Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Bmw M535i V8 Powered
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 augustus 2008 om 15:58 #17418620AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gaaf project hoor.
Ik blijf hem volgen.
Na opel is BMW me 2e favoriet!!Goed en strak werk trouwens
22 augustus 2008 om 07:37 #17418621Steven stepje. Nou er hangen veel druipers in de kofferbak.., mja ik heb hem liever goed geraakt dan slecht, want met stralen kan je verder komen als met de verfspuit. Maar er komt ook stof in de kofferbak dus je ziet er straks toch helemaal niks van..
Fluks: Nou das redelijk vroeg nie?!? denk dat het hier toch nog wel een kleine maand zal duren dacht mijn baas.
groeten,
Meindert Bunt22 augustus 2008 om 23:29 #17418622dik project hoor ga het ceker in de gaten houden wil ook wel stiekem een M5 blokkie (4.9L V8) in mijn 5 serie (e39) ook wel lekker:thumbup
23 augustus 2008 om 08:11 #17418623dat gaat zeker lekker! bij jouw 5 zal het echter wel stukken makkelijker gaan passen aangezien er ook een 540i bestaat en de M62B49 motor gebaseerd is op de motor die ik gebruik . Staat nog zo’n M5 motor in duitseland te koop.. 14000 euries:afro:afro
zoveel plek heb ik dadelijk bijvoorbeeld bij mijn dynamo…groeten,
Meindert Bunt27 augustus 2008 om 13:43 #17418624Vraagje,
Waarom kies je eigenlijk voor de V8 en niet voor de M5 3.8 zescilinder??27 augustus 2008 om 16:54 #17418625tja maakt kwa pk’s niks uit, kwa gewicht ook nauwlijks, volgens mij weegt mijn blok 3kg meer (weegt 212 kg compleet!) Alleen die motoren zijn niet zomaar te vinden en kosten ook nog een 3x zo veel.. (een goeie S80 motor ligt tussen de 4000-4500 euro…)
alleen dan het geluid he.. zo’n v8 roffeld toch wel zo lekker en ja gewoon omdat ik denk/weet dat ik het in kan bouwen.. soort uitdaging he. (wordt het ook..)27 augustus 2008 om 17:33 #17418626Hier linkje bij het praatje.. http://www.youtube.com/watch?v=Reh9B59iCUk
Hier krijg ik dus kippenvel van!!:wors:wors:wors:wors:wors28 augustus 2008 om 06:17 #17418627Even wat correcties hier hoor.
M88/3 is de motor uit de E28 M5 en hoest 286 pk op. Dan krijgen we de S38B36 ofwel de E34 M5 3.6 met 315pk en als laatste de S38B38, de leukste van het stel met 340pk. Maar zoals je idd al aangeeft ///M staat voor ///Meer euro’s dan alle het andere, niet alleen duur in aanschaf maar ook het ozo belangrijke onderhoud.
Dus een 4.4 V8 hetzelfde is niet helemaal het geval.
Daarnaast zou ik even op http://www.bmwdriversclub.nl zoeken op V8 oid want hij schijnt een vervelend euvel onderin de carterpan te hebben in de trant van lostrillende moer van oliepomp.De tweede E28 is ook op die site te vinden en is van ene “Jelmer”, hangt dus een S38B38 in het vooronder met een zeer fraai onderstel.
Ik ken wel iemand anders met een V8 project in een E28 alleen gaat het hier om een 4.0d.
De jongen komt uit Friesland en E28 is zijn specialisme, hij kent ook Jelmer en heeft stapels onderdelen….so you know.Zelf ben ik bezig met voorbereidingen van m’n M535i want dit gaat een 545iA worden (zoiets : http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00299/f00299.htm).
Verder een mooi project hoor ga zo door.
28 augustus 2008 om 11:20 #17418628Deze is ook heel fijn! ff Klikken..:wub
28 augustus 2008 om 16:05 #17418629zag van de week nog een e28 635csi die volgens mij ook in het duitse bmw scene heeft gestaan:wub:wub
28 augustus 2008 om 16:07 #17418630ja das ook zeer vet!! :wub
28 augustus 2008 om 18:27 #17418631origineel gepost door Remon
Even wat correcties hier hoor.M88/3 is de motor uit de E28 M5 en hoest 286 pk op. Dan krijgen we de S38B36 ofwel de E34 M5 3.6 met 315pk en als laatste de S38B38, de leukste van het stel met 340pk. Maar zoals je idd al aangeeft ///M staat voor ///Meer euro’s dan alle het andere, niet alleen duur in aanschaf maar ook het ozo belangrijke onderhoud.
