstofpomp repareren kost ongeveer 500 euro dan komt er een nieuwe computer op en wordt hij nagekeken en getest dit is zonder de pomp er op te zetten. De prijs van 1100 euro klopt wel ongeveer, als je je boos maak lukt het wisselen in 3 uur en 15 minuten.
18 oktober 2009 om 08:09 #17383447Gisteravond heeft van mijn zafira 2.0 dtl de brandstofpomp het begeven.
Weten jullie een goede universele garage die de pomp kan reviseren?Hoeveel garantie mag je verwachten op een gereviseerde pomp?
groet Tom
19 oktober 2009 om 17:23 #17383448gereviseerde pomp met 1 jaar garantie op http://www.dieselpompen.nl kost 670 ex.
ik raad aan een gereviseerde pomp te plaatsen en niet alleen de elektronica te vervangen. want heb uit ervaring gezien dat als een pomp 200k heeft gelopen hij ook sporen van mechanishe slijtage vertoont. deze moeten ook opgelost worden. tevens is het aan te raden bij pompwissel gelijk de sealtjes van de injectoren te vervangen. omdat de distributieketting naar de nokkenas er toch af moet is het een kleine moeite om dan gelijk even de nokkenas te lichten en de sealtjes te verangen. sealtjes kosten per stuk bij de opel ongeveer 10 euro incl.
21 oktober 2009 om 19:35 #17383449Bedankt voor je tip. De auto is gisteren gebracht naar Diesel Buchli in Harderwijk. Hier gaan ze de brandstofpomp vervangen.
Op jouw advies heb ik gevraagd of ze een gereviseerde pomp erin zetten en vervangen ze de sealtjes van de injectoren. Ik heb mij laten vertellen dat de sealtjes, traverse ringen heten. In totaal ben ik ong. 1800 euro kwijt. Dat is incl. btw en het ophalen en terugbrengen van de auto vanuit Zuid-oost brabant naar Harderwijk en terug.……..blijft toch veel geld.
23 oktober 2009 om 19:36 #17383450…t blijft een hoop geld. maar je kan het niet zelf doen als je niet veel ervaring heb met sleutelen. tevens weet je dan ook gewoon dat het goed gebeurd incluis de garantie !
de sealtjes vervangen beveelt voorkeur omdat er op diverse fora gesproken word dat inmenging van olie in de diesel juist het probleem van de pomp veroorzaakt. en dan zou het zonde zijn om de pomp te vervangen zonder de eigenlijke oorzaak te verhelpen.
2 juni 2010 om 14:44 #17383451Op voorhand niet te weten, valt plots stil of slaat gewoon niet meer aan wanneer deze stuk is.
Normaal een astra G van 2003 is al een Y 20DTH en van deze gaan ze zelden deffect.
Bij de vorige X motoren zoals X20DTL / X20 DTH willen ze weel eens de geest geven.Groeten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.