Forumindex › Forums › Overige › Race, rally en sprint › AUTOCROSS TOPIC
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2007 om 21:10 #17344659
ik heb een c20ne die komt in een deawoo nexia casco( verrot niet :thumbup) maar kan ik er dan een c20seh computer achterhangen?
22 januari 2007 om 21:27 #17344660Nee das niet mogelijk.
kabelboom is anders….
en het heeft ook geen effect zuigers en nokkenas maken de seh tot een seh.
gr dennis23 januari 2007 om 20:17 #17344661Nee ik rij in de kop van Noord Holland. Iemand ervaring met 100% gesperd rijden met een kadett of andere voorwiel aangedreven auto.
24 januari 2007 om 15:18 #17344662Zover ik weet vind je bak alles behalve fijn als je 100% sper hebt
denk dat je de boel niet lang heel houd..24 januari 2007 om 20:23 #17344663Maar in het zand is de weerstand ook niet zo groot als op het asfalt waar een
auto toch voor gemaakt is.Er zijn er namelijk met andere auto’s, maar ook
voorwiel aangedreven waarbij dit wel heel blijft en lijkt ook wel aardig te gaan.
Weet alleen niet of dit bij de Kadett ook kan en nog belangrijker idd of het heel blijft.24 januari 2007 om 21:19 #17344664Heb er verder geen ervaringen mee maar weet wel dat je aandrijfassen er ook veel onderleiden lijk mij
Ik zou niet voor 100% sper gaan op de voorwielen
24 januari 2007 om 23:42 #17344665100% sper bij een opel bak?
ik heb drie f16 bakken stuk gedraait met een ne torretje zonder sper…..:hmmz
das vragen om problemen.25 januari 2007 om 11:40 #17344666Origineel gepost door stoppelflieger
100% sper bij een opel bak?
ik heb drie f16 bakken stuk gedraait met een ne torretje zonder sper…..:hmmz
das vragen om problemen.Duidelijk andwoord dus. :thumbup:thumbup
25 januari 2007 om 11:46 #17344667Ik heb nooit met sper gereden… Ik doe niet mee aan die onreglementaire praktijken :P!
25 januari 2007 om 15:53 #17344668Ivm met die cross vectra heb ik dat ook overwogen, maar de reactie’s waren toen ook niet echt positief, dus hebben we het maar zo gelaten als het was.
Ik krijg ook niet het idee dat het als het ‘t wel zou volhouden dit echt goed gaat werken in de cross, misschien werkt dit beter bij een achterwielaandrijver.
25 januari 2007 om 16:37 #17344669In onze reglementen is een sper toegestaan dus is gewoon legaal. Maar een
diff vast lassen is een veel goedkopere oplossing, een sper voor een f20 bak is
namelijk vrij prijzig. Inderdaad bij achterwiel aandrijving kan dit heel erg goed.
Had ik bij mijn Ford’s ook. Echter is ook daar een 60% sper of in die richting
mooier omdat je dan minder drift en dus harder gaat, echter is het driften ook
wel erg leukGroeten
25 januari 2007 om 16:51 #17344670ik heb met mijn sierra met een cosworth achterdif gereden is dacht ik 40%
en ik vind het niks gewoon 100% al is hij recht uit wat moeilijker te houden
bij een sierra werkt het wel erg goed om je sporing op uitspoor te zetten dan vang je de kont wat beter.
dan kun je goed met 100% werken.
bij een kadett werkt het niet!!!!
je assen breken gewoon af of je homodinges bij de bak scheurt uit elkaar.
spreek uit ervaring…
en een sper is wel leuk maar daar moet je wel flink vermogen voor hebben
met 140pk en standaard bakverhoudingen ben je langzamer uit krappe bochten.
met sper dan zonder.
wielspin is belangrijk al klinkt dat tegenstrijdig;)25 januari 2007 om 20:50 #17344671Uit de bochten kan de motor weer makkelijker in hoge versnelling op toeren komen als je wielspin heb :D
27 januari 2007 om 15:52 #17344672Wat voor olie rijden jullie met een C20NE in de Cross ..
En wat voor benzine Euro 95 Euro 98
mvg jamie
27 januari 2007 om 16:24 #17344673Ik rij met gewone 10W40 olie en met octaan 98.
27 januari 2007 om 16:24 #17344674Ik rij met gewone 10W40 olie en met octaan 98.
