Betere remmen voor een C Kadett

Forumindex Forums Modellen Kadett Betere remmen voor een C Kadett

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264058
    Olds Willem
      Lid sinds:
      3 February 2014

      Hallo mensen,

      Ik heb onlangs een project C2 Kadett uit 1976 gekocht.
      Het beessie staat al een tijdje stil, daardoor zijn de remklauwtjes flink vast komen te staan.
      Ik zat eraan te denken om de boel gelijk maar goed aan te pakken.
      Er zitten 13″ kruis velgjes op, en die zou ik graag willen houden.
      De schijven die er nu opzitten zijn massief, zijn geventileerde schijven beter?
      En wat voor opties heb ik qua remklauw? Zijn er remklauwen te krijgen met 2 zuigers?
      Zal ik er wel even bij zeggen dat het hele subframe van een Ascona (onbekend bouwjaar) is,
      maar volgens mij maakt dat niet uit.

      Alvast bedankt! :)

      #18217290
      REDP.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 December 2009

        @Olds Willem wrote:

        Hallo mensen,

        Ik heb onlangs een project C2 Kadett uit 1976 gekocht.
        Het beessie staat al een tijdje stil, daardoor zijn de remklauwtjes flink vast komen te staan.
        Ik zat eraan te denken om de boel gelijk maar goed aan te pakken.
        Er zitten 13″ kruis velgjes op, en die zou ik graag willen houden.
        De schijven die er nu opzitten zijn massief, zijn geventileerde schijven beter?
        En wat voor opties heb ik qua remklauw? Zijn er remklauwen te krijgen met 2 zuigers?
        Zal ik er wel even bij zeggen dat het hele subframe van een Ascona (onbekend bouwjaar) is,
        maar volgens mij maakt dat niet uit.

        Alvast bedankt! :)

        Even op marktplaats kijken bij de adv van Barry uit Haaksbergen,
        die heeft super goede schijven en kan er ook gsi remklauwen bij leveren,
        ik had ze ook op mijn kadett coupe en op mijn sedan komen ze ook weer

        #18217291
        Olds Willem
          Lid sinds:
          3 February 2014

          Suup! Bedankt!

          #18217292
          2000
          Moderator
            Lid sinds:
            30 June 2004

            En mocht je zwaardere klauwen willen i.c.m. 13″, dan zijn Volvo 240 (240 weet ik niet zeker) turbo klauwen ook een mooie optie, veel zwaarder met 13″ lukt zowat niet.

            Net even voor mezelf gegluurd, klauwen zijn maar 108 euro per stuk :shock:

            #18217293
            denonlicious
              Lid sinds:
              25 March 2013

              lijkt me wel wat! kunne deze gewoon aangesloten worden met behoud van de originele hoofdremcilinder of moet deze ook worden vervangen?

              #18217294
              2000
              Moderator
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Hoofdrem cilinder, geen idee, rempedaal zal wat dieper zakken bij het remmen. En de klauwen: moet wel een leidinkje worden gemaakt om links en rechts met elkaar te verbinden, er moet 2 mm van de bevestiging worden afgehaald om de klauw in het midden van de schijf te krijgen.

                Er is natuurlijk een maar: de klauwen die ik vond voor 108 euro zijn niet meer leverbaar. Dezelfde klauwen zijn elders wel te vinden voor (vanaf) 138 euro.

                En voor het mooie geen 2.2 schijven, maar de omgeboorde (honda?) schijven die sniksnak kan leveren.

                #18217295
                Olds Willem
                  Lid sinds:
                  3 February 2014

                  Ik heb contact gehad met Barry van MP, die wist te melden waar ik al een beetje bang voor was, het gaat niet passen achter 13″
                  kruisvelgen.
                  Dus mijn vraag aan 2000, zouden die Volvo remklauwen achter een kruisvelg passen?
                  Een beetje fabricage ben ik niet bang voor, ik wil er alleen geen spoorverbreders op,
                  omdat de voorwielen al best ver naar buiten staan.

                  #18217296
                  2000
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Geen idee, anders even googlen op mantablog, daar staan de ombouwbeschrijvingen.

                    #18217297
                    Olds Willem
                      Lid sinds:
                      3 February 2014

                      Cool! Bedankt! :)

                      #18217298
                      Olds Willem
                        Lid sinds:
                        3 February 2014

                        Ik heb er vandaag nog eens goed naar gekeken, maar ik denk dat er niks groters/beters achter een 13″ kruisvelgje past. Als ik door de spaken heen kijk, zie ik dat de remklauw om en de bij 1 cm van het wiel afzit. Dus ik ben bang dat ik naar een 14″ velg moet. Jammer, want ik had het graag origineel gehouden. :(

                        #18217299
                        2000
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          @Olds Willem wrote:

                          Ik heb er vandaag nog eens goed naar gekeken, maar ik denk dat er niks groters/beters achter een 13″ kruisvelgje past. Als ik door de spaken heen kijk, zie ik dat de remklauw om en de bij 1 cm van het wiel afzit. Dus ik ben bang dat ik naar een 14″ velg moet. Jammer, want ik had het graag origineel gehouden. :(

                          1 cm valt nog mee, bij mij past er niet eens plaklood tussen. 1 cm is een zee van ruimte :shock:

                          #18217300
                          Martijntwello
                            Lid sinds:
                            2 July 2004

