Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Bmw M535i V8 Powered
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2010 om 17:24 #17418770
Zow tijdens de carnavals dagen nog goed aan mijn Beemer kunnen werken!
De spruitstukken zijn nu af!!!!!!!!:P :O. Heb de uitlaat tot na de versnellingsbak af(moet nog wel lambdasonde moeren er in lassen)
Morgen ga ik het gat frezen voor de startmotor zodat die erook weer een keer op kan. Dan kunnen we eindelijk eens beginnen met het start klaar maken van het blokkie:afrofoto’s volgen
15 februari 2010 om 17:37 #17418771Zow hier zijn de foto’s
[
Vorige week ook nog even een trekker van mijn baas aan de waterrem gehad.. en ja hij krijgt iets meer te drinken king:
De groeten,
meindert15 februari 2010 om 17:38 #17418772Waarom krijg ik mijn fotos er niet gewoon te zien?
15 februari 2010 om 17:42 #17418773omdat je foto geen JPG code bevat, even terug dus naar mijn album en de foto`s goed selecteren :thumbup
15 februari 2010 om 17:45 #17418774Je hebt helemaal gelijk! bedankt!
15 februari 2010 om 17:46 #17418775origineel gepost door b-tuning
Waarom krijg ik mijn fotos er niet gewoon te zien?:thumbup
17 februari 2010 om 18:20 #17418776Dik project, dit ga ik volgen:D
17 februari 2010 om 18:23 #17418777en wat was het resultaat van je baas zijn trekker aan de waterpomp, is dat mf?? of international
17 februari 2010 om 19:31 #17418778hij had er 308pk’s standaard is hij 218pk. En jep is een mf
17 februari 2010 om 21:47 #17418779Word die bak niet gruwelijk heet als je de uitlaat er zo langs laat lopen??
18 februari 2010 om 12:44 #17418780zal wel loslopen.
20 februari 2010 om 15:22 #17418781origineel gepost door Peter_89
Word die bak niet gruwelijk heet als je de uitlaat er zo langs laat lopen??Ben bang van wel;)
22 februari 2010 om 08:08 #17418782Jep de bak zal lekker snel warm zijn! Maar ik wil de uitlaat tot daar toch in tapen, want ben bang dat ik anders de verf van het chassis af brand bij het spruitstuk. Maar met de tape moet dit toch een heel stuk beter blijven lijkt mij zo.
Groeten, meindert3 maart 2010 om 07:08 #17418783Mocht je geintereseerd zijn in Holden V8,s dan kom maar een keer kijken als ik mijn Holden 5.0 V8 ingebouwd heb in mijn Monza.
De motor ligt nu nog bij een Australische maat van me in Melbourne maar komt eind deze maand met de boot richting NL.
Ik was zeer tevreden over het vermogen en verbruik en heb toch maar besloten om de motor naar NL te halen en hier in te bouwen.
Ik ben trouwens nog in zuid west Victoria door de Wheat belt gereden (rond een plaats genaamd Oyen) om eerlijk te zijn was het hopeloos,het leek meer op een woestijn dan graan velden die af waren,Shepparton was hopeloos weinig groen te zien daar en als der geen irrigatie was dan was het helemaal hopeloos daar.
Maar goed dit is mijn laatste post hier Down Under ik ga binnen nu en een uur terug naar het vliegveld en dan krijg ik die kut lange vlucht van 24 uur weer.
3 maart 2010 om 17:19 #17418784Holden gebruikt toch gewoon LS-X motoren?
Die zijn in nederland ook wel te vinden ;P
4 maart 2010 om 08:49 #17418785Ik neem aan dat deze een 4.0 is met 286pk.
Hoeveel vermogen heeft die Holden 5.0 dan wel niet?4 maart 2010 om 17:13 #17418786286pk op papier ja, het vermogen dat BMW opgeeft is wat lager ivm het niet van de troon willen stoten van de 5.0 v12 met 300pk.
