beginner wilt leren poetsen

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing beginner wilt leren poetsen

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271730
    Wess1988
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 January 2014

      Nu het mooiere weer er aan komt, heb ik beslote te willen beginnen met leren detaillen.
      Ik heb een polijstmachine van Silverline (geloof ik)

      Maar nu de vraag: Welke middelen heb ik nodig om de auto netjes te krijgen? Er zitten veel swirls in me lak en een aantal krasjes.

      De voorkeur ligt bij glans uiteraard :p
      Daarbij heb ik ook bbs lemans replica velgen die het heerlijk vinden om opgepoetst te worden.

      Ik mag oefenen op de auto van me schoonvader haha, audi 80, dus mag hem verprutsen :p

      Carclean forum heb ik doorgelezen, maar is heeeeel veel info voor 1 avond.

      #18283326
      Dennis120506
        Lid sinds:
        16 October 2014

        Als ik mij de poets machine voor de geest kan halen die ik denk dat je bedoeld, gooi die maar aan de kant.
        Dan kun je met de hand poetsen meer eer behalen.

        #18283327
        Dennis120506
          Lid sinds:
          16 October 2014

          http://forum.carclean.nl/forum/handleidingen-tutorials-reviews-en-tests/handleidingen-en-tutorials/6036-volledig-exterieur-stappenplan-handmatig-met-video-s” onclick=”window.open(this.href);return false;

          De link is het stappenplan voor handmatig poetsen, als je dit goed door leest ben je al een heel eind.

          Er is ook een stappenplan voor machinaal poetsen, maar dan zul je wel met een ander machine aan de slag moeten.

          #18283328
          Wess1988
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 January 2014

            @Dennis120506 wrote:

            Als ik mij de poets machine voor de geest kan halen die ik denk dat je bedoeld, gooi die maar aan de kant.
            Dan kun je met de hand poetsen meer eer behalen.

            http://www.gereedschapwinkelplein.nl/index.php/silverline-schuur-en-polijstmachine-180-mm.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Volgens mij is het deze, maar om eerlijk te zijn heb ik hem, sinds ik hem kreeg met de kerst, nog niet uit de doos heb gehaald.

            #18283329
            Dennis120506
              Lid sinds:
              16 October 2014

              Ik zou het eerst met de hand gaan proberen.

              Wil je echt machinaal gaan neem dan een DAP500 / 900.

              Er zijn een paar fanatieke poetsers hier, heb even geduld ze zullen vast op wel reageren.

              Ze zullen je een duw in de goede richting geven.

              #18283330
              63wilfred
                Lid sinds:
                9 November 2014

                Beter is het om een excentrische polijstmachine aan te schaffen als je begint met polijsten.

                Als alle info van carclean je in 1 avond te veel is; advies: doe er dan wat langer over.

                vergeet niet rome is ook niet in 1 dag gebouwd

                #18283331
                Wess1988
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 January 2014

                  Dan probeer ik het eerst met de hand.

                  Welke middelen gebruiken jullie en hebben jullie goede ervaringen mee?

                  #18283332
                  Dennis120506
                    Lid sinds:
                    16 October 2014

                    Ik zie nu pas dat je uit Lelystad komt.

                    Juffer1 is één van de fanatieke poetsers hier, hij komt uit Harderwijk.

                    Als hij weer bezig is met een auto, mag je vast wel even komen spieken. ;)

                    #18283333
                    Wess1988
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 January 2014

                      Jah ik had al contact opgenomen tijdje terug.
                      Ik zal eens vragen of ik mag mee kijken :)

                      #18283334
                      Wess1988
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 January 2014

                        Vandaag de polijstmachine uitgeprobeerd op de Audi 80 van me schoonvader haha.
                        Viel me reuze mee moet ik zeggen. Ik heb alleen de motorkap gedaan!
                        Moet er wel bij vertellen : Goedkope polijstmachine, goedkope wax EN goedkope shampoo haha.

                        Zie foto’s:

                        Dak (hele auto was zo)

                        Motorkap

                        Dak:

                        Motorkap:

                        #18283335
                        Juffer1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 July 2006

                          Die banen die je om de zon heen ziet, bewegen die mee als je om de auto heen loopt ? Ik heb namelijk het idee dat ik heel veel hologrammen zie.
                          Als het strak zou zijn dan zou het er zo uit moeten zien :

                          Foto geleend uit show-off van Turbootje zijn coupe

                          Die machine die je hebt laat heel snel hologrammen achter, de wollen pad die is afgebeeld is enorm grof en zeker niet geschikt om mee te finishen.
                          Daarbij corrigeert zo’n machine heel snel en daar zit hem ook juist het gevaar in. Je moet ontzettend goed uitkijken op naden en randjes met dit soort machines.
                          Ook de polijstmiddelen moet je van grof naar fijn afbouwen. Wat sowieso erg belangrijk is, is dat je voor je met een machine op je lak gaat stoeien je altijd clayed.
                          Het allerlaatste wat je wil is dat zand of teer in je pad terecht komt en met 1500 toeren per minuut over je lak gaat. Je kan je voorstellen wat er dan achterblijft.

                          Even terugkomend op je eerste vraag. Zorg dat je eerst de basis onder controle hebt :
                          – Juiste was spullen (2 emmers met gritguard / scratchshield, een goede washmitt & goede microvezel droogdoek),
                          – Een goede shampoo die zo PH neutraal als mogelijk is,
                          – De juiste clay (medium of fine) en een goede clay lubricant,
                          – De juiste soort doeken (dikke microvezeldoeken en niet van die 10 voor een euro doeken),
                          – Een goede wax.

                          Met bovenstaande spullen ben je in ieder geval zeker dat je de lak niet verder beschadigd als dat deze nu is.
                          Beetje zonde als je auto strak is en je ziet er na 3 wasbeurten al niets meer van ;)
                          Daar vandaan kan je dan door gaan naar het aanpakken van je lak.

                          Handmatig zou ik een product als AutoGlym Super Reshine Polish (ook wel SRP genoemd) aanraden. Dit is een polijstmiddel die ook redelijk wat maskeert.
                          Machinaal zou ik je aanraden om de huidige machine te koop te zetten en op zoek te gaan naar een Dual Action (ook wel excentrische) machine zoals de DAP500.900 of de Mequiars G220.
                          Hiervoor heb je dan minstens een medium en een finishing polish nodig en minimaal een cutting en light cutting pad. Denk aan bijvoorbeeld de Monello Mezzo/Veloce en de Monello Finale.
                          Als pads heb je dan een witte en een licht groene pad nodig. Als je heel veel swirls hebt is een oranje pad ook aan te bevelen.

                          #18283336
                          Wess1988
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 January 2014

                            Kijk dit is duidelijke info.
                            De hologrammen blijf je inderdaad zien als je om de auto loopt.
                            Let wel: Dit is een Audi 80 uit 1993 die NOOIT gewassen wordt haha.
                            Ik mocht het uitproberen op zijn auto om te kijken of de machine wat is.

                            Met mijn eigen auto heb ik ook veel swirls, maar die laat liever door jou doen van t zomer.

                            Ik ga de producten die jij xei even opzoeken op carclean en dan maar bestellen denk ik.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.