Boutjes Astra EGR klep

Forumindex Forums Modellen Astra Boutjes Astra EGR klep

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363023
    pimovietc
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 October 2018

      Beste,

      ik heb sinds kort een Astra G-CC 1.6 16v uit 2001. Hij gaf ineen foutcode over de EGR dus ik besloot de motorkap open te trekken met als idee het klepje schoon te maken. Tot mijn verbazing zie ik dat er slechts 1 bout in zit en dat het andere bevestiging stukje (aan de egr klep kant) is afgebroken, helemaal verroest. Nu zat hij (tevens dankzij de pakking) nog redelijk goed op z’n plaats, maar dit is in mijn ogen waarschijnlijk de boosdoener van de storing ;)

      Nu zit ik alleen met het probleem, waar haal ik zo’n boutje vandaan? Het is in ieder geval een T40 boutje. Kan ik hier gewoon een willekeurig T40 boutje van dezelfde +/- lengte/dikte in draaien?

      Dan nog een tweede puntje, ik heb een Z16XE erin liggen echter lees/hoor ik dat veel onderdelen uitwisselbaar zijn met X16XEL. Nu kan ik een EGR kleppie voor een X16XEL krijgen voor een paar tientjes, terwijl een voor Z16XE meer dan ’t dubbele kost. Visueel kan ik geen verschillen bespeuren en durf ik het gokje wel te wagen, maar iemand hier ervaring mee?

      De grootste vraag die ik heb gaat om het boutje, tips?

      #18363024
      MONSTERCORSA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 August 2004

        gewoon proberen toch kan weinig mis gaan

        #18363026
        pimovietc
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 October 2018

          zeker waar, even gepast en lijkt zich prima aan te pakken. Nu nog een EGR klep ;)

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.