Bandenspanning melding en reset – Opel Astra hatchback okt 2016

Forumindex Forums Modellen Astra Bandenspanning melding en reset – Opel Astra hatchback okt 2016

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18393968
    opelastra2016
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 October 2020

      Hallo mensen,

      Ik heb recentelijk een ventiel laten vervangen op 1 van de banden van mijn astra. Daarbij is ook gelijk een nieuwe sensor erop gezet.

      Ik krijg natuurlijk nu de melding van de bandenspanning voor de band die vervangen is. Moet ik hiervoor naar een Opel dealer gaan om dat te laten resetten of is er een manier om dat zelf te resetten?

      Alvast bedankt!

       

       

      #18393981
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Volgensmij moeten deze ventielen geprogrameerd worden met opcom of tech 2. Dat kunnen ze dus bij de dealer vast wel maar is vrij prijzig.

        #18394042
        Bart…
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 March 2019

          Je kan wel bij de dealer langsrijden hoor meestal doen ze het voor niks. Je moet even bij elk wiel een inleerapparaatje houden is nieteens een minuut werk.

          #18394115
          opelastra2016
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 October 2020

            Bedankt beste lede,

            heb alsnog contact gehad met een dealer, hij reset alle banden (blijkbaar kan je niet 1 band los resetten) voor 15 euro. Ik had verwacht dat het veel meer zou zijn. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

            Groetjes

            #18394180
            opel-mark
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2011

              voor minder bestel je op ali express een apparaatje(el-50448) waarmee je het zelf kan doen

               

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.