automatisch noodrem systeem met voetgangers herkenning

Forumindex Forums Modellen Grandland X automatisch noodrem systeem met voetgangers herkenning

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353159
    Ger300
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2018

      Helaas ik ben er niet achter of het nu wel of niet werkt het is niet te zien of dit wel of niet bijstaat heeft iemand een idee

      #18353229
      JoPeet
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 February 2018

        Hallo Ger ,

        Dit is idd niet te zien , maar het zit er volgens mij wel op.

        Gisteren plots een akoustisch signaal omdat er plots een auto voor mij linksaf sloeg en ik dus waarschijnlijk te laat reageerde , helaas niet kunnen kijken wat het was maar ik vermoed dat dit een voor-alarm was van het noodstopsysteem.

        Voor meer info surf ook eens naar : https://www.grandlandx-forum.de/

        Daar heb ik ook al handige weetjes ontdekt …. maar af en toe even vertalen van Duits naar Nederlands hahahaha.  Succes !

        Groet ,

        Johan.

        #18353241
        Ger300
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 February 2018

          Bedankt johan ik heb ook nog een gesprek met de opel dealer gehad maar deze bleef een beetje achter met een duidelijk antwoord

          maar we kijken wel mijn auto is 16 feb geleverd zonder problemen een grandland innovation automaat en voor een 3 cilinder een leuke auto

          ze zijn aardig duurder geworden

          #18353266
          joepke-m
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 July 2006

            Op datzelfde duitse forum heeft iemand zijn vrouw een hartverzakking bezorgd door ineens voor de auto te springen om het te testen :applause01:  :applause02:

            #18354341
            quandor
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2017

              [quote quote=18353159]Helaas ik ben er niet achter of het nu wel of niet werkt het is niet te zien of dit wel of niet bijstaat heeft iemand een idee[/quote]

              Zie pagina’s 108, 109, 177, 178, 179 en vooral 180 van de handleiding.

              #18354348
              koenwar
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 February 2018

                Hoi Ger,

                Ik heb mijn grandland nu net een week en ben er dus ook nog niet helemaal achter hoe alles werkt. Wel had ik vorige week een oranje lampje op mijn dashboard met een auto en twee lijntjes er onder. Ik kwam er achter dat dit betekent dat het automatische remsysteem uit staat, waarschijnlijk vanwege ijzel op de voorruit bij de camera.

                #18354353
                Roland Bergsmidt
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 December 2017
                  #18355341
                  koenwar
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 February 2018

                    Ik ben er ondertussen achter dat het systeem dus uit blijft staan zolang je zonder gordel rijdt  :whistle:  .

                    Iets anders hierover: Het viel me laatst op dat als je dicht achter twee fietsers die naast elkaar rijden rijdt de auto een soort tikkend geluid maakt wat je in heel de auto voelt. Kom je dichterbij wordt het erger, neem je meer afstand gaat het weg. Het voelt alsof de auto wilt remmen maar nog niet doorzet. Iemand deze zelfde ervaring?? Ik kreeg volgens mij geen piepje… iets wat hij overigens met overstekende voetgangers wel soms doet.

                    Ps krijg niet de verkeerde indruk, ik denk dat ik me best wel gedraag in het verkeer  ;-) gewoon gordel om, afstand houden en mensen voorlaten op zebrapad enzo  :yes:

                    #18356168
                    Hans GLX
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2018

                      Ik heb begrepen dat het noodrem systeem alleen werkt tot ca 30km u. Als er iets voor de auto komt op vrij korte afstand krijg ik een geluidsignaal en een oranje driehoek in de display, maar echt ingrijpen doet hij niet. Ik heb ook begrepen dat het bij uitvoeringen verschilt. Namelijk die niet 3 maar 4 symbolen op het stuur hebben aan de linkerkant waar het knopje centraal zit voor de stuurverwarming. Of ik verwar me met adaptive cruise-control, die wél ingrijpt als je te dicht op je voorganger komt.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.