Automatisch afsluiten.

Forumindex Forums Modellen Grandland X Automatisch afsluiten.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354560
    Roland Bergsmidt
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 December 2017

      Kom er maar niet achter hoe de GLX automatisch afgesloten kan worden zonder sleutel te gebruiken. Ik dacht dat dit automatisch gebeurd als de sleutel buiten bereik van de auto is. Iemand een idee?

      #18356173
      Hans GLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2018

        Ik doe het altijd na het verlaten van de auto met één druk op de sleutel. En als je de sleutel in je broekzak hebt, en je loopt naar je auto, hoef je de deurgreep maar aan te raken en gaat hij automatisch open. Ook de achterklep doe ik nooit open met het schoppen onder de auto, maar gewoon een druk op de sleutel. Werkt perfect! :good:

        #18356321
        Roland Bergsmidt
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 December 2017

          Het gaat erom dat de auto zich “zelfstandig” afsluit zonder dat je de sleutel aanraakt indien je buiten het bereik van sleutelherkenning bent.

          #18356335
          Vos1975
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2018

            Als je uitstapt en je hebt de sleutel bijvoorbeeld in je zak, dan moet je je handaan de voorkant houden van de handgreep waarmee je de voordeur opent. Je zie daar ook iets van 2 of 3 kleine ribbeltjes. Dan wordt de auto afgesloten. Hou je hand aan de achterkant van de greep dan gaat alles van slot.

            #18356337
            mmarkvoort
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 April 2018

              Dit staat letterlijk in de handleiding. Als je uitstapt moet je inderdaad op de handgreep drukken. Daar meoten ribbeltjes of stipjes zitten.

              Buiten dat ben ik het eens met je dat het vanzelf zou moeten gaan als je wegloopt. Net zoals Renault dat heeft.

              #18356340
              Hans GLX
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2018

                @ Roland Bergsmidt

                Nee, ik ben er absoluut niet voor dat een auto automatisch afsluit. Dat regel ik liever zelf. En dat kan met 1 druk op de sleutel. Het zal je maar gebeuren dat je sleutel in de auto ligt, en hij zou automatisch afsluiten. Ik heb dat ooit gehad met een Scania vrachtwagen. Dan sta je mooi buiten…..voor een gesloten auto met de sleutel er nog in. Alles heeft zijn voor en nadelen. Dat je dit kan om voor aan de deurgreep te drukken heb ik nog niet geprobeerd. Maar wat maakt het uit via de deurgreep of een druk op je sleutel? ik zie de toegevoegde waarde niet. Wel zou het kunnen gebeuren dat je later denkt: Heb ik mijn auto nu afgesloten of niet?? Tja….

                #18356343
                mmarkvoort
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 April 2018

                  [quote quote=18356340]@ Roland Bergsmidt Nee, ik ben er absoluut niet voor dat een auto automatisch afsluit. Dat regel ik liever zelf. En dat kan met 1 druk op de sleutel. Het zal je maar gebeuren dat je sleutel in de auto ligt, en hij zou automatisch afsluiten. Ik heb dat ooit gehad met een Scania vrachtwagen. Dan sta je mooi buiten…..voor een gesloten auto met de sleutel er nog in. Alles heeft zijn voor en nadelen. Dat je dit kan om voor aan de deurgreep te drukken heb ik nog niet geprobeerd. Maar wat maakt het uit via de deurgreep of een druk op je sleutel? ik zie de toegevoegde waarde niet. Wel zou het kunnen gebeuren dat je later denkt: Heb ik mijn auto nu afgesloten of niet?? Tja….[/quote]

                  Als de auto op slot gaat met de sleutel er in kun je hem meteen weer openen door de handgreep vast te pakken. De sleutel is immers in de buurt van de auto :-) Dat is het hele idee achter Keyless Entry.

                   

                  #18356361
                  Hans GLX
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2018

                    @ mmarkvoort,

                    Ja in dit geval heb je gelijk. Tenminste, als het systeem goed werkt. Bij de Scania ging het destijds spontaan, en had de truck niet het systeem van de Grandland. Maar ik heb het vandaag eens uitgeprobeerd, als je je duim nét voor de deurgreep houd, gaat hij echt op slot, en klappen de spiegels in. Dat was de tip van @ Vos 1975. Dat werkt echt. Maar een druk op je sleutel kan ook en is net zo makkelijk. Ben je al een stukje van je auto verwijdert, kan je met een druk op de sleutel je auto afsluiten. B-)

                    #18356365
                    shotterke1963
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 March 2018

                      Deur kan niet sluiten als sleutel nog in auto ligt

                      #18356376
                      Hans GLX
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 May 2018

                        @ schotterke 1963,

                        Dat dacht ik namelijk ook al. Want ook de achterklep werkt niet als je op de sleutel drukt en je zit IN de auto. Ik ga dat eens proberen met de reservesleutel in  de huisdeur, en de originele in de auto. Kijken of hij dan toch afsluit, ik denk het niet.

                        #18359335
                        OpelIronMan
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 August 2018

                          Het openen van de achterklep met de sleutel terwijl je in de auto zit werkt trouwens wel, dit heb ik al een paar keer gedaan.
                          Overigens best raar dat je de klep niet gewoon via een knop op het dashboard kunt openen, elke VAG auto met electrische klep kan dit wel. Was letterlijk het eerste wat ik miste toen ik van mijn Octavia overstapte in de GLX…

                          #18359414
                          mmarkvoort
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 April 2018

                            [quote quote=18359335]Het openen van de achterklep met de sleutel terwijl je in de auto zit werkt trouwens wel, dit heb ik al een paar keer gedaan. Overigens best raar dat je de klep niet gewoon via een knop op het dashboard kunt openen, elke VAG auto met electrische klep kan dit wel. Was letterlijk het eerste wat ik miste toen ik van mijn Octavia overstapte in de GLX…[/quote]

                            Maar als de motor draait werkt het niet. Vanmiddag geprobeerd om.de klep te openen voor mijn vrouw terwijl ik er in zat. Deed het niet.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.