Blauwe rook [klepseals]

Forumindex Forums Modellen Corsa Blauwe rook [klepseals]

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 60)
  • Auteur
    Berichten
  • #18053767
    EdGSI
      Lid sinds:
      13 August 2011

      Ik zal de kabels straks eens loshalen.

      En een nieuwe dikke kabel leggen van de – van de accu naar massa punt op carrosserie ?
      En een nieuwe dikke kabel leggen van de – van de accu naar massa punt op blok?

      #18053768
      richardschaeks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 October 2008

        ja en een min naar je dynamo..

        #18053769
        EdGSI
          Lid sinds:
          13 August 2011

          Er loopt al een bruine kabel onder op de bout onder de powerbox , deze staat in verbinding met de dynamo.

          #18053770
          richardschaeks
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2008

            kan geen kwaad om deze ook te vervangen hoor:) deze kabel is trouwens een extra zekerheidje he, hoeft niet

            #18053771
            EdGSI
              Lid sinds:
              13 August 2011

              Maar dat zou toch niks te maken moeten hebben met foutcode 43?

              #18053772
              EdGSI
                Lid sinds:
                13 August 2011

                @richardschaeks wrote:

                kan geen kwaad om deze ook te vervangen hoor:) deze kabel is trouwens een extra zekerheidje he, hoeft niet

                Tijd en zin om vanavond even te komen kijken ? ;)

                #18053773
                Ronald45
                  Lid sinds:
                  12 September 2010

                  @EdGSI wrote:

                  Hoe krijg ik die foutcode’s gewist ? Want anders blijft hij ze weergeven.

                  Wat bedoel je hiermee?
                  Blijft het MM lampje dan toch branden?

                  #18053774
                  EdGSI
                    Lid sinds:
                    13 August 2011

                    Hij blijft de foutcode’s onthouden. Ze gaan niet weg zonder dat hij gereset wordt volgens mij.

                    #18053775
                    trashmetal
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 February 2007

                      volgens mij hoeft dat niet hoor
                      misschien dat iemand in je buurt is met een Op-Com om even uit te lezen?
                      vind zelf geleen beetje te ver ;)

                      #18053776
                      EdGSI
                        Lid sinds:
                        13 August 2011

                        Heb toenstraks een andere thermostaatsensor erop gezet. En hoppa
                        Foutcode’s allemaal weg :)

                        Nu de andere probleempjes ;)

                        1. stuurbekrachtiging werkt niet goed , en maakt herrie bij sturen. Bij rechtuit rijden hoor je geen gekke geluiden.

                        2. aardig veel blauw/zwarte rook bij gas geven
                        Ik heb het blok nog niet geflushed. Misschien een goed idee om dit te doen?
                        Kan het dat er veel aangekoekte olie-resten zitten in het blok , die nu warm worden en in de olie trekken? En dat dus verbrand?
                        Of komt dat omdat hij misschien een lange tijd stil gestaan heeft?

                        #18053777
                        PyroNiels
                          Lid sinds:
                          29 August 2010

                          Stuurbekrachtiging zou ik de pomp (is toch gewoon de hydraulische hè) eens gooed schoonmaken en mooie nieuwe ATF olie erin.
                          Kijken of het dan opgelost is.

                          Blokje inderdaad even flushen, hij heeft toch wel nieuwe bougies, olie en de rest van de zooi gekregen?
                          Wat ook nog kan (hoop het niet voor je) dat de koppakking broos is geworden door het lange liggen, of dat je aanslag in de cilinders hebt…

                          #18053778
                          EdGSI
                            Lid sinds:
                            13 August 2011

                            Er zit nieuwe atf olie in. Denk dat de pomp kapot is dan.

                            Heb mijn bougies van mijn oude motor gepakt. Deze hadden net 4000km gedraaid in dat blok.

                            Natuurlijk nieuwe olie+ oliefilter erin , maar heb hem niet geflushed. Heb wel de carterpan schoongemaakt van de binnenkant. Daar zat een aardig dikke laag oliedrap in. Dus heb dat eruit gehaald.

                            Hij heeft een half jaartje stil gestaan. Dat valt wel mee ,toch?

                            #18053779
                            EdGSI
                              Lid sinds:
                              13 August 2011

                              Heb gisteren trouwens nog even de compressie gemeten.

