beter 2weg of 3weg?

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie beter 2weg of 3weg?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207581
    DVO
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 July 2004

      ik denk wel dat iemand dit weet hier.
      ik wil een betere sound in me corsa,maar wat zou ik nou doen met evt speakers.
      is het beter 2weg of 3weg te nemen bij een wooferkistje en een versterker.

      gr.denis

      #17420863
      groenetijger
        Lid sinds:
        13 December 2007

        Puur voor SQ zou het mooiste een 3weg compo zijn (kick / mid / hoog)..

        Echter is een 3weg systeem lastig af te stellen en echt iets voor de ‘gevorderde’ audiofiel.

        Mocht je gewoon een aardig geluid zoeken en geen audiofiele neigingen hebben, dan zou ik een 2weg compo nemen en die dan op een versterker zetten met een subje erbij :)

        #17420864
        Roelof
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Het is niet zozeer het moeilijk afstemmen. Als de speakers gewoon op elkaar afgestemd zijn en iets betere filters heeft dan 1 simpele condensator is het geheel in balans en hoef je niets af te stellen. De betere merken hebben hier wel enige zorg voor gedragen.

          Ik denk dat het in de praktijk weinig uitmaakt maakt. Als je beter geluid wilt zou ik niet voor 2 of 3 weg gaan maar voor composetjes waarbij veelal een veel beter filtermodule zit en je wat meer mogelijkheid hebt om het geluid anders te plaatsen en te richten.

          #17420865
          Mdv53
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 January 2005

            origineel gepost door Roelof
            Het is niet zozeer het moeilijk afstemmen. Als de speakers gewoon op elkaar afgestemd zijn en iets betere filters heeft dan 1 simpele condensator is het geheel in balans en hoef je niets af te stellen. De betere merken hebben hier wel enige zorg voor gedragen.

            Ik denk dat het in de praktijk weinig uitmaakt maakt. Als je beter geluid wilt zou ik niet voor 2 of 3 weg gaan maar voor composetjes waarbij veelal een veel beter filtermodule zit en je wat meer mogelijkheid hebt om het geluid anders te plaatsen en te richten.

            Ben ik het absoluut niet met je eens, een 3 weg afstellen maar vooral plaatsen is niet gemakkelijk. Standaard filter kunnen goed, maar een samengesteld setje geeft vaak een beter resultaat.
            Je kunt niet zo even een 3 weg inbouwen een 2 weg in voor de meeste al moeilijk genoeg om dat goed in te bouwen. Midbass goed plaatsen, deuren dempen, tweeter uitrichten zodat op beide posities voorin het geld precies gelijk aankomt enz.

            Als je geen ervaring hebt in het caraudio wereld zou ik geen 3 weg compo plaatsen maar gewoon een 2 weg compo

            #17420866
            DVO
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 July 2004

              thnx mensen,ik ben weer veel wijzer geworden.:thumbup

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.