6 maart 2010 om 20:17 #17418787Ik heb Holdens gezien met 307KW dus dat is geschat een goei 480 pk?!?!?
maar heb ook Holden Ute’s te koop zien staan met maar 270pk en dat was ook een v8.Leen: klopt als een bus, ze zeggen dat hij er op de bank ook gewoon 300 heeft.. mja dat weet ik niet zeker
GSE: Ik denk dat ik wel een keertje langs kom eens naar de Holden V8 kijken! Heeft deze wel een uitsparing om de startmotor aan de andere kant te montere? want ik heb bij mij er maar een gat in hoeven frezen, maar als daar geen metaal is wordt dit wat lastiger!
maar zal wel los lopen lijkt mij!groeten,
meindert7 maart 2010 om 09:06 #17418788Ik vroeg me ook al af hoe je dat met die startmotor ging doen, maar het zal wel goed komen.
Die Holden 5.0, heeft die standaard 245pk?, en is dat een multieklepper?
Heb zelf ook al een hele tijd serieuze gedachten aan een V8, liefst ook BMW, (natuurlijk) maar zit nog met enkele vragen zoals bedrading automaatbak, of deze een snelheidssignaalnodig heeft.
7 maart 2010 om 11:43 #17418789snelheidssignaal is toch niet zo’n probleem? Moet je voor aftermarket-cruisecontrol ook hebben en ik het al allerlei oplossingen gezien tot magneetjes op de aandrijfas aan toe…
sensor in de stalen plaat van het diff maken ala BMW/Volvo moet toch wel te doen zijn… Als je een BMW motor in een A manta kunt hangen kun je dat ook!:wors
7 maart 2010 om 18:20 #17418790ja die snelheidssensor is niet het moeilijkste.. ik heb gewoon een bmw achteras dus dat snelheidssignaal komt daar vandaan. anders inderdaad magneetjes aan de aandrijfas willen ook wel werken he.
groeten
7 maart 2010 om 19:24 #17418791De huidige motoren in de V8 versies in Australie zijn allemaal USA motoren,tot 95 of 96 heeft Holden de eigen ontwikkelde V8 gebruikt (past geen 1 onderdeel van een Chev 350 op),maar vanwege milieu eisen in Australie kon de oude 5.0L niet goed mee en toen heeft Holden/GM besloten om maar de alublokken van de LS serie te nemen en deze in te bouwen,die voldeden wel aan de normen.
Ook al heeft een LS1 5.7L meer power als de Holden 5L op de 1/8 mijl (veel gebruikte maat in Aus op circuits) verliezen ze van de 5L Holden omdat ze geen koppel onderin hebben,of beter gezegd stukke minder als de Holdens,0-100 zit der niet veel verschil in een Holden V8 of LS1.
Holden 5.0 V8 injectie heeft een paar versies:
165KW en 385 of 395NM koppel (serie toestand)
185KW (andere chip en pingelsensors)
195KW (agressievere chip en pingelsensors)En dan is der nog een stroker versie van de 5.0 te krijgen de 5.7L
Holden Special Vehicles (HSV) heeft deze motoren in bepaalde uitvoeringen verkocht,deze hadden 215 of 225KW.Mijn blok heeft rond de 185/190KW en 430NM bij 4500 rpm de chip is opnieuw geprogrameerd (dit moest wel omdat er een anti diefstal iets in zat en alleen in de Commodore zou starten dit is nu gedeactiveerd) ik heb toen ook tevens de chip opnieuw laten programeren en dit zou rond de 185/190KW tot gevolg hebben en ook de 4L60E bak schakelt nu een stuk agressiever dit word ook door die chip geregeld net als de injectoren en het anti diefstal programma.
