Beginner vraagt een beetje hulp en tips swirls ect

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Beginner vraagt een beetje hulp en tips swirls ect

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255374
    J. Stardust
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 December 2012

      Hallo,

      Ik heb mijn auto (silver grijs) nu een dikke maand en wil hem als de temperaturen weer wat boven nul komen goed gaan poetsen. Hij ziet er nu vies uit. Heb hem wel een keer afgespoten in zo een wasbox om het zout er een beetje af te halen maar dat helpt natuurlijk niet echt. Ik ben een beginner en wil voor een redelijke prijs mijn auto poetsen. Wil niet heel mijn kast met producten vol hebben staan die ik dan toch nauwelijks meer ga gebruken.
      Ik heb allemaal van die boogvormige krasjes in de lak die je goed ziet als de zon erop schijnt. Deze worden Swirls genoemd heb ik begrepen. Heb ook wat gelezen over kleien maar wanneer is dat nou echt nodig?

      Ik heb wat gelezen hier op het forum en wil het volgende eventueel gaan aanschaffen:

      – Autoshampoo heb ik al, maar weet ff niet wat voor merk en of het een goede is.
      – 2 emmers van 10 liter voor het 2 emmer werken.
      Wool Wash Mitt
      Four Finger Wool Wheel Mitt
      CSF – Delirium Orange Drying Towel – 60x90cm
      Monello – Dolce Verde Klei Set
      Monello – Raffini Mezzo Polish – 500ml – Cut 3.5/5 Gloss 3/5
      Excentrische vlakschuurmachine PEX 220 A Bosch
      Collinite – Liquid Insulator Wax No. 845 – 473ml

      Weet niet of dit een beetje de volgorde is heb het een beetje op volgorde proberen te zetten. Welke doeken en pad voor eventueel polijsten heb ik nodig? Misschien is er een goede beginnersset waarmee ik ook swirls kan verwijderen.

      #18106588
      evertfisherman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 December 2009

        Wat ga je met die vlakschuurmachine doen?
        Polijsten zou ik alleen doen als het echt nodig is.

        Voor de swirls kun je bijvoorbeeld gebruiken:
        http://www.carclean.nl/product/Meguiars/SwirlX_Swirl_Remover_450ml_G_17616_101265″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        Een goede shampoo:
        http://www.carclean.nl/product/Dodo_Juice/Born_to_be_Mild_shampoo_250ml_DJBM250_101037″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        Een goed kleiset met voldoende klei:
        http://www.carclean.nl/product/Mothers_Wax/California_Gold_Clay_Bar_Paint_Saving_System_kit__07240_101424″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18106589
        alphox
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          als je toch machinaal wilt gaan, zou ik eerder investeren (kost 40 euro meer t.o.v. die bosch) voor een dap 500
          http://carclean.nl/product/Polishing_Power/DAP500_D_A_Dual_Action_Polijstmachine_V2_220volt_DAP500_101594″ onclick=”window.open(this.href);return false;

          of een dap900, die heb ik zelf en bevalt erg goed :)

          #18106590
          kammers85
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 December 2012

            als je niet weet waar je mee moet beginnen moet je er ook zeker niet aan beginnen
            ( praat ik over machinaal )

            drukt te hard of houd hem scheef toeren te hoog of in de zon heeft allemaal invloed op je lak ( waar het er vaak niet beter van word )

            als je niet te veel uit wilt geven en die spullen niet in de kast wilt hebben LAAT JE DE WAGEN TOCH 1X GOED POETSEN !!!!
            moet je zelf alleen maar lekker wassen en drogen en eens in de 3 a 4 maande nieuwe wax laag er op….

            #18106591
            J. Stardust
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 December 2012

              @kammers85 wrote:

              als je niet weet waar je mee moet beginnen moet je er ook zeker niet aan beginnen
              ( praat ik over machinaal )

              drukt te hard of houd hem scheef toeren te hoog of in de zon heeft allemaal invloed op je lak ( waar het er vaak niet beter van word )

              als je niet te veel uit wilt geven en die spullen niet in de kast wilt hebben LAAT JE DE WAGEN TOCH 1X GOED POETSEN !!!!
              moet je zelf alleen maar lekker wassen en drogen en eens in de 3 a 4 maande nieuwe wax laag er op….

