Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Blauwe rook bij starten van de auto
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 maart 2008 om 13:47 #17206760
Hallo,
Bij het starten van mijn astra krijg ik een blauwe rookontwikkeling, deze is na een 20 tal seconden weer verdwenen.
Tijdens het rijden is de rookontwikkeling zo goed als verdwenen.
Nu is mijn vraag, wat zou het kunnen zijn
* olieverbruik is nihil ( was 1 liter op 1500 km, maar is opgelost door een middeltje toe te voegen aan de olie, weet niet meer wat het was )
* koelvloeistof is normaal van kleur en op peilPS: sinds kort tank ik wel V-power van Shell, ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft ????
3 maart 2008 om 14:18 #17394734Blauw duidt meestal op olieverbruik.
Zuigerveren overleden misschien?3 maart 2008 om 14:59 #17394735Hij verbruikt nagenoeg weinig tot geen olie,
iemand anders nog een suggestie ??
3 maart 2008 om 16:53 #17394736heb het bij mijn x20xev ook gehad.rookt ie ook blauw als je een dot gas geeft??bij mij waren het de klepsteelrubbers.olieverbruik werd steeds meer.heb dr nieuwe rubbers in laten zetten en…weg blauwe rook en olieverbruik is NIHIL.reparatie was maart vorig jaar en heb dr nog geen 1/2 l bij hoeven gooien:thumbup.
3 maart 2008 om 17:03 #17394737DEEF,
als ik de klepsteelrubbers vervang, moet de kop er zeker af ??
3 maart 2008 om 17:40 #17394738bij mij is de kop er helemaal afgeweest,en het zaakje schoongemaakt.zat vol met troep van het oliestoken :(
kan volgens mij ook met de kop erop:hmmz maar dat zou ik niet zeker weten????reparatie was toen 600 euries…..
maar dat vond ik ‘t wel waard.kop en zuigers weer lekker schoon :cool:(en niet meer hoeven schamen bij ‘t starten)
3 maart 2008 om 22:24 #17394739Bij mijn Astra F heb ik dit nu ook. De kop is er helemaal afgeweest ivm een lekke koppakking en sindsdien is het flink stoken bij een koude motor. (Dik 170.000km)
Het bedrijf wat de kop heeft gevlakt had dit ook al voorspelt:
“Het onderblok en de cylinders zijn ingedraaid op X aantal kilometers. Zodra je de kop eraf haalt ‘zakt’ het onderblok een beetje uit. Daardoor lekt er een klein beetje olie bij een koude motor, met alle gevolgen van dien.”Vervelend, maar helaas niets aan te doen…
Gr. Kevin
4 maart 2008 om 19:58 #17394740als je de motor start en hij geeft een blauwe rookpluim en rookt niet als je een beetje flink op trekt dan zijn je klepseals hardt geworden en zal je deze moeten vervangen je kop kan je er bter af halen kan je meteen je zuigers controleren en je kleppen in slijpen
7 maart 2008 om 22:25 #17394741origineel gepost door kevindraai
Bij mijn Astra F heb ik dit nu ook. De kop is er helemaal afgeweest ivm een lekke koppakking en sindsdien is het flink stoken bij een koude motor. (Dik 170.000km)Het bedrijf wat de kop heeft gevlakt had dit ook al voorspelt:
“Het onderblok en de cylinders zijn ingedraaid op X aantal kilometers. Zodra je de kop eraf haalt ‘zakt’ het onderblok een beetje uit. Daardoor lekt er een klein beetje olie bij een koude motor, met alle gevolgen van dien.”Vervelend, maar helaas niets aan te doen…
Gr. Kevin
Ik heb al heel wat blokjes uit elkaar gehaald, waarvan de koppakking moest gebeuren (zo ook de X20XEv en X18XE motoren)
Als van deze de kop gereviseerd moet worden door bijvoorbeeld kromme kleppen of gevlakt ivm lekke koppakking, is het altijd verstandig de kleprubbers mee te nemen.
Een onderblok mag geen olie gaan verbruiken door het vervangen van een kop of koppakking
Ik heb hier een X18XE gerepareerd (kop eraf ivm 16 kromme kleppen) deze weer in elkaar gezet en GEEN olieverbruik.
(X18XE is Exact dezelde basis als de X20XEV)
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.