28 januari 2007 om 11:37 #17344675Eerst 10w40 met euro 98 (Total Excellium)
En straks 5w40…
28 januari 2007 om 12:11 #17344676OEI! het onderwerp olie word aangehaald das altijd een leuk punt…
Ik gebruik kendall olie ben 1x vreemd gegaan met dure castrol rs
maar dat resulteerde in een honda die vastliep.
bij kendall hebben ze ruime ervaring met div takken van autosport en je word er persoonlijk geadviseerd.
blijft bij zeer hoge temp 120+ zijn dikte behouden en kost 4euro per liter!!
en brandstof? duitse V-power met octaan boost altijd ivm onstekingstijdstip.
en dit is mijn nieuwste speeltje coscastkop weinig gelopen en compleet!28 januari 2007 om 12:23 #1734467716V Ziet er goed uit. Wil ik straks ook in de Kadett alleen reglementen laten het nog even niet toe, maar wijziging komt er als het goed is aan.
Ik heb altijd met 10w40 Texaco olie gereden en nooit wat stuk gehad. En Brandstof met een octaan van 98. Weet wel dat er een hoop zijn die met Kendall in de vrije klasse en stockkaren klasse rijden.
28 januari 2007 om 13:03 #17344678aaah limburg?
daar mag je toch alleen met 8v rijden?
en idd kendall word in de ovalrace veel gebruikt.
daar ken ik het ook van.28 januari 2007 om 15:10 #17344679Rij met de Kadett. Kroon oil Emperol 10w40
Orion afgelopen 2 crossen met Castrol 10w40, Esso 15w40, Telkens maar olie verversen IVB lekke koppaking :D
28 januari 2007 om 15:15 #17344680Origineel gepost door stoppelflieger
OEI! het onderwerp olie word aangehaald das altijd een leuk punt…
Ik gebruik kendall olie ben 1x vreemd gegaan met dure castrol rs
maar dat resulteerde in een honda die vastliep.
bij kendall hebben ze ruime ervaring met div takken van autosport en je word er persoonlijk geadviseerd.
blijft bij zeer hoge temp 120+ zijn dikte behouden en kost 4euro per liter!!
en brandstof? duitse V-power met octaan boost altijd ivm onstekingstijdstip.
en dit is mijn nieuwste speeltje coscastkop weinig gelopen en compleet!Dat is zeker een heel mooi blokje.. Ga je hier mee in de Regioklasse , NK , Europakanal crosse rijden of gewoon in de buurt hier Didam ,spijk,loerbeek
Zou je mij mischien meer informatie over de olie kunnen verstrekken en waar je het koopt.. ivb het aardig in de prijs scheelt met Kroon oil
28 januari 2007 om 15:23 #1734468128 januari 2007 om 16:48 #17344682Dit is altijd leuk om te zien hoe er weer een auto opgebouwd word.
en ik ga van alles rijden met de opel knaff asuz en de buurtcrosjes.
totaal ongeveer 8-9 crossen.
vd week word mijn nieuwe aanwinst gebracht de oude auto van pascal paling.
dus motor inbouwen vering monteren en motor chippen
dan is hij klaar.
heb door aankoop van mn huis een krap budget anders had ik mijn reserve carros voorzien van een kooi maar deze kwam beschikbaar en is netjes.
denk dat je hem wel kent mazzeltof.28 januari 2007 om 19:23 #17344683Origineel gepost door stoppelflieger
Dit is altijd leuk om te zien hoe er weer een auto opgebouwd word.
en ik ga van alles rijden met de opel knaff asuz en de buurtcrosjes.
totaal ongeveer 8-9 crossen.
vd week word mijn nieuwe aanwinst gebracht de oude auto van pascal paling.
dus motor inbouwen vering monteren en motor chippen
dan is hij klaar.
heb door aankoop van mn huis een krap budget anders had ik mijn reserve carros voorzien van een kooi maar deze kwam beschikbaar en is netjes.
denk dat je hem wel kent mazzeltof.Ik ken pascal paling wel ja werkt bij Markering. Stopt ie er mee of gaat die een nieuwe auto bouwen.. In de kadett zit of zat ook een 16v toch… In Loerbeek heeft ie er mee naar de 1ste plaats gereden dacht ik… Voormij is het ook nog een krap budget ben 19 en doe een bbl opleiding dus mijn inkomen is ook nog minimaal.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.