Bose Luidsprekers

Forumindex Forums Modellen Calibra Bose Luidsprekers

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261826
    Robke1974
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 March 2008

      Hoi, weet iemand of je de zeldzame en originele Calibra Bose luidsprekers kan plaatsen en aansluiten

      op de originele stekkers van de gewone luidsprekers, omdat ik een volledige set kan kopen dus…de voorste 2 en 2

      tweeters, te zijachterste 2 en

      de subwoofer van Bose/irmscher voor in reservewielkuip ? Word verkocht zonder originele kabelboom.

      de versterker is er ook bij maar deze kan ik niet gebruiken zonder kabelboom…

      Hoop op een positief antwoord ;)

      #18191546
      re2flex
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 October 2011

        Dit is wat ik kon vinden:

        De Bose brochure voor de calibra:

        http://www.bose.nl/NL/nl/Images/Opel%20Calibra_EN_tcm55-67232.pdf

        En zie hier een topic op het omega forum. Hoop dat je hier wat aan hebt:
        http://www.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=45&t=290&start=10

        Anders kan je het nog proberen in de I.C.E. topic!

        #18191547
        Robke1974
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 March 2008

          dankje vr de informatie maar helaas helpt het mij niet echt vooruit.
          Ik weet al dat bose speakers 2 ohm zijn en standard 4 ohm…

          #18191548
          Sjors-V6
            Lid sinds:
            7 March 2008

            @Robke1974 wrote:

            Hoi, weet iemand of je de zeldzame en originele Calibra Bose luidsprekers kan plaatsen en aansluiten

            op de originele stekkers van de gewone luidsprekers, omdat ik een volledige set kan kopen dus…de voorste 2 en 2

            tweeters, te zijachterste 2 en

            de subwoofer van Bose/irmscher voor in reservewielkuip ? Word verkocht zonder originele kabelboom.

            de versterker is er ook bij maar deze kan ik niet gebruiken zonder kabelboom…

            Hoop op een positief antwoord ;)

            Dag Robke1974,

            Ja, dat kan, sterker dat moet zelfs ! de Bose luidsprekers en de standaard luidsprekers hebben dezelfde aansluitingen (lees de standaard Opel luidspreker aansluitingen)

            De subwoofer komt in je reservewiel te liggen.

            De kabelboom MOET je hebben, zonder deze kabelboom kun je de Soundprocessor-versterker niet aansluiten en worden de Bose luidsprekers direct vanuit de radio gevoed, dit is op deze manier absoluut géén upgrade ! de Bose luidsprekers moeten door de Bose processor worden aangestuurd, doe je dit niet dan klinkt het voor geen meter en sloop je of je radio of je luidsprekers, impedantie klopt ook niet in dat geval.

            Het systeem is in tegenstelling tot bij de Omega, achteraf door Irmscher geleverd i.p.v. Opel, er is een extra kabelboom welke van de Bose processor naar de radio loopt, met 2 DIN stekkers en een DIN contra stekker, de ene kant klikt op je bestaande originele DIN radio stekker, de andere kant )komend af de Bose kabelboom) steek je beide in de radio.

            Let wel, het systeem werkt middels een Low level signaal ! en origineel alleen met de Blaupunkt ‘KIEL RD-104′ of de Paris RCM-104′ deze beide radio’s hebben een low level output op de bovenste stekker van de DIN aansluiting.

            Ter informatie de KIEL is een radio/CD en de Paris een radio/cassette met 10 Cd-wisselaar.

            Waarom word dit zonder kabelboom verkocht ?

            Ik heb het systeem origineel in de Calibra zitten, maar kom nog wel eens wat tegen, je weet nooit waar het goed voor is en het is schaars ! ik heb dus o.a. wel een kabelboom liggen.. maar weet niet of ik er afstand wil doen, het moet dan echt naar iemand die er lang gebruik van gaat maken, als ik het verkoop en de Calibra waar het voor bestemd is, wisselt weer snel van eigenaar.. dan laat ik het liever liggen ;)

            Groetkes,
            Sjors

            #18191549
            turbo.d
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 June 2013

              Bijzonder dat deze Bose set achteraf is geleverd in de Calibra.
              Voor zovdr ik weet werden de sets al bij fabricage ingebouwd in loze ruimten van de auto.
              Dit zijn dan ook zgn OEM produkten en niet te servicen.

