Bedrijfstemperatuur

Forumindex Forums Modellen Corsa Bedrijfstemperatuur

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18360918
    RRick
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 October 2018

      Godenmorgen!

      Mijn naam is Rick en ik kom uit Leeuwarden. Ik kan nergens een voorstel topic vinden dus doe ik het zo even met direct een vraag erbij.

      Mijn vorige auto was overleden en zocht een degelijke auto. Corsa it is! Voor ons een 2de auto die zo goed als niet gebruikt gaat worden. We werken beide en hebben heel af en toe een 2de auto nodig. Het is een Corsa C uit 2006 geworden. Een 1.4 16v twinport. Auto heeft inmiddels 220 dkm gelopen. Omdat we hem amper gaan gebruiken lijkt dit mij een prima stand. Zeker voor een degelijke Duitse auto.

      Een vraag….. De auto komt nagenoeg niet op de 90 graden. Blijft vaak op 85 hangen. als hij stil staat loopt hij ietsje op. Nu weet ik dat het niet bij elke auto het zelfde is. Er zijn auto`s die gaan naar 90 graden en blijven daar strak op staan ( des ondanks de temperatuur niet exact 90 is). Ik vroeg mij af of dat bij deze Corsa zo hoort of dat het toch de thermostaat is.

      #18360977
      RRick
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 October 2018

        Iemand een Idee?

        #18361002
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          De oudere X14XE / X16XE / X16XEL motor was op bedrijfstemperatuur altijd 95 graden. (Zelf altijd meegereden).

          Helaas heeft mijn vaders Corsa D Z14XEP geen koelwatertemperatuurmeter om het aantal graden te controleren.

          Als ik op Mister Auto kijk dan zie ik daar 92 graden staan dat de thermostaat open gaat.

          https://www.mister-auto.nl/thermostaat/opel-corsa-c-f08-f68-1-4-twinport-90pk_v18467_g316.html

          Dus het lijkt mij niet goed dat hij op 85 graden blijft hangen.

          Misschien is het je thermostaat, misschien de sensor die de boel aanstuurt?

          https://www.mister-auto.nl/temperatuursensor-koelmiddel/opel-corsa-c-f08-f68-1-4-twinport-90pk_v18467_g830.html

          #18361016
          RRick
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 October 2018

            Hey Corsa_GSI,

            Bedankt voor je bericht!

            Als ik hem stil zet, gas geef en hem zo warm laat worden word hij warmer. Dan gaat hij idd naar de 92 graden en gaat de fan aan.

             

            Ik zal eens beginnen met de thermostaat.

             

            #18361017
            RRick
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 October 2018

              <p style=”text-align: left;”>Ik hoor veel slechte ervaringen met mister-auto. Hier ervaring mee?</p>

              #18361023
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Heb met mister auto nog geen problemen gehad.

                Alleen dat ze bestellingen opsplitsen in deelleveringen die uit verschillende landen komen en de ene deellevering er dan langer overdoet dan de andere.

                 

                #18361050
                RRick
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 October 2018

                  Ik bestel er even 1 bij Brezan of Winparts. :good:

                  #18361066
                  RRick
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 October 2018

                    Gisteren mijn motorkap open. …… Koelvloeistof reservoir leeg! Er lag een plasje water aan de andere kant van de motor. Aan de kant van de waterpomp. Het zit ook tegen de motor kap aan gespoten. Slangen lijken goed te zijn en ik kan moeilijk zien waar er gelekt word. lijkt onder de motor steun te zijn. Nieuwe water pomp en thermostaat besteld. Motor op de krik, motorsteun eraf en de boel loshalen. Iemand nog tips of ben ik er zo dan wel? Wil er ook even een how-to van maken aangezien die er nog niet is

                    #18361097
                    RRick
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 October 2018

                      Er stond een mooie op YouTube……..

                       

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.