boete zonder winterbanden in Duistland?

Forumindex Forums Overige Opel algemeen boete zonder winterbanden in Duistland?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208050
    opel123
      Lid sinds:
      30 June 2004

      ik ga volgende maand naar Duitsland maar nu is het verplicht om dan met winterbanden te rijden. Iemand enig idee wat de boete is als ik dat niet doe? Ik moet ze zowiezo voor de veiligheid wel hebben maar was benieuwd of iemand het weet.

      Heeft iemand nog een setje liggen van 15 of 14″ met steek 4×100 hoor ik het graag!

      cheersking:

      #17448971
      wizardnl
        Lid sinds:
        2 October 2006
        #17448972
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Winterbanden in duitsland:

          > Deze zijn alleen verplicht bij temperaturen onder de 6 graden bij slecht weer (ernstige regen en bij sneeuwval en ijzel)

          > bij een aanrijding kan ongeacht het weer ook meewegen dat je geen winterbanden hebt.

          Willem

          #17448973
          imported_Gsifreak
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            Moihu

            die boeter verschillen nog al erg dan met die boete’s hier in nederland:hmmz

            #17448974
            opelkadetje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 December 2004

              tering nu snap ik waarom al die duitsers lekker asociaal rijden hier op onze wegen… die denken dat wat bij ons geldt, geldt in nederland ook:o

              met die prijzen zou ik ook rustig nog een paar km te hard doorracen:D

              #17448975
              opel123
                Lid sinds:
                30 June 2004

                ik ga het er niet op wagen iig! voor de prijs kun je er zomerbanden onder laten liggen maar mijn veiligheid en dat van m’n meissie gaat me wel voor alles :)

                cheersking:

                #17448976
                lepo
                  Lid sinds:
                  10 October 2004

                  Ik snap 1 ding niet,ik heb 2005 eind oktober een nieuwe zafira gekocht.
                  Daar zaten zitten toch echt geen winterbanden op/om.
                  Als winterbanden verplicht zijn,moeten er wel 2 sets banden bij de auto geleverd worden voor de zomer en voor de winter.
                  Anders ben je al in overtreding als je je nieuwe auto het terrein van de deeler af rijdt.

                  #17448977
                  RonaldH
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    dat kost de autofabrikant geld,dus leggen ze de verantwoording bij jou neer,het is bij (bijna mag ik hopen) iedereen bekend in duitsland.

                    wij gaan ook naar duitsland,eind van de maand,maar dan met de corsa want daar hebben we winterbanden voor.

                    ik neem geen risico daar

                    #17448978
                    arjontje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 March 2006

                      origineel gepost door lepo

                      Ik snap 1 ding niet,ik heb 2005 eind oktober een nieuwe zafira gekocht.
                      Daar zaten zitten toch echt geen winterbanden op/om.
                      Als winterbanden verplicht zijn,moeten er wel 2 sets banden bij de auto geleverd worden voor de zomer en voor de winter.
                      Anders ben je al in overtreding als je je nieuwe auto het terrein van de deeler af rijdt.

                      Kijk maar eens goed bij alle duitse fabrikanten.
                      Die hebben allemaal winterbanden in de optie lijst.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.