Bedrijfstemperatuur 1.3 cdti

Forumindex Forums Modellen Corsa Bedrijfstemperatuur 1.3 cdti

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374796
    Flairckje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 November 2019

      Hallo mede forumleden,

      Ik heb een Corsa 1.3 CDTI uit 2011. A13DTE. Een korte vraag over de motortemperatuur. Deze blijft als ik 100 Km/u rij rond de 77 graden staan. Bij 120 Km/u richting de 80 graden. Heb de koelslang vanaf de thermostaat gevoeld en deze wordt bij 75 graden langzaam warm. Nu is de openingstempratuur van deze thermostaat 88 graden volgens de specificaties. Maar het kan natuurlijk dat hij BV bij 75 al een beetje opengaat en bij 88 volledig open is. Ik lees hier op het forum ook dat deze motoren sowieso niet zo warm worden. Maar wil voor de zekerheid toch vragen of mijn thermostaat niet te vroeg open gaat.

      Ik kan me voorstellen dat de motor niet efficiënt loopt als deze 80 graden is. Wie weet hier iets van?

      Ik wil gerust mijn thermostaathuis incl sensor vervangen, maar er zit een speciaal soort slangklem rond de leiding die naar de oliekoeler loopt. Is deze te hergebruiken, of moet je dan perse een nieuwe 1 clips slangklem er omheen klikken, of mag dat ook een gewone schroefbare zijn? Ik ken deze niet.

      Ik hoor graag of dit klopt of niet.

      #18374866
      Flairckje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 November 2019

        Niemand een idee?

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.