Bijgeluid airco splinternieuwe Karl (Relatie met krukassensor?)

Forumindex Forums Modellen Karl Bijgeluid airco splinternieuwe Karl (Relatie met krukassensor?)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355168
    Droppy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 April 2018

      Beste mensen,

      Sinds 21 februari heb ik mijn nieuwe Opel Karl Innovation. Op 10 april dook het eerste probleem al op: de krukassensor was defect. Maar tegelijk met dit probleem hoorde ik ineens een bijgeluid in wat ik dacht dat de motor was. Het geluid komt , als je achter het stuur in de auto zit,  duidelijk rechts onder de motorkap vandaan maar is in de auto te horen.

      De krukassensor is vervangen, maar het rare geluid is er nog steeds. Ik heb nu ontdekt dat het er alleen is als ik de airco aan heb. Het klinkt net zoals wanneer je een cd speler hebt en er een cd of een dvd in blijft hangen. Een soort “rrrrrrr”, het begint zacht, wordt harder en ebt dan weg, en kort daarna gebeurt het weer, en zo gaat het doorl Het gebeurt bij alle snelheden, op de snelweg en in de stad.

      Toen de krukassensor nog niet defect was, heb ik dit geluid ook niet gehoord. De airco stond toen ook al altijd aan. Ik heb climate  control en ook de airco staat bij mij altijd ingeschakeld.

      Wat zou het probleem kunnen zijn dat dit bijgeluid veroorzaakt? Ik heb net de dealer al gebeld, maar ik zou worden teruggebeld en dat is nog niet gebeurd.  Ik maak me wel een beetje zorgen, temeer daar ik 11 mei op vakantie ga met twee hartpatiënten van rond de 80 en de airco dan dus wel goed gebruiken kan.

      #18355180
      Droppy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 April 2018

        Update: ben daarstraks teruggebeld. Mogelijk is er geen probleem en hoort dit geluid bij de aircopomp. Hangt ervanaf wat voor soort pomp erin zit, zei de dealer. Ik mag morgen even langskomen dan luisteren ze even naar het geluid.  Dat het tegelijk met het krukassensordefect optrad kan dan toeval zijn, omdat het weer toen ook warmer werd en de airco dus harder moet werken.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.