Batterijlampje brand en kan niet remmen.

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Batterijlampje brand en kan niet remmen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    TomCombo
    Deelnemer

Hallo,

Wat begon als één keer, ging naar wekelijks en gebeurd nu dagelijks meerdere malen. Als mijn wagen enige tijd stil staat (enkele uren) en ik deze start blijft het batterijlampje aan of gaat terug branden na enkele meters rijden. Als ik dan enkele keren op de rem druk word deze zo hard als steen (kan hem niet meer indrukken) ook gaan de ruitenwissers trager en brand mijn dashboardlicht niet 100%. Dan moet ik hem weer uitzetten, hem opnieuw starten en dan doet hij weer verder alsof er niets gebeurd is. Ik ben er al mee naar de garage geweest waar ze hem volledig hebben uitgelezen en waar er niets in het log te vinden was. Ik heb hem tevens zelf ook uitgelezen (met zo een goedkoop wifi toestel) en daar geeft hij ook niets aan. De batterij is een nieuwe van januari dit jaar welke ik ook al meerdere keren heb gemeten maar zowel batterij als alternator blijken volledig naar behoren te werken. Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn? Alvast bedankt voor jullie tijd!

Groeten!

TomCombo
      Deelnemer

Even bij zeggen dat ik een opel combo c 1.7 cdti 74kw heb uit 2010

Haasje17
        Moderator

Hebben we het hier over een diesel? Je hebt ergens een massa / spannings probleem. Welk motortype hebben we het over? Dynamo al gecontroleerd? Multiriem gecontroleerd?

TomCombo
          Deelnemer

Ja een opel combo c 1.7 cdti 74 kw dus. De riemen liggen er wat mij betreft nog goed op en draaien ook gewoon mee. Ik heb enkel gemeten dat de alternator bij laad en heb alle contacten (degene ergens op gevezen zijn) waar ik aan kon opgekuist en wat witte vaseline aangedaan opdat iemand me dit had aangeraden maar hij heeft dit dus nog steeds. De electrische contacten die met connectors er op staan ben ik niet aan geweest. Aangezien ik geen garagist ben is dat ook zowat het enige dat ik zelf kan doen. Moet de massa dan vervangen worden?

Haasje17
            Moderator

Dat remprobleem komt omdat er geen vacuum meer is op je rembekrachtiger. Dus moet je onbekrachtigd remmen. Dus je hebt je dynamo / vacuumpomp geen aandrijving of zijn ze stuk. Vreemdgenoeg zit de vacuumpomp achterop de dynamo. Dus ik zou ook eens je multiriem controleren.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.