Bandenspanning Corsa D A12XER (LPG)

Forumindex Forums Modellen Corsa Bandenspanning Corsa D A12XER (LPG)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18552823
    Geeviz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 May 2024

      Hoi luitjes,

      Terug van (lang) weggeweest.. B-)

      Inmiddels al een poos in bezit van een Corsa D (Van Tigra A 2x naar Astra G) uit ’12.  Vraagje:

      In het originele boekje staan keurig alle bandenspanningen voor alle motorcodes en de daarbij behorende ‘modussen’ Eco, Comfort, en bandenmaat. etc. Nu heb ik de motorcode A12XER, maar weet iemand heel toevallig de bijbehorende spanning voor de LPG (Eco)?

      In het boekje staat voor deze motorcode 2.7 voor en 2.5  bar achter (ECO modus). Nu staat er dat ze voor de LPG de waardes niet weten ten tijde van druk van het boekje.. Weet iemand of ik 1 op 1 de waardes voor de niet-LPG kan overnemen of is dat voor de LPG anders, vooral omdat er nog een LPG-tank achterin ligt?

      Gr. Geeviz.

      #18552899
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Ik rij met al mijn LPG auto’s gewoon op 2,5 rondom.

        #18552904
        Geeviz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 May 2024

          Oke. Dat klinkt alsof je er veel hebt. :D Ik deed aldoor 2.4 rondom, zal eens 2.5 proberen. Maar het gaat mij voornamelijk om de eco stand als hierboven. Of ik de waardes van de bandenspanning van de niet-LPG [zelfde motorcode / uit de handleiding] klakkeloos kan overnemen voor eco modus voor mijn LPG variant. In verband met extra gewicht v.d. LPG-tank.

          #18553165
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Bij de Corsa D Z14XEP hield ik altijd gewoon de 2,5 bar rondom aan.
            Zoveel winst zit er niet in de 0,2 bar meer in de voorbanden

            #18553182
            Geeviz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 May 2024

              Het was voor mij een probeersel. Ik probeer vaak zoveel mogelijk te halen uit de besparing. Dus zeg 1 op 13 in het boekje.. maak ik er eco stand bandenspanning 1 op 15/16 van. En ook met de manier van rijden probeer ik zuinig te rijden.

              Rij nu ook op 2.5

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.