benzinetank zuigt vacuum

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum benzinetank zuigt vacuum

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Patrick92042301

hallo,

de tank van mijn opel vectra 2.5v6 b zuigt vacuum en heeft dus geen goede ont/beluchting. zelf zat ik aan het koolstoffilter te denken… zit deze gemonteerd zoals bij de meeste opels in het rechter voorscherm?
      en misschien iemand nog andere suggesties voor de oorzaak?

mvg patrick hogenkamp

sw_reijnders
      Deelnemer

gaatje boren in je dop werkt ook perfect :agent

bij mijn B1’tje ook gedaan. Gewoon 3 mm gaatje in de binnendop zeg maar.

wim-v6
        Deelnemer

klopt achter het voorwiel, binnenscherm los.

op het luchtfilterdeksel zit een 4kaqnt aapparaatje met een stekker en 2 vacuumslangen.

deze zijn voor de tankontluchting, als dit klepje niet meer goed werkt kan de tank ook vacuum zuigen

Willem

Patrick92042301

oke een soort trugslagklepje neem ik aan?
            als ik de vacuumslangetjes er van af zou halen en bijvoorbeeld aan elkaar zou zetten zou ik er dan achter kunnen komen of het klepje defect is?

groeten patrick

wim-v6
            Deelnemer

ja op de pot in de wielkast moet je het slangetje los halen.

het klepje doet niks meer dan de tankventilatie pot (ectief koolstoffilter) zijn werk doet.

Willem

Patrick92042301

oke dus de slangetjes kun je niet van het klepje afhalen die daar bij het luchtfilter zit? bedoel dat zou wat makkelijker testen zijn… kun je makkelijker bij
                maar in princiepe zou het wel mogelijk zijn dat het koolstoffilter kapot is of zeg je van lijkt me niet waarschijnlijk omdat bijvoorbeeld die dingen nooit kapot gaan?

groeten patrick

wim-v6
                Deelnemer

slangetje dat van het klepje naar het potje loopt kan je afhalen.

en dan eens aan zuigen, kijken wat er gebeurt.

en dan kan je ook nog eens kijken bij de slangen van de vulhals.

daar wil ook nog wel eens fout gaan.

Willem

Patrick92042301

ja nouja de slangen bij de vulhals zitten wel goed neem ik aan want hij is zo ineens begonnen met vacuum zuigen van de tank…
                    maar is er ook een manier om te controleren of het koolstoffilter kapot is? met slangen doorverbinden of iets?
                    het klepje kan ik dus controleren door te zuigen aan het slangetje als het goed is moet ik dus kunnen zuigen aan het slangetje en als ik blaas moet hij dicht gaan…?
                    trouwens dit testen met draaidende motor of kan het gewoon als hij uit is?

patrick

wim-v6
                    Deelnemer

je kan eens de slangen doorverbinden, kijken wat er dan gebeurt.

Willem

Patrick92042301

effectief koolstoffilter vervangen… tot op heden geen problemen meer
                        toen ik het filter in de hand had was het net een samba instrument de koolstof deeltjes lagen gewoon los onderin… vacuum slangetjes waren ook helemaal vol koolstof gaan zitten alles even schoongemaakt en het werkt weer prima

in ieder geval bedankt voor de reacties

mvg patrick hogenkamp

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.