Blauwe rook [klepseals]

Forumindex Forums Modellen Corsa Blauwe rook [klepseals]

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 51 tot 60 (van in totaal 60)
  • Auteur
    Berichten
  • #18053792
    EdGSI
      Lid sinds:
      13 August 2011

      Haha kost geen drol he die klepseals ;)

      Ik kan 2 dingen doen

      1. Nieuwe klepseals int nieuwe blok leggen
      Dit blok heeft een compressie van 14 bar. Dadelijk vervang ik alleen de klepseals , verbruikt hij nog altijd olie via de zuigerveren(indien die gaar zijn).

      2. Oude blok met en met reviseren
      Dit blok had nog een compressie van 12 bar. Is het verstandig om dit blok dan te reviseren? Of krijg je die compressie nooit meer tot 15 bar met alleen zuigerveertjes en klepseals vervangen?

      Wat noem je druk verschillen ? 0,4 bar of 2,0 bar verschil? ;)

      #18053793
      trashmetal
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 February 2007

        0.4 word ik nog niet warm van maar 2.0 word ik niet zo vrolijk van :D
        ik zou eerst die rubbers vervangen, als het niet verbeterd heb je die in ieder geval al binnen
        het oude blok zou ik niet gebruiken
        waarschijnlijk heb je al vaak lekker tegen de begrenzer aan gejaagd
        lekker knallen met dat ding, doe ik ook ;)
        maar dat het niet al te best is voor het blokkie staat vast
        het onderblok zal op zn minst gehoond moeten worden
        zuigerwanden zullen niet al te best meer zijn

        #18053794
        EdGSI
          Lid sinds:
          13 August 2011

          Maar t nieuwe blok verbruikt meer olie dan t oude blok volgens mij haha :jerry
          Maar de compressie is wel gewoon goed. (beter als het oude blok)

          Kan het dat hij zoveel verbruikt als alleen de klepseals gaar zijn dan ? :hmmz

          Maar hoe werkt zon tang? Hoeft dan de kop niet eraf om de seals te vervangen?

          #18053795
          trashmetal
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 February 2007

            je zult ook een oude bougie moeten ombouwen voor lucht in de cilinder te blazen
            anders valt de klep naar beneden :D
            een kleppentang maak je over het algemeen vast aan de kopbout
            dan draai of duw je de klepveer naar beneden
            en kun je hem losmaken
            ring veer en rubber er uit nieuw rubber er in
            en alles weer terugzetten
            momentsleutel heb je ook nodig welk draaimoment weet ik ff niet uit mn hoofd
            ff zoeken ;)

            #18053796
            EdGSI
              Lid sinds:
              13 August 2011

              En dat gaat dus met alleen de klepdeksel eraf ? :shock:

              Dan moet ik maar snel zo’n kleppentang gaan bestellen.

              En gewoon een bougie door het midden boren , en daar de compressor aanvast maken? :jerry En dit gewoon in het bougiegat duwen , en zorgen dat er constant luchtdruk op staat of wat? ;)

              Kan het vele olieverbruik ook ALLEEN echt van de klepseals komen?

              #18053797
              trashmetal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2007

                indd boren en de compressor er aan vast maken ;)
                omdat je cilinderdruk nog ok is
                denk ik dat de vorige eigenaar van je blok veel in (te) lage toeren heeft gereden
                daar lijden de zuigerveren en cilinderwanden niet zo van, dus dat die versleten zijn geloof ik niet zo
                maar de temperatuur in de kop word wel veel hoger
                wat de klepseals om zeep helpt

                #18053798
                EdGSI
                  Lid sinds:
                  13 August 2011

                  Vandaag aant rijden. Gaat ineens weer mm-lampje branden.

                  Na uitlezen bleken er een aantal foutcode’s
                  -85
                  -43
                  -15
                  -14

                  Volgens mij zijn deze code’s niet gewist , deze had ik eerst ook.

                  Maar er is een nieuwe bijgekomen waar ik niet vrolijk van word als ik dat op internet lees :(

                  Foutcode 92 – camshaft sensor

                  Wat moet ik hier uit opmaken ? Sensor overleden?

                  #18053799
                  trashmetal
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 February 2007

                    Had geloof ik al eerder gezegd dat codes niet hoeven gewist te worden
                    Als het probleem weg is gaat de code ook weg

                    Staat je distibutie wel goed op tijd?
                    misschien is dat de oorzaak van de waslijst aan storingscodes
                    Nokkenassensor gaat niet zomaar kaduuk

                    #18053800
                    EdGSI
                      Lid sinds:
                      13 August 2011

                      Heb vandaag nog een aantal keren een stuk gereden. Maar geen lampje aangegaan.
                      Dus zal wel loos alarm zijn. Ik hou het nog even in de gaten.

                      #18053801
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Codes gaan niet weg als je ze niet wist, Even de Accu los en kijken wat er terug komt aan Codes.

                        Willem

                      10 berichten aan het bekijken - 51 tot 60 (van in totaal 60)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.