Uitwisselbaarheid Bosch Luchtmassameters

Forumindex Forums Techniek Cih Uitwisselbaarheid Bosch Luchtmassameters

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347816
    hinterachse
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2012

      Hallo mede-Opelisten,

      Kan iemand vertellen wat de verschillen zijn tussen de LMM’s van Bosch wat betreft het onderdeelnummer 0 280 202 068,
      0 280 202 053 en 0 280 202 033.
      Volgens mij zijn de behuizingen zowat hetzelfde, maar zijn ze ook onderling straffeloos verwisselbaar?https://opel-forum.nl/wp-content/plugins/wp-monalisa/icons/wpml_cry.gif
      De eerste zit op mijn CIH2.2.
      Wie?

      #18348021
      gvy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 September 2007

        hallo

        Volgende vond ik terug:
        0 280 202 068:CIH 4cyl 2.2E motoren van monza, senator en rekord. Dat zijn LE2-jetronic sturingen
        0 280 202 053:CIH 6cyl 2.5E motoren van monza en senator. Aan de stekker te zien is dat ook een LE jetronic LMM
        0 280 202 033:geen cih motor wel 4 cyl uit ascona C 1.8, kadett D 1.8GTE en kadett E GSI, allemaal LE jetronic.

        Allemaal dus LE jetronic dus elektrisch uitwisselbaar maar waar ik niet mee kan helpen is of dit dezelfde behuizingen zijn?
        Ik kan me vb voorstellen dat de 6cyl versie een grotere diameter zal hebben.

        Wat overigens mogelijk is, is het wisselen van de behuizing van een LMM van een oudere 2.0 E L-jetronic (met 7 pins stekker ) voor de behuizing van de LMM 0 280 202 068 uit een 2.2E LE jetronic . Je kan de printplaat en connector en air-temp sonde uitbouwen en wisselen in beide behuizingen. Dat heb ik recent nog gedaan.
        Geert

        #18348111
        hinterachse
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 January 2012

          Hey Guy, bedankt voor je reactie! Heb ze langs elkaar gelegd op mijn werkbank en optisch zijn ze eender.
          Ik heb ze zelfs allemaal gemonteerd gehad, er alleen niet mee gereden, en de auto startte er normaal op, net als op de originele.
          Maar als ze straffeloos onderling uitwisselbaar zijn, wat zijn dan de verschillen, vraag ik me af?

          #18348115
          Motormuis
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 March 2005

            de auto start zelfs zonder lmm

            #18348144
            hinterachse
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 January 2012

              Ik hoorde vandaag de bewering dat het verschil onderling zit in de veerspanning. Dat verklaart dan wel waarom het binnenwerk mogelijk het zelfde is.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.