bijrijdersvloer nat van lekken als ik me airco aan heb

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) bijrijdersvloer nat van lekken als ik me airco aan heb

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207434
    dussel32
      Lid sinds:
      30 August 2006

      hallo ik heb een zafira a ,en nu heb ik zins kort me bijrijdersvloer nat,ik heb gevonden waar die lekt ,of waar de druppels weg komen,het komt onder het klepje van de interieur filter weg,en hij lekt alleen als me airco aan staat
      nu is het toch zo dat een airco ook condens water afvoert
      zo ja waar zit die afvoerslang van de condens water
      wie weet wat dit kan zijn

      #17418550
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Die slang zit tegen het schutbord…als je onder de auto kijkt zie je hem wel hangen.

        #17418551
        Opelkees
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 September 2007

          ja die zit onder aan tegen het schutbord.

          ff goed doorblazen

          #17418552
          beko
            Lid sinds:
            14 February 2008

            Dan heb ik eigenlijk ook een vraag over de airco van mijn zafira A.
            Hij werkt perfect hoor, dat is het niet.
            Maar als ik (na het gebruik van de airco) mijn auto weer gebruik zonder de airco aan, dan komt er een vreemde lucht uit mijn roosters. Echt zo’n condens lucht van water. Een beetje muffe, zuur luchtje. Na een tijdje is het weer weg. Vooral snel weg als je de verwarming erbij aan zet.

            Zou dit ook te maken hebben met de airco?
            En hoe zou dit op te lossen zijn?

            #17418553
            dussel32
              Lid sinds:
              30 August 2006

              origineel gepost door beko
              Dan heb ik eigenlijk ook een vraag over de airco van mijn zafira A.
              Hij werkt perfect hoor, dat is het niet.
              Maar als ik (na het gebruik van de airco) mijn auto weer gebruik zonder de airco aan, dan komt er een vreemde lucht uit mijn roosters. Echt zo’n condens lucht van water. Een beetje muffe, zuur luchtje. Na een tijdje is het weer weg. Vooral snel weg als je de verwarming erbij aan zet.

              Zou dit ook te maken hebben met de airco?
              En hoe zou dit op te lossen zijn?

              dan zou ik jou als advies geven vervang je interieur filter
              deze zit achter je handschoenen vakje ,achter een klep

              #17418554
              Opelkees
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 September 2007

                ja interieurfilter vervangen en airco (laten)reinigen

                gaan vaak stinken

                #17418555
                beko
                  Lid sinds:
                  14 February 2008

                  Nou het mag wel eens gezegd worden: Ik heb mijn eerste apk en beurt gehad bij de dealer (na aanschaf auto) en het viel reuze mee: 236.87 euro.
                  De airco is inderdaad gedesinfecteerd en gereinigd (of hoe dat ook genoemd wordt) en ipv een vieze lucht, ruik ik nu heerlijke perziken :-)
                  Al met al tevreden…….

                  #17418556
                  AVN67
                    Lid sinds:
                    18 July 2009

                    Heb dit met mijn zafira A ook gehad div. malen naar dealer geweest spoten dan vanonder de water afvoer van de airco door probleem was dan even weg.
                    Uit endelijk is het interieur filter v.v. en vooral het huis waar dit filter in zit (achter het dashboardkastje)goed schoon gemaakt alle gootjes en openingen. er bleek heelwat vuil in te zitten waardoor het water een andere weg koos om eruit te komen.
                    Mijn vermoeden is dat als het filter v.v. word er resten van blad e/d achterblijven en naar de andere kant van het filter vallen waar ze niet weg kunnen en gaan rotten en de boel verstoppen.

                    Hopenlijk heb je wat aan deze aanwijzing en is het voor jou ook de oplossing.

                    #17418557
                    dutch
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 July 2005

                      Open deur: airco uitzetten paar km voor je aankomst, dan krijgt ie de tijd om te drogen zodat er geen nattigheid kans krijgt te “rotten”.

                      #17418558
                      henkiezaf
                        Lid sinds:
                        14 March 2010

                        heb hetzelfde probleem met mijn zafira is dit allemaal makkelijk zelf te verhelpen?

                        #17418559
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          Als je weet waar die zn condens loost (zie plasje onder de auto) dan kan je daar met een speciale spuitbus in.
                          Dr zit zon lange spriet aan, en het spul dood bacterieren en schimmels…

                          Interieurfilter vv, en waar die in zit, meestal blad, ook schoonblazen..

                          Dan nog een geurbehandeling en je kan er weer tegen aan.

                          Bij de aircoboer wel een duur geintje, zelf doen is dan stukken goedkoper.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.