Bij mijn chipis de ontsteking veranderd zodat ik er op LPG ook wat aan heb,ik kon het gelijk merken dat ie feller is na de veranderde chip.De zuigers zijn lage compressie zuigers gemaakt voor op benzine van een octaan gehalte van 91 te lopen,en die blokken hebben een compressie verhouding van 8,6:1.
De blokken zijn wel zeer solide km standen van boven de 600.000 zijn geen uitzondering
De mijne had 307.000 gelopen en had roest in de uitlaat staan bij aankoop en na 5.500km stond die er nog in en de olie was nog steeds schoon en niks gezakt.(ik heb voor vertrek uit Melbourne een olie wissel gedaan en ik reed op LPG)Opzich is het niet veel aan vermogen als je kijkt wat het per liter is,maar omdat het GM is en gemaakt is voor onder de motorkap van een Commodore C tot Omega B chassie te passen wilde ik de motor hebben en het is tevens een leuk soveniertje,en het beste is het past allemaal:
Holden sub-frame past zo in de Monza als 1 op1
Aandrijas van een 4-gang Aisin/Opel automaat past,zelfs de flens past 100%.
Radiateur van een Holden past erin (kleine aanpassing nodig)Het enigste wat ik moet veranderen zijn een paar dingen zoals:
Uitlaat zelf verlassen
Baksteun misschien veranderen
Ander staart stuk van de versnellingsbak kopen in de US&A voor km kabel aansluiting.
Stuurhuis veranderen ipv kogelkringloop naar direct (heb ik al al gedaan ik heb er een van een 1997 Mercedes E-klasse klaar liggen.
Nieuwe leidingen maken van stuur bekrachtiging en automaatbak koeler.
Startmotor naar de andere kant verzetten,dit is zeer gemakkelijk te doen door 2 nieuw gaten te boren en er draad in te tappen,der zit vlees zat en Chev startmotors kan ik ervoor gebruiken.
En de bedrading aansluiten zoals hier staat:
http://www.gmh-torana.com.au/forums/index.php?showtopic=30747&st=0&p=327121&fromsearch=1&#entry327121En dan moet ie lopen,een V8 rijd veel anders als een L6 of V6,je hebt gelijk een berg koppel en dat mis je bij de Opel 6 cil die komen tot leven boven de 3000rpm zoals de 30E of 24V.
8 maart 2010 om 18:30 #17418792Ja kwa pk’s zijn ze vrij tam, maar kwa geluid en het gebied waar het koppel te vinden is. Ga je er echt stappen op vooruit! Het is inderdaad dat je een v8 niet met een l6 of v6 kunt vergelijken. Mooi dat het vrij makkelijk is om hem in te bouwen!
Dat houdt de gemoedsstand goed. Elke keer net zoals bij mij het ene probleem oplossen en weer andere tegenkomen, daar moet je wel tegen kunnen en ook leuk vinden.
Maar succes met de verbouwing! Zal het topic in de gaten houden.10 maart 2010 om 16:04 #17418793origineel gepost door Jo
Ik vroeg me ook al af hoe je dat met die startmotor ging doen, maar het zal wel goed komen.Die Holden 5.0, heeft die standaard 245pk?, en is dat een multieklepper?
Heb zelf ook al een hele tijd serieuze gedachten aan een V8, liefst ook BMW, (natuurlijk) maar zit nog met enkele vragen zoals bedrading automaatbak, of deze een snelheidssignaalnodig heeft.
De automaat heeft een signaal nodig meen ik ja, de motor zelf niet. (zelfde als je S50’s denk ik)
Dus gewoon ombouwen naar handbak, doe ik ook.10 maart 2010 om 17:11 #17418794Daar heb ik ook wel aan zitten denken, het zal wel aan m’n leeftijd liggen, maar ik hecht juist veel waarde aan een automaatbak, en zou het dan ook leuk vinden als alles juist functioneerd.
‘s kijken of ik ergens zo’n ding kan proefrijden, dan trek ik onderweg even de stekker aan de klok los.;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.