Ja die nummers ken ik nog niet helemaal uit mijn kop,
Maar de M60B40 die ik heb die heeft net zo veel pk’s als die M88 alleen koppel is meen ik te kunnen herrinneren lager dan de M60B40. (mijne is een 4 liter geen 4,4)Tja een 3,5liter turbo loopt ook zeer leuk, mja moet kwa brandstof ook nog redelijk betaalbaar blijven he:P
En klopt die jongen met die diesel V8 heb ik op hyves gevonden (hebbe een E28 profiel zag ik) maar zo”n diesel v8 is een heel stuk smaller dan mijn v8 zo zit zijn hoofdremcilinder enzo nog op dezelfde plek. maar dat moet ook gaan lopen 254pk en 500 nog iets koppel meen ik dat hij moet gaan leveren..
groeten,
Meindert Bunt28 augustus 2008 om 18:30 #17418632origineel gepost door corsaagsi
Deze is ook heel fijn! ff Klikken..:wubda klinkt ook zeer lekker ja
:thumbup21 september 2008 om 08:00 #17418633Zow tussen het maishakselen toch nog wat tijd gevonden om wat aan de auto te werken, achter is de kokerbalk weer helemaal netjes, de wielrand achter (vooral die van het binnenspatbord) was wat slecht en heb er nu een nieuwe voor besteld (daar wachten we dan ook met smart op!:thumbup)
Eergisteren heb ik originele Alpina velgen gekocht (die deal gaat weer als zeeeeeeeer geslaagt de boeken in!!!!:wors:wors:wors:afro) Het zijn 18inch velgen 9J achter en 8j voor, ze moeten passen als het goed is maar dat ga ik vanmiddag nog even proberen. Hier onder wat foto’s van de velgen (zo goed als deze velg zijn ze alle 4)
wel dikke sloffen hij staat achter op 265/35/18inch:o:o en voor op 235 breed.
de groeten
21 september 2008 om 09:06 #17418634super wielen voor onder je beemer!!
21 september 2008 om 11:24 #17418635mooi ventiel:oking:
21 september 2008 om 11:29 #17418636ben ik verdwaald..?? :o ik d8 dat ik op het Opel-forum zit te koekeloere hihi ;).. ziet er allemaal gelikt kerel suc6 met het project pet je af king:
21 september 2008 om 18:02 #17418637Zow vandaag even naar Das Drag Day geweest in Bitburgen. Reden weer een paar zeer mooie opeltjes rond! en snel ook:o heb helaas er geen foto’s van…
Net nog even mijn alpina’s onder mijn beemer geprobeerd en het past NET!:o:o:o heb maar enkele milimeters over en achter zal ik mijn wielrand iets moeten verbreden aangezien hij met inveren de wielrand zal gaan raken. Maar op de foto’s staat hij nog heel hoog op zijn pootjes doordat hij helemaal gestript is. Hij zal dus nog zo’n 2 cm zakken en de rest zal ik met verlagingsveren moeten oplossen.
hieronder wat foto’s!
Hier bij de voorste veerpoot… gaat maar net!de groeten,
Meindert Bunt21 september 2008 om 18:09 #17418638net is net genoeg!
22 september 2008 om 10:25 #17418639sodeju:wub staat echt netjes die velgen, en super dat het past:thumbup
17 oktober 2008 om 14:30 #17418640Het is alweer een tijdje stil gebeurd er nog wat b-tuning?
17 oktober 2008 om 20:24 #17418641Wat is de et-waarde van die alpine velgen.
Ik had 235 achter met et 40…1 band liep aan:thumbdown28 oktober 2008 om 20:42 #17418642Zow na een maand lang 95 uurtjes per week gewerkt te hebben zijn we bijna klaar met mais hakselen en rest ons alleen nog de 400-450 hectare mais dorsen waar ik nu mee bezig ben… Al met al zeer weinig tijd om aan de beemer te werken.. je bent blij als je thuis weer eens even tv kunt kijken…
Maar heb toch nog een paar uurtjes op zondag wat kunnen doen. Heb het voorste spatscherm er weer op de schroefd om een steun de maken die door geroest was. Ook ben ik wat dingen aan het uitzoeken zodat ik straks een vol a4tje bij de dealer kan bestellen. Ben kwa las werk bijna bij de links achter kant (ik werk van rechtsvoor een rondje met de klok mee dus ben al net over de helft) en heb gezien da ik daar geen werk aan de kokerbalk heb, maar wel weer aan de wielrand. dus dat scheelt weer een hoop werk!
Zal hieronder even wat foto’s posten.
Nieuwe wielrand er in gelast (verrekt netjes gelukt al zeg ik het zelf.)
De bandjes onder de bmw
de bandjes onder de bmw.Ik weet de ET waarde zo niet uit mijn kop, weet wel dat het NET maar dan ook echt maar net past.
Heb trouwens ook nog een verrekt schone heater op de kop weten te tikken.
Een VAL-6 Sun heater==> zo eentje
Kost wa knaken maar werkt echt super:wors:wors zeker een aanrader
nou jullie zijn weer geinformeerd van de gang van zake dus tot de volgende keer.groeten,
Meindert Bunt30 oktober 2008 om 08:47 #17418643z’n kacheltje heb ik ook kun je het zweet wel mee los krijgen
30 oktober 2008 om 17:48 #17418644netjes:wub:wub
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.