              Ik heb zelf tot 2008 bij Bose gewerkt. Vandaar

              Gr
              Marcel

              #18191550
              Sjors-V6
                Lid sinds:
                7 March 2008

                @turbo.d wrote:

                Bijzonder dat deze Bose set achteraf is geleverd in de Calibra.
                Voor zovdr ik weet werden de sets al bij fabricage ingebouwd in loze ruimten van de auto.
                Dit zijn dan ook zgn OEM produkten en niet te servicen.

                Ik heb zelf tot 2008 bij Bose gewerkt. Vandaar

                Gr
                Marcel

                Marcel,

                Eens !

                Ik probeer ook altijd nog wat meer te weten te komen over hoe dit zo besloten is in de tijd, De Omega (waar af MY 98’t/m/ ’03 als optie of standaard in de MV6/Executive) is af fabriek geleverd met het Bose systeem, daar werd het direct met de productie van de Omega gemonteerd, zoals bij elk merk welke Bose levert, het is nooit een achteraf geleverd systeem inderdaad, zo werkt dat met Bose niet. Leuk dat je er gewerkt hebt ! ben best een aardig Bose gebruiker ;)

                In Duitsland had je de Calibra Classic (hele mooie uitvoering met o.a. Beige leder) weet niet of de Classic in NL ook geleverd is, beige leder heb ik wel eens gezien in NL, deze had standaard een Bose systeem, maar heb begrepen dat deze voor aflevering bij Irmscher werd voorzien van het Bose systeem. weet niet of dit echt zo is, het is in ieder geval een zeldzaam systeem in de Calibra !

                Wellicht Bose automotive in Esslingen Duitsland eens een mailtje sturen, wellicht verschaffen zij nog wat info.. al denk ik van niet, proberen kan altijd.

                Groetkes,
                Sjors

                P.s.
                Marcel De Haan toevallig ?

                #18191551
                turbo.d
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 June 2013

                  @Sjors-V6 wrote:

                  P.s.
                  Marcel De Haan toevallig ?

                  :oops: Guilty :oops:

                  Nu ben ik toch wel heel benieuwd waar jij die wijsheid vandaan haal. :jerry

                  gr
                  Marcel

                  #18191552
                  2slow
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 October 2006

                    Wat bedoel je met een low level signaal? Zou een andere radio, pioneer of sony dat ook kunnen hebben. Of kan een tulp/cinch daar in volstaan?

                    #18191553
                    Sjors-V6
                      Lid sinds:
                      7 March 2008

                      @turbo.d wrote:

                      @Sjors-V6 wrote:

                      P.s.
                      Marcel De Haan toevallig ?

                      :oops: Guilty :oops:

                      Nu ben ik toch wel heel benieuwd waar jij die wijsheid vandaan haal. :jerry

                      gr
                      Marcel

                      Hi Marcel,

                      Nou dat was een gok ! ik lees Marcel, en dat je bij Bose gewerkt hebt, Ik heb zo nu en dan nog contact met Bose voor een technische vraag of voor een garantie geval, in het verleden heb je mij zelfs wel eens persoonlijk in Edam te woord gestaan ! heb zelfs nog een factuur met jouw handtekening :jerry

                      @2slow wrote:

                      Wat bedoel je met een low level signaal? Zou een andere radio, pioneer of sony dat ook kunnen hebben. Of kan een tulp/cinch daar in volstaan?

                      Inderdaad ! dát bedoel ik ;)
                      Je schijnt adapters te hebben, welke je in de Bose stekker kan steken waar vervolgens 4 Chinch (Tulp) stekkers aan zitten, deze kun je vervolgens in de front en rear outputs van je aftermaket radio steken !

                      Heb daar zelf geen ervaring mee, en wil het ook niet, mijn Calibra is geheel origineel, het Bose systeem in deze auto is sowieso al een zeldzaamheid, en het klinkt gewoon geweldig ! en ik vind het het beste aanzicht zo :kewlpics

                      Groetkes,
                      Sjors

                      #18191554
                      turbo.d
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 June 2013

                        @Sjors-V6 wrote:

                        Hi Marcel,

                        Nou dat was een gok ! ik lees Marcel, en dat je bij Bose gewerkt hebt, Ik heb zo nu en dan nog contact met Bose voor een technische vraag of voor een garantie geval, in het verleden heb je mij zelfs wel eens persoonlijk in Edam te woord gestaan ! heb zelfs nog een factuur met jouw handtekening :jerry

                        Leuk, zeg :) en grappig dat ik je dus ooit heb geholpen daar. Heb 10 jaar bij Bose gewerkt, ontzettend fijne tijd gehad en heel veel geleerd.

                        @Sjors-V6 wrote:

                        Ziet er netjes uit allemaal zeg :thumb

                        groeten
                        Marcel

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.