Beste bakolie voor Vivaro 2.0 met PF6 M73 bak

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Beste bakolie voor Vivaro 2.0 met PF6 M73 bak

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18553915
    VosV
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 June 2020

      Dag allen!

      Ik heb een Opel Vivaro 2.0 met een PF6 bak (type M73, handgeschakeld 6 versnellingen), en vraag me af wat de beste bakolie nu is?

      Het was geloof ik de Elf Tranself  NFP 75w80 voor PK6 bakken (deze olie had een cSt van 7.5 en API GL-4), maar of deze ook voor de PF6 vanuit fabriek wordt geadviseerd is me niet duidelijk…? Inmiddels is de NFP opgevolgd door de NFX olie, deze heeft een sCt van 6.5 en is dus ietsje dunner, zie het TDS hier: https://lubricants.catalog.elf.com/corporate/en_UK/vmm-tranself-nfx-sae-75w

      Ik neig er naar de Elf Tranself NFX 75w80 te nemen voor de PF6 bak, maar ben benieuwd of jullie daar andere meningen over hebben?

      De viscositeit is lager vergeleken met veel moderne 75W-80 bakolien, die al gauw een sCt van 8 a 9 hebben, en ik vraag me af of dat juist gunstig kan zijn voor een oudere bak of juist niet (heeft 260.000 km gelopen)?

      Bij de laatste verversing van de bakolie (koppeling vervangen) heeft de garage er een GL-5 olie ingedaan met een sCt 9.23 (CHAMPION LIFE EXTENSION75W80 GL 5), nu naar 60.000 km stottert de koppeling regelmatig bij wegrijden en heb ik het idee dat dit komt door de verkeerde olie, ook heb ik af en toe dat ik net niet goed schakel en de tandjes even worden geborsteld.

      Voor eventueel speurwerk, mijn VIN is W0LF7B1BEDV614660

      Motor nr is M9R-692

      Bouwjaar 2013

       

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.