Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Blauwe rook [klepseals]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2012 om 08:19 #18053767
Ik zal de kabels straks eens loshalen.
En een nieuwe dikke kabel leggen van de – van de accu naar massa punt op carrosserie ?
En een nieuwe dikke kabel leggen van de – van de accu naar massa punt op blok?7 augustus 2012 om 08:21 #18053768ja en een min naar je dynamo..
7 augustus 2012 om 08:44 #18053769Er loopt al een bruine kabel onder op de bout onder de powerbox , deze staat in verbinding met de dynamo.
7 augustus 2012 om 09:34 #18053770kan geen kwaad om deze ook te vervangen hoor:) deze kabel is trouwens een extra zekerheidje he, hoeft niet
7 augustus 2012 om 09:48 #18053771Maar dat zou toch niks te maken moeten hebben met foutcode 43?
7 augustus 2012 om 10:04 #18053772@richardschaeks wrote:
kan geen kwaad om deze ook te vervangen hoor:) deze kabel is trouwens een extra zekerheidje he, hoeft niet
Tijd en zin om vanavond even te komen kijken ? ;)
7 augustus 2012 om 13:43 #18053773@EdGSI wrote:
Hoe krijg ik die foutcode’s gewist ? Want anders blijft hij ze weergeven.
Wat bedoel je hiermee?
Blijft het MM lampje dan toch branden?7 augustus 2012 om 15:51 #18053774Hij blijft de foutcode’s onthouden. Ze gaan niet weg zonder dat hij gereset wordt volgens mij.
7 augustus 2012 om 17:14 #18053775volgens mij hoeft dat niet hoor
misschien dat iemand in je buurt is met een Op-Com om even uit te lezen?
vind zelf geleen beetje te ver ;)7 augustus 2012 om 18:25 #18053776Heb toenstraks een andere thermostaatsensor erop gezet. En hoppa
Foutcode’s allemaal weg :)Nu de andere probleempjes ;)
1. stuurbekrachtiging werkt niet goed , en maakt herrie bij sturen. Bij rechtuit rijden hoor je geen gekke geluiden.
2. aardig veel blauw/zwarte rook bij gas geven
Ik heb het blok nog niet geflushed. Misschien een goed idee om dit te doen?
Kan het dat er veel aangekoekte olie-resten zitten in het blok , die nu warm worden en in de olie trekken? En dat dus verbrand?
Of komt dat omdat hij misschien een lange tijd stil gestaan heeft?7 augustus 2012 om 19:09 #18053777Stuurbekrachtiging zou ik de pomp (is toch gewoon de hydraulische hè) eens gooed schoonmaken en mooie nieuwe ATF olie erin.
Kijken of het dan opgelost is.Blokje inderdaad even flushen, hij heeft toch wel nieuwe bougies, olie en de rest van de zooi gekregen?
Wat ook nog kan (hoop het niet voor je) dat de koppakking broos is geworden door het lange liggen, of dat je aanslag in de cilinders hebt…7 augustus 2012 om 19:41 #18053778Er zit nieuwe atf olie in. Denk dat de pomp kapot is dan.
Heb mijn bougies van mijn oude motor gepakt. Deze hadden net 4000km gedraaid in dat blok.
Natuurlijk nieuwe olie+ oliefilter erin , maar heb hem niet geflushed. Heb wel de carterpan schoongemaakt van de binnenkant. Daar zat een aardig dikke laag oliedrap in. Dus heb dat eruit gehaald.
Hij heeft een half jaartje stil gestaan. Dat valt wel mee ,toch?
8 augustus 2012 om 07:36 #18053779Heb gisteren trouwens nog even de compressie gemeten.
Op alle 4 de cilinders rond de 14 bar. Dus dat zit wel snor wat mij betreft king:
Nu de blauwe rook nog haha. Vandaag even de flush en nieuwe olie halen.
Welke flush kan ik het beste nemen ? Wynn’s , forte of 5 in 1 flush ?8 augustus 2012 om 08:16 #18053780Compressie klinkt goed, flushen heb ik altijd wynn’s voor gebruikt. :)
Als de blauwe rook dan niet weg is, en je vind verder niks, zou ik gewoon even je olieverbruik in de gaten houden zodra hij rijdt.
Best kans dat hij ophoud met roken als je er een paar km’s op hebt staan (Wees wel gematigd, voorzichtig, je wilt natuurlijk niks forceren).8 augustus 2012 om 20:16 #18053781Ik heb vandaag de motor geflushed. En nieuwe olie erin gedaan. En een nieuw oliefilter.
Maar de rook blijft hetzelfde. Het is niet constant onder het rijden.
Maar alleen na eventjes stilstaan (stoplicht/stationair) en dan gas geven rookt hij flink.
En bij flink acceleren rookt hij ook redelijk.Dit wijst dus alweer naar de klepsteelrubbers ? :(
8 augustus 2012 om 21:20 #18053782klepseals idd…
9 augustus 2012 om 09:21 #18053783Jup, klepseals versleten…
9 augustus 2012 om 09:24 #18053784seals zijn niet duur als het zelf kunt doen… kost je alleen eigelijk vlakken van je kop…
9 augustus 2012 om 10:12 #18053785Denk dat ik dat beter niet zelf kan doen. :jerry
Er word toch ook wel eens gezegd dat de kop niet eraf hoeft. Dat je de cilinders onder luchtdruk zet en dat je ze dan vanaf t kleppendeksel kan vervangen?
Vlakken van de kop & nieuwe koppakking natuurlijk ;)
9 augustus 2012 om 10:15 #18053786k ken me herinneren bij die 8 kleppertjes je zon tool had die de nokken omlaag duwde en je de nokkenas en er dan uit kon halen en dan je seals vervangen… weet niet of dit voor de 16v geld…
12 augustus 2012 om 19:14 #18053787Was zojuist een beetje aan het denken.
Als de compressie goed is (14 bar op alle cilinders) , kun je dan uitsluiten dat de zuigerveren gaar zijn? Of heeft dit er niks mee te maken?
En kan ik op de een of andere manier kijken of mijn zuigerveren nog goed afdichten(dmv olie/benzine) ?
13 augustus 2012 om 16:06 #18053788?
13 augustus 2012 om 16:19 #18053789Edd China (monteur van ‘Wheeler Dealers’) heeft een speciaal trucje om de dichtheid van de klepzittingen te controleren. Bij afgenomen cilinderkop giet hij brandstof op het motorblok. Daar waar het niveau zakt, is dus een lek en slechte compressie. Dit trucje kun je misschien ook toepassen op je zuigerveren.
In dit filmpje demonstreert hij dit bij een Volvo P1800 (bij 8 minuut 05): http://www.youtube.com/watch?v=7nRdTbciWq8&feature=relmfu” onclick=”window.open(this.href);return false;.
14 augustus 2012 om 09:44 #18053790Dat stuk had ik al gezien met Edd China :jerry
Maar het gaat dus niet op de een of andere manier met de kop er nog op ?
14 augustus 2012 om 14:44 #18053791kleppentang/trekker werkt ook op een 16v
kop hoeft er dan niet af om de klepsteelrubbers/seals te vervangen
denk niet dat je zuigerveren op zijn anders had je wel drukverschillen
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/opel-klepseal-oe-ref-642533.html” onclick=”window.open(this.href);return false; -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.