Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Bout multiriempoelie pakt niet meer x16xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 januari 2013 om 07:54 #18093674
een m12 is 12mm dus 1,2cm dik ja
deze bout kan je gewoon bij de dealer halen, gewoon vragen voor een centrale krukasbout x16xe ( zitten trouwens in diverse motoren )
@trashmetal
ik ben al n dikke 7 jaar monteur en hoofdzakelijk met opel bezig,
ik ben nog nooit in een recente motor ( vanaf eind 80er jaren ) een 6kant tegen gekomen…11 januari 2013 om 07:55 #18093675http://www.fsrs-opelwebshop.nl/krukasbout-torx-m12x62-oe-ref-614932.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
dit is iig de bout die erin zou moeten
OEM nr 61493211 januari 2013 om 08:03 #18093676Dat is de bout ja, ik ga zo eens een nieuwe halen bij de opel garage.
En als die echt niet past?
Kun je schroefdraad van krukas opnieuw tappen?
Of een dikkere stevige bout die iets langer is?11 januari 2013 om 08:10 #18093677Je hebt gewoon een te dunne bout. ;) En als je nog niet overtuigd bent, kijk even met een lampje naar het schroefdraad in de krukas, zie je het gauw genoeg toch?
11 januari 2013 om 08:17 #18093678Ik ga zo eventjes een nieuwe halen , dan weet ik het zeker.
11 januari 2013 om 08:18 #18093679Als ik het verhaal zo lees weet ik het zeker ;)
11 januari 2013 om 08:29 #18093680Hahaha ik hoop dat je het zeker weet :jerry
Anders is er toch echt wat met de krukas denk ik :thumbdown
11 januari 2013 om 09:49 #18093681Heb de bout zojuist opgehaald.
Hij ziet er op het oog zeker iets langer uit, en iets dikker denk ik :jerry
Ga rond 12u naar de sleutelplaats, dan zal ik eens even proberen
11 januari 2013 om 13:47 #18093682@otdh wrote:
een m12 is 12mm dus 1,2cm dik ja
deze bout kan je gewoon bij de dealer halen, gewoon vragen voor een centrale krukasbout x16xe ( zitten trouwens in diverse motoren )
@trashmetal
ik ben al n dikke 7 jaar monteur en hoofdzakelijk met opel bezig,
ik ben nog nooit in een recente motor ( vanaf eind 80er jaren ) een 6kant tegen gekomen…dat kan torx is ook het meest gebruikt
maar ze zijn er wel
de link is geen torx en komt van een recente motor11 januari 2013 om 13:48 #18093683En zittie al??
11 januari 2013 om 14:56 #18093684:sleeping
11 januari 2013 om 18:04 #18093685Blok ligt erin:jerry
Was dus de bout van het nokkenasriemwiel in de krukas aant duwen hahaha. Daarom paste hij niet hahahahaha
Moet alleen nog de mantzel erop, uitlaat en radiator.
Ik ga nog een uurtje door en dan ga ik morgenvroeg verder
Ooh ik voel me dom hahahaha
11 januari 2013 om 18:12 #18093686:jerry :jerry :jerry :jerry
Nee, grapje Tof dat je poelie weer goed vast zit,
Succes met de verdere opbouw :thumb11 januari 2013 om 20:00 #18093687:jerry
Ja ik ben ook blij. Blok ligt erin.
Morgen nog ff onderste deel uitlaatspruitstuk, luchtfilterbak en bobine/bougiekabels.
En dan kan hij gestart worden. Zometeen vroeg slapen, dan is het ook sneller morgen haha :jerry
Alweer bedankt voor de hulp
Zonder opelforum ben je niks! :jerry
13 januari 2013 om 08:56 #18093688:thumb :D
13 januari 2013 om 10:25 #18093689M12 betekend 12mm doorsnede inderdaad.
dusja, een M12 bout erin draaien.
@ trashmetal: Dat is een bout van en oude C16NZ motor, in de 16kleppers hebben allen torx
De oude 6kant hoeft ook mindervast bij de 8kleppers en is om die reden geen rekbout, en mag je meermaals gebruiken.
Ik heb ook een 6kant in de Ascona Smallblock motor..Deze zou ik niet gebruiken bij een 16kleppermotor..
Willem
13 januari 2013 om 10:37 #18093690waar mij het om ging is dat otdh zei dat er geen enkele motor
na eind jaren 80 een 6 kant heeft, da’s niet waar
en op ebay worden ze ook aangeboden van nieuwere motoren13 januari 2013 om 10:43 #18093691Deze bouten mag je niet gebruiken op de nieuwere motoren, en dit is ook niet raadzaam, opdat deze bouten kunnen breken bij het op spanning trekken.
de bouten van de 8kleppers (ook de X16SZR en Z16SE t/m 2001 kunnen gewoon deze 6kant bout hebben) gaan minder vast als bij de 16kleppers.
zou ze dus niet monteren op een 16klepper..
Willem
13 januari 2013 om 11:04 #18093692Mee eens ;) :thumb
13 januari 2013 om 11:10 #18093693@ Willem.
Mijn auto is van 2003 motor is denk ik dan ook van 2003? hoeft niet natuurlijk, maar je schreef tot 2001.. Heb een Z16SE motor en daarin zit ook nog de 6 kant, ik schreef 12kant, maar was mijn fout, :)
Ben hele dage met VW bezig dus haalde het door elkaar!
Jaja, VW monteur en dan opel rijden :D Omdat het gewoon mooiste merk is en zal blijven! :)
13 januari 2013 om 11:21 #18093694@darknight2003 wrote:
@ Willem.
Mijn auto is van 2003 motor is denk ik dan ook van 2003? hoeft niet natuurlijk, maar je schreef tot 2001.. Heb een Z16SE motor en daarin zit ook nog de 6 kant, ik schreef 12kant, maar was mijn fout, :)
Ben hele dage met VW bezig dus haalde het door elkaar!
Jaja, VW monteur en dan opel rijden :D Omdat het gewoon mooiste merk is en zal blijven! :)
Ik snap het wel
lijkt me best ego strelend om het zo te zeggen :D
al die kapotte vw’s die binnenkomen
en na werk weer probleemloos naar huis met de Opel :jerry13 januari 2013 om 17:46 #18093695Ik had antwoord gegeven op Trash zijn antwoord..
Willem
13 januari 2013 om 17:50 #18093696@willem
Ja maar ik vroeg me het gewoon af. Was niet aanvallend bedoeld, sorry als dat zo overkwam.Haha ja voelt eigenlijk wel goed ja haha, Heb er nog niks aangehad op ECU na en onderhoud (en de multiriem spanner)
Maar ik vind VW nou ook niet echt slecht, ja de laatste modelletjes vanaf 2004 hahaha.. Golfjes 1 2 en 3 blijven gewoon lopen net als de oudere passats e.d. Wij doen eigenlijk heel de VW groep,
Ik zeg altijd: Een VW is een afgekeurde Audi, Seat afgekeurde VW en een Skoda een afgekeurde Seat :jerry :jerry :jerryToch blijf ik bij OPEL!!!
14 januari 2013 om 07:59 #18093697Ik had al zo’n vermoeden dat je de bout voor de nokkenas had :P Mooi dat het achteraf dus weer meevalt, zoiets is de meesten al wel eens overkomen :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.