Auto werkt niet meer op LPG na schoonmaken van verdeelhuis

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Auto werkt niet meer op LPG na schoonmaken van verdeelhuis

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262729
    ghospel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 August 2009

      Hallo allemaal,

      Een vriendin van me heeft een corsa b op Lpg de verdeelhuis moest schoongemaakt wordenmik heb dit al 2 3 keer gezien dus opzich kon ik het ook wel ik had ook een handleiding bij de hand.

      Alles volgens de handleiding gedaan netjes schoongemaakt filter zat zo goed als dicht.

      Eenmaal alles erop starten en als die overschakeld naar gas valt die direct af blijft niet eens 1 seconde aan. Al geef je gas of wat dan ook hij valt direct uit.

      Nou is mijn vraag wat kan het zijn zo was het niet?

      Waar ik wel mee zit ik begin nu te twijfelen of ik de dunne leidingen van de verdeelhuis naar de cilinders op de goede volgorde heb gemonteerd (twijfel) zou het hier aan kunnen liggen?

      Wat ik me ook afvraag is de kleine leidingen wat je op de verdeelhuis monteert de bouten hiervan hebben 3 gaten hebben ze een bepaalde aanhaalmoment of gewoon vastdraaien?

      Kan iemand me helpen aub?

      #18201084
      Volo_f
        Lid sinds:
        21 February 2014

        Het zou zeker kunnen liggen aan de volgorde van de leidingen die je gemonteerd hebt. Ik neem aan dat dat leidingen zijn voor gas?
        Je hebt namelijk een bepaald ontstekingsvolgorde van je cilinders en daarbij hoort ook een juist inspuitmoment van de brandstof. als je de leidingen verkeerd hebt gemonteerd dan wordt de brandstof dus in de verkeerde cilinder gespoten en wordt dus niet ontstoken door de vonk.
        Ik zou eerst even de volgorde van de leidingen checken.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.