              Bedankt voor de tips.

              Ja, ik weet ook niet of polijsten echt nodig is. Wil de swirls een beetje weg hebben en als dat met de hand kan is dat prima.
              Welke volgorde moet ik aanhouden, deze?
              – Wassen
              – Kleien
              – swirls verwijderen met spul.
              – In de wax zetten.

              Wat kost dat zo ongeveer een pro poetsbeurt?

              #18106592
              Juffer1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 July 2006

                Swirls met de hand weghalen kan je op een Astra H wel vergeten, daar is die lak veel te hard voor.
                Is prima zelf te doen overigens en een DAP is redelijk fool proof.

                Enige nadeel is wel dat er vaak extra spullen bijkomen waardoor het financieel hard aantikt.

                Uit welk deel van NL kom je vandaan stardust ?

                Overigens denk ik niet dat veel mede-detailers hier prijzen gaan roepen aangezien onze belastingvriendelijk ook mee lezen :angel

                #18106593
                J. Stardust
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 December 2012

                  Ja ik had al zoiets gelezen dat het geen doen is swirls met de hand weg te halen.

                  Ik kom uit het meest zuidelijke deel van NL. Limbabwe dus. ;)

                  Ik bedoelde eigenlijk wat een pro poetsbeurt, wit kost.

                  #18106594
                  Juffer1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 July 2006

                    Een goede poetsbeurt kost een 250 / 300 euro.

                    Er zijn er zat die het ook voor 60 euro kunnen (en daar hebben wij hobby detailers ook het meeste herstelwerk van).

                    Als je echt een goede poetser zoekt : Diventa Bella
                    http://forum.carclean.nl/cc_topics35/Diventa-Bella.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    Voor meer informatie en een prijsopgave moet je dan de heren van Carclean maar eens bellen.

                    #18106595
                    J. Stardust
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 December 2012

                      Wassen jullie de auto met koud, warm of lauw water?

                      #18106596
                      sander2.5v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 April 2011

                        Ik was hem altijd met warm water (shampo). Anders vriezen me handen eraf :thumb

                        Maar als amateur kan je gewoon polijsten hoor, heb zelf ook set twee jaar geleden aangeschafd (250 euro) en daar de wagen mee behandeld. Polijst pasta van 3m en de pads ook, ik ben geeindigd met antiswirl van 3m. Prima spul.
                        Ik ben wel een keer door me lak heen gegaan. Op de achterklep zaten logo’s en type aanduiding, na het verwijderen zag je nog lelijk een schaduw. Blijkbaar zijn deze dingen te snel op de achterklep geplakt terwijl hij nog niet uitgehard was. Dus te lang op lopen poetsen en nog was het er niet uit.
                        Zorg wel dat je een excentrische polijst machine pakt als beginner, dan verbrand je de lak niet zo snel.

                        Voordeel dat je het zelf doet:
                        Je hebt alle spullen nog om eventuele schades/krasjes zelf aan te pakken. Ook de volgende auto kan hier nog mee worden behandeld. Kleine investering en het is een leuke hobby. :D

                        #18106597
                        Juffer1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 July 2006

                          Denk alleen dat de uitslag van de Bosch veel te klein is (4mm).
                          Bij een DAP is dat namelijk 2x zoveel. Ook zie ik in je lijstje geen pad’s en een finishing polish om de mezzo mee af te bouwen.

                          Je gaat nu schuren (polijsten) maar daarmee maak je ook hele lichte krasjes die je met de finale er weer uithaalt.

                          Clayen is iets wat je eigenlijk iedere wax beurt moet doen en zeker als je machinaal gaat polijsten.

                          #18106598
                          J. Stardust
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 December 2012

                            Ik had bij mijn bestelling een kleine flacon van autoglym shampoo gekregen. Maar dat groene spul schuimt helemaal niet of nauwelijks. Kan dat kloppen?

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.