Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Blauwe rook [klepseals]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 augustus 2012 om 15:02 #18053792
Haha kost geen drol he die klepseals ;)
Ik kan 2 dingen doen
1. Nieuwe klepseals int nieuwe blok leggen
Dit blok heeft een compressie van 14 bar. Dadelijk vervang ik alleen de klepseals , verbruikt hij nog altijd olie via de zuigerveren(indien die gaar zijn).2. Oude blok met en met reviseren
Dit blok had nog een compressie van 12 bar. Is het verstandig om dit blok dan te reviseren? Of krijg je die compressie nooit meer tot 15 bar met alleen zuigerveertjes en klepseals vervangen?Wat noem je druk verschillen ? 0,4 bar of 2,0 bar verschil? ;)
14 augustus 2012 om 15:24 #180537930.4 word ik nog niet warm van maar 2.0 word ik niet zo vrolijk van :D
ik zou eerst die rubbers vervangen, als het niet verbeterd heb je die in ieder geval al binnen
het oude blok zou ik niet gebruiken
waarschijnlijk heb je al vaak lekker tegen de begrenzer aan gejaagd
lekker knallen met dat ding, doe ik ook ;)
maar dat het niet al te best is voor het blokkie staat vast
het onderblok zal op zn minst gehoond moeten worden
zuigerwanden zullen niet al te best meer zijn14 augustus 2012 om 15:26 #18053794Maar t nieuwe blok verbruikt meer olie dan t oude blok volgens mij haha :jerry
Maar de compressie is wel gewoon goed. (beter als het oude blok)Kan het dat hij zoveel verbruikt als alleen de klepseals gaar zijn dan ? :hmmz
Maar hoe werkt zon tang? Hoeft dan de kop niet eraf om de seals te vervangen?
14 augustus 2012 om 15:56 #18053795je zult ook een oude bougie moeten ombouwen voor lucht in de cilinder te blazen
anders valt de klep naar beneden :D
een kleppentang maak je over het algemeen vast aan de kopbout
dan draai of duw je de klepveer naar beneden
en kun je hem losmaken
ring veer en rubber er uit nieuw rubber er in
en alles weer terugzetten
momentsleutel heb je ook nodig welk draaimoment weet ik ff niet uit mn hoofd
ff zoeken ;)14 augustus 2012 om 16:23 #18053796En dat gaat dus met alleen de klepdeksel eraf ? :shock:
Dan moet ik maar snel zo’n kleppentang gaan bestellen.
En gewoon een bougie door het midden boren , en daar de compressor aanvast maken? :jerry En dit gewoon in het bougiegat duwen , en zorgen dat er constant luchtdruk op staat of wat? ;)
Kan het vele olieverbruik ook ALLEEN echt van de klepseals komen?
14 augustus 2012 om 20:17 #18053797indd boren en de compressor er aan vast maken ;)
omdat je cilinderdruk nog ok is
denk ik dat de vorige eigenaar van je blok veel in (te) lage toeren heeft gereden
daar lijden de zuigerveren en cilinderwanden niet zo van, dus dat die versleten zijn geloof ik niet zo
maar de temperatuur in de kop word wel veel hoger
wat de klepseals om zeep helpt15 augustus 2012 om 12:58 #18053798Vandaag aant rijden. Gaat ineens weer mm-lampje branden.
Na uitlezen bleken er een aantal foutcode’s
-85
-43
-15
-14Volgens mij zijn deze code’s niet gewist , deze had ik eerst ook.
Maar er is een nieuwe bijgekomen waar ik niet vrolijk van word als ik dat op internet lees :(
Foutcode 92 – camshaft sensor
Wat moet ik hier uit opmaken ? Sensor overleden?
15 augustus 2012 om 13:57 #18053799Had geloof ik al eerder gezegd dat codes niet hoeven gewist te worden
Als het probleem weg is gaat de code ook wegStaat je distibutie wel goed op tijd?
misschien is dat de oorzaak van de waslijst aan storingscodes
Nokkenassensor gaat niet zomaar kaduuk15 augustus 2012 om 16:43 #18053800Heb vandaag nog een aantal keren een stuk gereden. Maar geen lampje aangegaan.
Dus zal wel loos alarm zijn. Ik hou het nog even in de gaten.19 augustus 2012 om 09:07 #18053801Codes gaan niet weg als je ze niet wist, Even de Accu los en kijken wat er terug komt aan Codes.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.