Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Banjobout z20let
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 juni 2018om 15:27 door Kaya007.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2012 om 10:47 #17248817
Jongens ik heb even een vraagje over de banjobout op de z20let
Ik heb al verschillende malen gehoord en gelezen dat je deze met een grotere opening kan monteren om minder druk op de turbo te laten rusten
Nu is mijn vraag, kan je deze ook gewoon in nederland bestellen?
Zoals bij de opel dealer bijvoorbeeld?Alvast bedankt!
gr. Frank
23 mei 2012 om 11:14 #18021495dus gewoon de banjobout van een Z20LEH.. ik zou niet weten of ze gewoon bij de VOD te krijgen zijn.
op internet staan er zat!!
http://www.txautosport.co.uk/astra-gsi-sri-coupe-turbo-oil-feed-restrictor-bolt-z20let-282-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.regal-shop.co.uk/vauxhall/acatalog/copy_of_Astra_VXR_External_Engine_Upgrades.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
en op ebay staat ook nog wel wat.
23 mei 2012 om 13:29 #18021496@OceanBlue wrote:
deze met een grotere opening
:wtf Deze hebben toch juist een kleinere opening ( Oil Feed Restrictor )
correct me if I’m wrong
23 mei 2012 om 13:53 #18021497@StinG wrote:
@OceanBlue wrote:
deze met een grotere opening
:wtf Deze hebben toch juist een kleinere opening ( Oil Feed Restrictor )
correct me if I’m wrong
ja dat dacht ik dus ook, maar bij regal leggen ze het mooi uit… ondanks de naam
26 mei 2012 om 20:48 #18021498Opening is echt kleiner, ik dacht een 2 a 3 mm doorgang.
27 mei 2012 om 09:06 #18021499Heb die van mij bij TX autosport gekocht
Moest wel ff zelf de gaatjes open maken :???:
zat net dicht waar de 2 samen komen.
Dus kijk daarmee uit, zorg dat ze open zijn!29 mei 2012 om 20:13 #18021500In de uk is er door een specialist uitvoerig getest wat er allemaal precies gebeurd
met de oliedruk op de oilseals v/d turbo en gebleken is dat deze te hoog is waardoor
de seals het begeven en je dus olilekkage krijgt inwendig in je turbo.
Met de oilrestrictor verklein je de doorlaat en daarmee ook de druk die op een meer
lager gewente druk komt te liggen exact wat deze moet zijn.
Mijn ervaring is dat in combinatie met het H-cool pakket deze oil restrictor een goede
investering in je turbo motor auto is.1 juni 2012 om 08:53 #18021501Bedankt voor jullie informatie!
alleen het lijkt mij toch helemaal niet logisch dat je druk kan verminderen door een gat kleiner te maken?
juist andersom toch, grotere opening minder kracht nodig om het erdoorheen te persen, maar het zal wel zo zijn dat ie kleiner is dan!
ik ga m even bestellen nu bij tx, maar kan je me uitleggen wat het H-cool pakket precies inhoudt?alvast bedankt!
1 juni 2012 om 09:06 #18021502ik denk dat hij deze bedoelt.
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=161035&hid=&lhid=&lvid=&mid=189″ onclick=”window.open(this.href);return false;
ben em tot dusver alleen nog maar tegen gekomen bij mtech
1 juni 2012 om 15:07 #18021503@OceanBlue wrote:
Bedankt voor jullie informatie!
alleen het lijkt mij toch helemaal niet logisch dat je druk kan verminderen door een gat kleiner te maken?
juist andersom toch, grotere opening minder kracht nodig om het erdoorheen te persen, maar het zal wel zo zijn dat ie kleiner is dan!
ik ga m even bestellen nu bij tx, maar kan je me uitleggen wat het H-cool pakket precies inhoudt?alvast bedankt!
(van het astraownersclub forum)
the oil will only go through the smaller hole at a set speed(been tested by percy to be around 40psi)so alot less than stock hole,then the pressure behind the hole will just go elseware as oil will allways take the easiest route..
;)1 juni 2012 om 15:48 #18021504@dion87 wrote:
ik denk dat hij deze bedoelt.
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=161035&hid=&lhid=&lvid=&mid=189″ onclick=”window.open(this.href);return false;
ben em tot dusver alleen nog maar tegen gekomen bij mtech
alles wat je op de foto ziet zijn orginele Opel onderdelen en kun je gewoon bij de opel dealer halen. maar als je geld te veel hebt moet je het bij Mtech bestellen. o ja volgens mij kun je deze set alleen gebruiken als je een z20leh turbo hebt op je z20let.
1 juni 2012 om 19:43 #18021505@OceanBlue wrote:
Bedankt voor jullie informatie!
alleen het lijkt mij toch helemaal niet logisch dat je druk kan verminderen door een gat kleiner te maken?
juist andersom toch, grotere opening minder kracht nodig om het erdoorheen te persen, maar het zal wel zo zijn dat ie kleiner is dan!
ik ga m even bestellen nu bij tx, maar kan je me uitleggen wat het H-cool pakket precies inhoudt?alvast bedankt!
Die oliedruk zoekt een andere makkelijkere weg nadat je “de banjobout” geplaatst hebt nl.
je motorlagers wat zelfs weer een extra verbetering is want daar kan extra olie(druk) geen
kwaad.
De cool-set is idd. hetzelfde als de waterhuishouding van de H-versie maar past ook op de
Z20LET.
Het verandert de route van het koelwater zodat deze kouder (uit de koeler) water aangevoerd
krijgt en zo het turbolagerwerk ook wat beter koelt.13 juni 2018 om 15:27 #18357221Hoi Beste Opel rijders.
Ik heb een wonderbolt besteld bij LMFvauxhall voor mijn Z20LET zafira Opc uit 07-2003
Zie: https://www.lmfvauxhall.co.uk/Astra-Zafira-Turbo-Oil-Restrictor-Bolt-z20let-z20leh.html
Ik heb veel goeie dingen gehoord over de wonderbolt (banjobolt). Binnenkort ga ik op vakantie met de OPC en ga ruim 10000 km rijden.
<p style=”text-align: left;”>Zijn er nog enige reviews over de wonderbolt? Raden jullie het aan? Zou het op lange termijn schadelijk zijn voor de motorblok en turbo.</p>
Graag hoor ik u reacties voordat ik deze der op monteer. Bedankt. Kaya -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.