Bobine, ECU..??

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Bobine, ECU..??

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18373882
    Dsxje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 May 2019

      :help: :help:

      Goede morgen,

       

      Ik ben al een tijd bezig met onze zafira uit 2001. Het gaat om een 1.8 125 PK. Z18XE.

      Tijd terug de bougies vervangen omdat hij niet helemaal lekker liep en heel af en toe… Maar ook egt heel af en toe sloeg hij een cilinder over. Dit had niet geholpen dus heb een Bobine besteld. Een imitatie ( wist niet dat dat niet goed gaat) hier reed de auto wel goed op. Helemaal niet overslaan op cilinders. Maar hier viel de auto af en toe mee uit zonder dat er een reden voor was.. het duurde dan tussen een aantal seconden of minuten voordat je hem weer kon starten en je weg vervolgen. Toen heb ik een gebruikte bobine origineel geregeld via een Facebook groep. Kon weer een paar dagen zonder problemen rijden. Hierna begon de auto direct weer met overslaan op een cilinder. Heb toen gedacht misschien weer opgelicht met een defecte bobine en heb een Valeo (op advies van mensen van de facebookgroep) besteld bij autodoc. Deze gemonteerd en kon werkelijk een week heerlijk rijden. Denk zo… opgelost ??

      Maar helaas… Na de week gaat ie weer overslaan op cilinder 2 en 4…

      • Ik snap er niks meer van… waarom zou het na een bobine wissel een aantal dagen tot een week goed gaan en dan toch weer niet… net of de auto bobine’s vreet???? :wacko:  Screenshot_20200415-143407_EOBD Facile
      #18373893
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Bougies wel goed vast gedraaid? 25nm?

        Staat er olie rond de bougies?

        #18373957
        Dsxje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 May 2019

          Dag Haasje,

          Ja bougies zitten juist vast en er staat geen olie in de bougieschachten.

          Zaterdag avond heb ik het Kasklephuis gereinigd, hierbij ook de carterontluchting iets opgeboord. Heb de bezinefilter vervangen en de bougies gecontroleerd. Deze waren best wit. Dus de ontbranding is ook niet helemaal wat t moet zijn.

          Hierna de Valeo bobine weer gemonteerd en ging direct weer op 3 poten lopen. Heb direct de imitatie bobine gemonteerd en tot op heden nog geen problemen tijdens het rijden. Maar moet wel zeggen dat dit de vorige keer ook even duurde voordat de auto uitviel. Maar uitvallen doet hij weer niet met andere bonines. Heb ik gewoon pech met de bonines? Dat dit toch gewoon een defecte was van Valeo? Hij zat wel in een veel te grote doos dus schoof alle kanten op. Dus heb contact met autodoc gehad en mag deze retour sturen.

           

          Maar wat nu te doen? Denk zelf niet dat het de ECU is… Denk zelf gewoon egt pech met de bobines…

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.