                            ik heb ook zo’n kadett met mega slechte remmetjes (vind ik)
                            ik zat eraan te denken alles van een manta b op te doen,
                            dit zou gewoon moeten passen toch ?
                            remschijven en klauwen, het past in elk geval icm 13inch wielen,
                            ik heb het wiel van de kadett er nog niet afgehad om te kijken wat voor klauwen erop zitten,

                            #18217301
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              rekord 2.2 remmen zouden moeten passen
                              zijn geventileerd remmen
                              geventileerde schijven in zelfde diameter als origineel remmen niet anders/beter
                              enkel door betere warmte afvoer doen ze hun werk wel langer bij wat intensief gebruik

                              #18217289
                              076 wokkel
                                Lid sinds:
                                23 December 2008

                                @Martijntwello wrote:

                                ik heb ook zo’n kadett met mega slechte remmetjes (vind ik)
                                ik zat eraan te denken alles van een manta b op te doen,
                                dit zou gewoon moeten passen toch ?
                                remschijven en klauwen, het past in elk geval icm 13inch wielen,
                                ik heb het wiel van de kadett er nog niet afgehad om te kijken wat voor klauwen erop zitten,

                                Manta B klauwen zijn volgens mij gewoon hetzelfde hoor.

                                Je hebt ook verbreed setjes voor je klauwen, dan kun je geventileerd gaan rijden. Dan heb je geen last meer van mogelijke fading bij hard remmen. http://www.krause-rennsporttechnik.de/shop/Bremsen/Bremssaettel/Verbreiterungssatz-fuer-ATE-Festsaettel?source=2&refertype=1&referid=143

                                Waarom vinden jullie allemaal de kadett klauwen zo slecht? Het zijn niet de heftigste remmen, maar voor een auto van nog geen 800 kg prima. (of je moet met een dikke motor rijden natuurlijk)

                                #18217302
                                Martijntwello
                                  Lid sinds:
                                  2 July 2004

                                  mijn kadett kwam amper door de remtest van de apk, waar het aan ligt ligt het aan, maar erg fijn remmen vind ik het niet..
                                  je mag van mij best eens een rondje toeren dan weet je waar ik het over heb..
                                  tot noch toe heb ik niets aan de remmen gedaan dus wellicht nieuwe vloeistof en blokjes doen waarschijnlijk al wonderen

                                  #18217303
                                  Olds Willem
                                    Lid sinds:
                                    3 February 2014

                                    @076 wokkel wrote:

                                    (of je moet met een dikke motor rijden natuurlijk)

                                    Ja dat is bij mij het geval (als het goed is). Denk toch dat ik maar 14″ stalen velgjes eronder zet, dan kan ik denk ik heel wat meer rem kwijt.

                                    #18217304
                                    pierrekrik
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 November 2010

                                      Ik heb ooit zo een ATE verbredingset op men kadettC 2.0rallye gehad. Deze zat bij een irmsher kit en ik meen rekord 2.2i geventileerde schijfremmen.
                                      Deze was gemonteerd samen met 13 duim ATS velgen (classic 5-spaak).
                                      Remmen van 190 (5-bak) naar 0 ging zonder probleem. Wel mooie gele schijven in het donker king:
                                      Mooie tijden….

                                      #18217305
                                      076 wokkel
                                        Lid sinds:
                                        23 December 2008

                                        @Martijntwello wrote:

                                        mijn kadett kwam amper door de remtest van de apk, waar het aan ligt ligt het aan, maar erg fijn remmen vind ik het niet..
                                        je mag van mij best eens een rondje toeren dan weet je waar ik het over heb..
                                        tot noch toe heb ik niets aan de remmen gedaan dus wellicht nieuwe vloeistof en blokjes doen waarschijnlijk al wonderen

                                        Haha okee dat is misschien een ander verhaal. Een revisie setje kost ook niet zo veel, dit zou dan misschien ook geen kwaad kunnen?
                                        http://www.winparts.nl/remsysteem/remmen-diversen/c642/rep-set-remtang-saab-v/p92874.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                        #18217306
                                        Deperik
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          16 November 2007

                                          Ik heb de barry-schijven i.c.m. 2.0i Omega klauwen. Dit samen met de 13inch SR-velgen.

                                          Moest heel iets van de buitenkant van de klauw af slijpen omdat de vier lasnaden v.h. hart v.h. wiel de klauw raakten. Rij al twee jaar zo zonder problemen.
                                          Wordt natuurlijk anders als je er het circuit mee op wilt.

                                          #18217307
                                          Olds Willem
                                            Lid sinds:
                                            3 February 2014

                                            ^Kijk dat wilde ik lezen! Het is dus te doen, met slijpwerk. Bedankt! :)

                                            #18217308
                                            Deperik
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              16 November 2007

                                              Voornamelijk de “beugel” waar de blokken over glijden heb ik aan de buitenkant wat weggehaald.
                                              De klauw zelf natuurlijk niet (te) veel verzwakken.

                                              Ook even rekening houden met nieuwe blokken omdat de klauw dan meer naar buiten komt.

                                              #18411058
                                              Bas2003
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 November 2019

                                                Hallo,

                                                Nog ff een vraagje, ik zie op het chevette forum ook voorbij komen dat ze volvo 240 4 pods klauwen gebruiken met rekord 2.2 schijven, past dat?, Of hangt het blok dan over de schijf heen?, Is er ook nog een mogelijkheid waarbij je je ‘orginele’ onderdelen blijft gebruiken ( geen omgeboorde schijven) én ook nog de 13″ sr velg blijven gebruiken, dit is mij niet niet helemaal duidelijk

                                                 

                                                groeten.

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.