Bobine Corsa

Forumindex Forums Modellen Corsa Bobine Corsa

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362702
    Opelcora001
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 December 2018

      ik vind het belachelijk dat er na 4 jaar en pas 32.000 km op de teller de bobine moet worden vervangen

      lees dat dit een veel voorkomende klacht is, Opel los dit oo!!

      #18366619
      golbalbrian
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 May 2019

        Bij onze corsa 1000cc uit 2011, nog geen 100.000 km op de teller, al voor de tweede keer bobine én distributieketting kapot. Ik lees hier dat de bobine bij veel opel-modellen meermaals kapot gaat omdat het een constructiefout is: https://opel-forum.nl/forums/topic/bobine-geconstrueerd-om-kapot-te-gaan-garage-profiteert/

         

        #18549300
        A.P
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 January 2024

          opel coras

          2014

          155000 km

          zelfde probleem

          eerste vervangen was de auto nog geen 2 jaar oud, tweede keer vervangen was de auto 5 jaar oud en nu vandaag voor de 3de keer vervangen, dus dit is nummer 4.

          519,- vandaag. ik baal, gewoon pech zegt de garage.

          hiervoor ook een opel corsa 10 jaar gehad en nog nooit een bobine moeten vervangen.

           

          #18549451
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Sorry maar om te spreken van een constructiefout…

            Mijn ouders hadden een in 2007 nieuw gekocht Corsa D Z14XEP en daar zat na 10 jaar en 125000 km nog steeds de originele bobine in.
            (De auto is in 2017 verkocht, dus hoe het nu is weet ik niet).

            Ook had die auto geen klachten met de ketting ondanks alle korte stukken die er mee gereden werden.

            Wat ik wel deed bij het onderhoud is kwaliteits olie gebruiken (Shell Helix Ultra 5w40) en altijd verse filters.
            Ook de bougies werden regelmatig vervangen door nieuwe NGK’s.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.