Blad in kachelmotor

Forumindex Forums Modellen Grandland X Blad in kachelmotor

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18361538
    fan1966
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 December 2016

      Sinds juli heb ik al last van blad in de kachelmotor, de eerste keer zat er een veer in

      FEB2D120-E72D-4B5F-9AA2-84C39B98FB4A

      Dit alles is door de dealer kosteloos verwijderd, enkele weken later weer hetzelfde probleem, ook dit is door de dealer verwijderd. Enkele weken later viel er een rekening op de deurmat van 47 euro voor het verwijderen van blad. Toen ik de dealer hierover belde zeiden ze dat normaal was omdat hun de kosten niet konden verhalen bij Opel.

      Probleem

      8c71046a-ae65-4830-94e2-0083b7378307 1

      Vorige week zat er weer blad in de kachelmotor, gisteren de auto weer opgehaald en hebben ze eigenhandig een modificatie toegepast in afwachting van een definitieve oplossing van Opel

      Modificatie Dealer

      IMG_6644

      Nu weigert de dealer mij de 47 euro terug te betalen voor de vorige reparatie, ondanks dat zij het probleem erkend hebben

      #18361541
      mwgk83
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 March 2018

        Inmiddels heb ik voor de 2e keer blad in de kachelmotor. Volgende week naar de dealer om het te laten verwijderen en gaan ze ook kijken voor een oplossing. Wat voor een modificatie hebben ze gemaakt?

        #18361542
        fan1966
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 December 2016

          Oplossing

          31A1E936-FF2C-4DCF-B503-14A3A161B2B2

          #18361622
          quandor
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 November 2017

            Grappig om dit topic te lezen. Ik weet nagenoeg zeker dat ik ook een blad in het systeem had. Waarom?

            Op 12 oktober vertrok ik ‘s-ochtends heel vroeg (06.00 uur) richting Oostenrijk (voor een vakantie) bij het starten van de motor hoorde ik een brommend geluid uit de richting van de ventilatoren komen. Omdat het de 12e oktober fris was zette ik de blower aan en toen ging het geluid van redelijk zacht brommen over in heel erg hard brommen.

            De gok maar gewaagd en richting Oostenrijk gereden (systeemlampjes / boordcomputer gaf geen vreemde meldingen). In Oostenrijk nog wel even voor de zekerheid een Opel dealer bezocht, maar die concludeerde dat ik gewoon veilig met het ‘gebrom’ naar Nederland terug zou kunnen rijden.

            Na 12 dagen Oostenrijk vakantie en iedere ochtend een hels brommend kabaal was het ineens over. (Het had wel redelijk gevroren die nacht en daarna overdags weer flink wat zon). Mijn theorie? Het boomblaadje heeft 12 dagen voor vreselijk gebrom gezorgd en is toen ‘s-nachts bevroren. Omdat de auto daarna de hele dag in een warm zonnetje heeft gestaan is het bevroren blaadje vermoedelijk na het ontdooien “week / slap” geworden, waardoor het de ventilator van het systeem niet meer lastig viel. Nu 2 weken na terugkomst van de vakantie nog steeds geen brommend geluid meer gehoord. Vermoedelijk is het blaadje pulp / zacht geworden……. Lekker laten zitten dus.

            #18361973
            fan1966
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 December 2016

              Inmiddels is er contact geweest met Opel Nederland en is de zaak opgelost en heb ik de €47 weer terug gekregen.

              Er waren meerdere meldingen gekomen en bet probleem is doorgezet naar Opel Duitsland voor een definitieve oplossing.

              #18363060
              rednas_3ssen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 January 2019

                 

                Ik heb min of meer dezelfde ervaring als quandor hierboven.

                Sinds twee weken een hele zachte brom als de ventilator op de stand “auto” staat. Bij  extra inspanning, om bijvoorbeeld de voorruit te ontwasemen, ging het gebrom over in een harde en ook zeer storende brom. Inspectie onder de motorkap leerde helaas dat ik schade had aan een isolatiepaneel tegen het schutbord. Daarvoor naar de Opel dealer geweest en tevens melding gemaakt van het gebrom.

                Echter een dag voor ik naar de garage ging was de brom weer weg. Dus maar kleine twee weken last van gehad. Misschien een stukje isolatiemateriaal dat in de ventilatorruimte terecht was gekomen? Voor nu probleem dus vanzelf over gegaan.

                Foto schade aan isolatie :wacko:

                 

                 

                 

                IMG_1344

                Dealer moet het paneel nog vervangen, was helaas niet snel genoeg leverbaar. In elk geval nu (nog) geen verdere marterschade onder de motorkap aangetroffen. Voorlopig zelf maar regelmatig controleren….

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.