Brandstof meter blijft op vol staan!! Ook na 350 km rijden.

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Brandstof meter blijft op vol staan!! Ook na 350 km rijden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18385247
    HansKon88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 July 2020

      Hallo,

      Het ene probleem is opgelost, nu dient het andere probleem zich aan. Helaas.

      De Zafira 2.2 Cosmo 2007 heeft last van een brandstof meter naald die na het tanken op vol blijft staan, en na 350 km nog steeds op vol staat. Heb ik dan ongeveer 550 km gereden, geeft de BC aan !! Actieradius !! 40 km.

      Maar me brandstof naald staat nog op een halve tank! Soms iets minder. Dus ik vorige keer doorgereden om te kijken of er dan wat gebeurt met de naald. Tot 630 km door gereden! Toen begon de auto in een lange bocht te stotteren, heb toen op de vluchtstrook gestopt om er 10 liter in te gooien. (ik was voorbereid) ;-)

      Maar brandstof naald nog steeds op een kwart en geen lampje wat gaat branden. BC geeft 0 km als actieradius, maar dat deed ie al vanaf 580 km.

      Iemand een idee…? Heb de dop al een slagje los, tegen vacuüm. Heb al onder de auto een paar klappen op de tank gegeven. Geen storingen in het systeem. Moet nog ff kijken naar het koolstoffilter, maar weet niet of dat de oorzaak kan zijn.

      Ideeën zijn welkom. :good:

      Groeten..!

      #18385316
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Wat was de aangegeven actieradius na het bijvullen van de tien liter benzine? Als het iets van 20 – 150 km was, dan werkt de brandstofniveausensor in de tank blijkbaar nog wel. Ik denk dat zowel de boordcomputer als de meter op het dashboard dezezelfde sensor gebruiken, namelijk deze.

        Ik las in een ander topic van je dat je geoxideerde contacten had door binnengedrongen water. Geoxideerde contacten in een stekker naar het dashboard schoot me ook te binnen, voordat ik je andere topic las. Ik ben niet zo thuis in autospecifieke elektronica, dus wacht liever eerst meer reacties af.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.