Beste wax (Astra H Silver Lightning)

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Beste wax (Astra H Silver Lightning)

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230031
    Jefkere
      Lid sinds:
      6 August 2011

      Geachte poetsers,

      Heb al een mooi lijstje ontvangen van Juffer enige tijd geleden waarvoor mijn dank…
      Ik zoek enkel nog een goede wax voor mijn zilvergrijze Astra H GTC…
      Iemand goede ervaringen of eventueel foto’s van wax op een gelijkaardig kleur?

      Dacht persoonlijk te gaan voor: Poorboy’s Natty’s Paste Wax…

      Alvast bedankt,

      Jefkere

      #17780734
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Wax is een hele persoonlijke keuze.

        Er zijn 3 dingen die je jezelf af moet vragen :
        – Wil ik een vaste of vloeibare wax ?
        – Hoelang wil ik dat mij wax blijft zitten ?
        – Wat wil ik er maximaal voor uitgeven ?

        De Natty’s paste wax is een hele mooie en betaalbare wax. Deze wax blijft bij goed wassen zo’n 2 tot 3 maanden zitten.
        Wil je een (betaalbare) wax met een langere standtijd dan zou je kunnen kijken naar bijvoorbeeld de Collinite 845.

        Zelf ben ik erg Dodo minded alleen hangt daar een ander prijskaartje aan tov de Natty’s.
        Aan de andere kant blijft deze wax bij goed wassen makkelijk 3 tot 6 maanden zitten en doe je ook een jaar of 3 met een potje.

        De glans en reflectie wordt niet door je wax maar door de voorgaande stappen bepaald. Je wax bepaald alleen hoe lang je daarvan kan genieten.

        #17780735
        astrastation28
          Lid sinds:
          24 May 2011

          die poorboys gebruik ik ook voor mijn zilvere tigra twintop.
          ik ben er zeer tevreden mee,en hoef ook niet het duurste van het duurste.

          maar gewoon een fijne wax,makkelijk op te brengen en eraf te halen.

          #17780736
          Juffer1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 July 2006

            én gewoon te gebruiken in de volle zon !

            #17780737
            c-dett16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 March 2005

              @Juffer1 wrote:

              én gewoon te gebruiken in de volle zon !

              je bedoelt de poorboys neem ik aan?!

              #17780738
              astrastation28
                Lid sinds:
                24 May 2011

                ja die bedoelt ie ook ;)

                #17780739
                Mr.F
                  Lid sinds:
                  3 November 2008

                  Poorboys Nattys Paste Wax is een hele fijne wax, gebruik hem ook :D

                  #17780740
                  Jefkere
                    Lid sinds:
                    6 August 2011

                    Bedankt voor de meningen, dan neem ik die :)
                    Mocht hij tegenvallen, heb ik nog (hopelijk) genoeg levensjaren om andere waxen te kopen/gebruiken/testen :)

                    Jefkere

                    #17780741
                    c-dett16v
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 March 2005

                      @Jefkere wrote:

                      Bedankt voor de meningen, dan neem ik die :)
                      Mocht hij tegenvallen, heb ik nog (hopelijk) genoeg levensjaren om andere waxen te kopen/gebruiken/testen :)

                      Jefkere

                      zou je de foto’s willen posten?

                      ben wel benieuwd :thumb

                      #17780742
                      Jefkere
                        Lid sinds:
                        6 August 2011

                        Staat voorlopig nog in bestelling, ben dit weekend druk en van dit weer word je ook nietecht blij! Maar ik denk dat het weekend volgende week wel moet lukken ja :)

                        #17780743
                        Jefkere
                          Lid sinds:
                          6 August 2011

                          Haha, heb inmiddels de wax al lang in huis en kan wel zeggen dat hij mij steeds blijft verbazen.
                          Las enkele dagen geleden dit topic opnieuw en heb dan toch maar eens wat foto’s gemaakt ;)
                          Het zijn er 2 gemaakt in de vroege uurtjes, auto had een keertje buiten geslapen sinds lange tijd.
                          Zit er deze keer al ongeveer 2 maand op en doet nog goed zijn werk, plaatje bij het praatje:

                          Voor lichte kleuren is Natty’s echt een aanrader en o zo makkelijk aan te brengen/ uit te poetsen.
                          In het begin had ik een beetje last met de dosering, maar bij de 2e beurt ging dat al stukken beter!

                          Die voor donkere kleuren staat ook in de bestelling voor men vader zen wagen, donkergrijs, een beetje te vergelijken met Metro in het Opelkleurentermen. :D

                          #17780744
                          Mr.F
                            Lid sinds:
                            3 November 2008

                            Ziet er goed uit! Ben ook super te vreden over deze wax.
                            Pas mn Astra weer gepoetst ( eerst in de poorboys white diamond glaze en dan de poorboys nattys wax ) en hij glimt bizar.

                            Enige nadeeltje vind ik is dat je niet goed ziet waar je gebleven bent op een lichte kleur lak :P

                            #17780745
                            Jefkere
                              Lid sinds:
                              6 August 2011

                              Haha, had de eerste keer inderdaad ook soms ergens 10cm overgeslaan… maar ik bouw stilaan een gewoonte op en de 2e keer ging het al veel beter. Prijs kwaliteit verhouding vind ik gewoon fantastisch.

                              Jefkere

                              #17780746
                              Juffer1
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 July 2006

                                Mooi om te lezen dat de producten zo goed bevallen, zo zie je maar dat iets goeds niet altijd duur hoeft te zijn ;)

                                Wat betreft het zeker weten dat je alles hebt gehad : als je de eerste laag wax hebt afgenomen, zet daar dan na 5 / 10 minuten nog eens een laagje overheen.
                                Hierdoor weet je eigenlijk wel zeker dat je alles hebt gehad en de standtijd van je wax wordt daardoor ook nog eens aanzienlijk verlengd !

                                #17780747
                                Jefkere
                                  Lid sinds:
                                  6 August 2011

                                  Die tip zal ik in mijn achterhoofd houden voor de volgende waxbeurt :)
                                  Nogmaals bedankt voor de tips omtrend de producten, Juffer, de poetsmicroben hebben mij nu ook in hun macht vrees ik :D

                                  Jefkere

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.