Banden en velgen vraag

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Banden en velgen vraag

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277893
    Rob-Epe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 August 2005

      Ik heb originele velgen op mijn Opel,
      in de maat 7j x 17inch ET35
      Met bandenmaat: 225/45

      Past de volgende velgenmaat:
      8.5 j x 20inch ET41 ???????

      En welke bandenmaat heb ik dan nodig?

      #18325918
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        245/../20

        als je de zelfde wielomtrek i.v.m. je snelheids afwijking wil behouden heb je zeer weinig rubber om je velg…
        als je ET35 hebt zal een afwijking van 5 nog wel passen… dan zit je op et 40.. maar moet je dus ff kijken of die ene ET niet an gaat lopen aan de binnen uit buiten zijde…

        ik denk dat je spacers nodig hebt.. als je ET waarde hoger wordt gaat het hart van de velg naar buiten dus komt je velg naar binnen..

        http://www.velgenhuis.nl/et-waarde-i30.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18325919
        Corsaliefhebber
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 February 2012

          Ten opzichte van je originele velg komt de 8,5J ET41 velg 15,mm verder naar binnen toe (richting je veerpoot)
          en je velg komt 23,1mm verder naar buiten toe (richting je spatbordrand)
          Dan heb je een idee met meten :thumb
          (let op dit geld alleen voor je velgen, van rand tot rand, heb dit berekend zonder banden)

          Qua banden maat durf ik je geen advies te geven, gezien je tellerafwijking in vergelijk met je aangegegevn originele maat
          gaat zels een 35er band een kilometer of 6/7 te weinig aangeven op je teller ten opzichte van nu :thumb

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.