Boordcomputer

Forumindex Forums Modellen Insignia Boordcomputer

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18404994
    Waailap
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 January 2021

      Goedemorgen,

      Sinds 1 dag doet de boordcomputer in mijn Insignia Sports Tourer (2010) vreemd. Als het contact aan gaat, springt de boordcomputer aan. Hierna valt de computer uit, om weer opnieuw aan te springen. Vervolgens worden er diverse service meldingen ontvangen, van o.a. airbag, park assistance, anti-theft system. Ook ontvang ik regelmatig de melding “2 keys programmed”. Het vreemde is dat alle elektronica hierna niet meer werkt. De kilometer teller staat op 0. Snelheid staat op 0 (ook tijdens het rijden!). Er zit geen brandstof in de tank, de richtingaanwijzers (boordcomputer) doen het niet.
      De motor start wel gewoon, ook de verlichting werkt. Navigatiesysteem/radio en verwarming werken ook gewoon.

      Ik heb de accu kortstondig los gekoppeld en daarna weer aangesloten. Dit leek even het probleem op te lossen (alles functioneerde weer naar behoren bij aanzetten van het contact), echter toen ik na een half uur de auto weer startte herhaalde bovenstaande probleem zich.

      Heeft iemand ervaring hiermee, of iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
      Bedankt alvast!

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.