Automaat problemen/bonkt bij warme motor

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Automaat problemen/bonkt bij warme motor

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364295
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Hallo forumleden,

      Ik ben in het bezit van een Vectra C GTS 2.8 V6 turbo (Z28NET) met automatische 6-bak van 2005, 216.000 km. Het is mij erg duidelijk geworden dat de automaat slecht schakelt wanneer de motor warm is. Bij het op- en afschakelen, voornamelijk van en naar hogere verzetten (4, 5 en 6), bonkt de automaat dan. Wanneer de motor koud is, schakelt de automaat als een zonnetje.

      Tijdens een vakantie heeft de auto 2 weken stil gestaan. Bij terugkomst ben ik met de auto gaan rijden en kwam ik erachter dat de automaat nog nooit zo lekker schakelde (ook bij 200+ km/h). Echter, hoe langer ik met de auto reed en hoe warmer de motor werd, hoe minder de bak ging schakelen.

      Mijn gevoel zegt dat het probleem wellicht iets met de dikte of vervuiling van de olie uit heeft te staan. Nog geen 40.000 km geleden is de automaatbak naar zeggen van een bedrijf geflusht, hierbij is het filter niet vervangen.

      Wat denken jullie dat er met mijn automaatbak aan de hand kan zijn? Is dit probleem mogelijk op te lossen, door de olie te laten vervangen (eventueel voor dikkere olie) en het filter te vernieuwen?

      Ik hoor graag van jullie, Eelke

      #18364296
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Filter zit in de bak deze kan je niet vernieuwen tenzij je de bak eraf haalt en splitst.

        Zou de olie laten verversen( gewoon met de olie die erin hoort) wordt het dan niet beter laten flushen, de kans dat het met flushen slechter wordt is ook aanwezig, dan zul je de bak moeten laten reviseren.

        #18364299
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Hoi Opeltje17,

          Bedankt voor je vlotte reactie! Mijn garage heeft mij verteld dat zij het filter voor mij kunnen vervangen, de bak spoelen en de olie volledig vervangen voor zo’n € 600,-. Verwacht je dat dit het probleem deels zou kunnen verhelpen?

          #18364304
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Ja dat blíjft gissen, eerst eens kijken hoe de olie uit de bak komt, ziet dat er heel slecht uit zou ik eens gaan uitkijken naar een revisie.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.