Beginner vraagt een beetje hulp en tips swirls ect

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Beginner vraagt een beetje hulp en tips swirls ect

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255374
    J. Stardust
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 December 2012

      Hallo,

      Ik heb mijn auto (silver grijs) nu een dikke maand en wil hem als de temperaturen weer wat boven nul komen goed gaan poetsen. Hij ziet er nu vies uit. Heb hem wel een keer afgespoten in zo een wasbox om het zout er een beetje af te halen maar dat helpt natuurlijk niet echt. Ik ben een beginner en wil voor een redelijke prijs mijn auto poetsen. Wil niet heel mijn kast met producten vol hebben staan die ik dan toch nauwelijks meer ga gebruken.
      Ik heb allemaal van die boogvormige krasjes in de lak die je goed ziet als de zon erop schijnt. Deze worden Swirls genoemd heb ik begrepen. Heb ook wat gelezen over kleien maar wanneer is dat nou echt nodig?

      Ik heb wat gelezen hier op het forum en wil het volgende eventueel gaan aanschaffen:

      – Autoshampoo heb ik al, maar weet ff niet wat voor merk en of het een goede is.
      – 2 emmers van 10 liter voor het 2 emmer werken.
      Wool Wash Mitt
      Four Finger Wool Wheel Mitt
      CSF – Delirium Orange Drying Towel – 60x90cm
      Monello – Dolce Verde Klei Set
      Monello – Raffini Mezzo Polish – 500ml – Cut 3.5/5 Gloss 3/5
      Excentrische vlakschuurmachine PEX 220 A Bosch
      Collinite – Liquid Insulator Wax No. 845 – 473ml

      Weet niet of dit een beetje de volgorde is heb het een beetje op volgorde proberen te zetten. Welke doeken en pad voor eventueel polijsten heb ik nodig? Misschien is er een goede beginnersset waarmee ik ook swirls kan verwijderen.

      #18106588
      evertfisherman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 December 2009

        Wat ga je met die vlakschuurmachine doen?