                              Op alle 4 de cilinders rond de 14 bar. Dus dat zit wel snor wat mij betreft king:

                              Nu de blauwe rook nog haha. Vandaag even de flush en nieuwe olie halen.
                              Welke flush kan ik het beste nemen ? Wynn’s , forte of 5 in 1 flush ?

                              #18053780
                              PyroNiels
                                Lid sinds:
                                29 August 2010

                                Compressie klinkt goed, flushen heb ik altijd wynn’s voor gebruikt. :)
                                Als de blauwe rook dan niet weg is, en je vind verder niks, zou ik gewoon even je olieverbruik in de gaten houden zodra hij rijdt.
                                Best kans dat hij ophoud met roken als je er een paar km’s op hebt staan (Wees wel gematigd, voorzichtig, je wilt natuurlijk niks forceren).

                                #18053781
                                EdGSI
                                  Lid sinds:
                                  13 August 2011

                                  Ik heb vandaag de motor geflushed. En nieuwe olie erin gedaan. En een nieuw oliefilter.

                                  Maar de rook blijft hetzelfde. Het is niet constant onder het rijden.

                                  Maar alleen na eventjes stilstaan (stoplicht/stationair) en dan gas geven rookt hij flink.
                                  En bij flink acceleren rookt hij ook redelijk.

                                  Dit wijst dus alweer naar de klepsteelrubbers ? :(

                                  #18053782
                                  richardschaeks
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 October 2008

                                    klepseals idd…

                                    #18053783
                                    PyroNiels
                                      Lid sinds:
                                      29 August 2010

                                      Jup, klepseals versleten…

                                      #18053784
                                      richardschaeks
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        14 October 2008

                                        seals zijn niet duur als het zelf kunt doen… kost je alleen eigelijk vlakken van je kop…

                                        #18053785
                                        EdGSI
                                          Lid sinds:
                                          13 August 2011

                                          Denk dat ik dat beter niet zelf kan doen. :jerry

                                          Er word toch ook wel eens gezegd dat de kop niet eraf hoeft. Dat je de cilinders onder luchtdruk zet en dat je ze dan vanaf t kleppendeksel kan vervangen?

                                          Vlakken van de kop & nieuwe koppakking natuurlijk ;)

                                          #18053786
                                          richardschaeks
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            14 October 2008

                                            k ken me herinneren bij die 8 kleppertjes je zon tool had die de nokken omlaag duwde en je de nokkenas en er dan uit kon halen en dan je seals vervangen… weet niet of dit voor de 16v geld…

                                            #18053787
                                            EdGSI
                                              Lid sinds:
                                              13 August 2011

                                              Was zojuist een beetje aan het denken.

                                              Als de compressie goed is (14 bar op alle cilinders) , kun je dan uitsluiten dat de zuigerveren gaar zijn? Of heeft dit er niks mee te maken?

                                              En kan ik op de een of andere manier kijken of mijn zuigerveren nog goed afdichten(dmv olie/benzine) ?

                                              #18053788
                                              EdGSI
                                                Lid sinds:
                                                13 August 2011

                                                ?

                                                #18053789
                                                BlackDevil
                                                  Lid sinds:
                                                  4 January 2009

                                                  Edd China (monteur van ‘Wheeler Dealers’) heeft een speciaal trucje om de dichtheid van de klepzittingen te controleren. Bij afgenomen cilinderkop giet hij brandstof op het motorblok. Daar waar het niveau zakt, is dus een lek en slechte compressie. Dit trucje kun je misschien ook toepassen op je zuigerveren.

                                                  In dit filmpje demonstreert hij dit bij een Volvo P1800 (bij 8 minuut 05): http://www.youtube.com/watch?v=7nRdTbciWq8&feature=relmfu” onclick=”window.open(this.href);return false;.

                                                  #18053790
                                                  EdGSI
                                                    Lid sinds:
                                                    13 August 2011

                                                    Dat stuk had ik al gezien met Edd China :jerry

                                                    Maar het gaat dus niet op de een of andere manier met de kop er nog op ?

                                                    #18053791
                                                    trashmetal
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 February 2007

                                                      kleppentang/trekker werkt ook op een 16v
                                                      kop hoeft er dan niet af om de klepsteelrubbers/seals te vervangen
                                                      denk niet dat je zuigerveren op zijn anders had je wel drukverschillen
                                                      http://www.fsrs-opelwebshop.nl/opel-klepseal-oe-ref-642533.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 60)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.